Samegerilja Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Hvorfor absolutt disse samer, hva har dere imot oss? Men hvis dere absolutt skal disse samer, så værsegod. Ingen som tar seg nær av det uansett. Tror vi samer gir uansett f.... i hva dere sier. Norske myndigheter prøvde jo å fornorske oss for lenge siden. At søringer snakker dritt om samer, kan ikke sammenlignes ... Lenke til kommentar
TorbjørnK Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 At søringer snakker dritt om samer, kan ikke sammenlignes ... 6869815[/snapback] blir som aa si: "At niggere disser joder kan ikke sammenlignes" Lenke til kommentar
Battone Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Helt seriøst mener jeg det er gjort forskning på samer og kvæner og det viste seg at gjennomsnittlig intelligens var en del høyere en resten av befolkningen i skandinavia og Europa. Husker ikke helt hvilket tidskrift jeg leste det i, så noen quote kan jeg ikke komme med.. Men man trenger bare å bruke skjønn for å fatte dette.. Du trenger ikke direkte å være skarpeste kniven i skuffa under behagelige temperaturer, derimot her oppe i nord så har vi måttet bruke vår hjerne i ualminnelige tider for i det hele tatt å overleve.. Grunnen til at samer blir hetset er rett og slett misunnelse, på lik linje med jødene har vi blitt forfulgt og jaget i hundrevis av år.. Lenke til kommentar
TorbjørnK Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Helt seriøst mener jeg det er gjort forskning på samer og kvæner og det viste seg at gjennomsnittlig intelligens var en del høyere en resten av befolkningen i skandinavia og Europa. Husker ikke helt hvilket tidskrift jeg leste det i, så noen quote kan jeg ikke komme med.. Men man trenger bare å bruke skjønn for å fatte dette.. Du trenger ikke direkte å være skarpeste kniven i skuffa under behagelige temperaturer, derimot her oppe i nord så har vi måttet bruke vår hjerne i ualminnelige tider for i det hele tatt å overleve.. Grunnen til at samer blir hetset er rett og slett misunnelse, på lik linje med jødene har vi blitt forfulgt og jaget i hundrevis av år.. 6871177[/snapback] vil si den kan motsies med at dere der nord maa bruke all hjernekapasitet for aa overleve, mens vi her det er litt varmere har overskudd til konstruktiv problemloesning, f. eks hvordan leve behagelig Lenke til kommentar
Battone Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Helt seriøst mener jeg det er gjort forskning på samer og kvæner og det viste seg at gjennomsnittlig intelligens var en del høyere en resten av befolkningen i skandinavia og Europa. Husker ikke helt hvilket tidskrift jeg leste det i, så noen quote kan jeg ikke komme med.. Men man trenger bare å bruke skjønn for å fatte dette.. Du trenger ikke direkte å være skarpeste kniven i skuffa under behagelige temperaturer, derimot her oppe i nord så har vi måttet bruke vår hjerne i ualminnelige tider for i det hele tatt å overleve.. Grunnen til at samer blir hetset er rett og slett misunnelse, på lik linje med jødene har vi blitt forfulgt og jaget i hundrevis av år.. 6871177[/snapback] vil si den kan motsies med at dere der nord maa bruke all hjernekapasitet for aa overleve, mens vi her det er litt varmere har overskudd til konstruktiv problemloesning, f. eks hvordan leve behagelig 6871208[/snapback] Og poenget er at vi ikke trenger å bruke all hjernekraft på å overleve lenger, det var i "gamle dager", dermed har vi et sinnsykt overskudd av intelligens.. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Samemafian ftw! Samer er da kule Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 derimot her oppe i nord så har vi måttet bruke vår hjerne i ualminnelige tider for i det hele tatt å overleve.. Godt fortalt Dre@m_Lord. Vi har ihvertfall hatt vett nok til å oppfinne noe som kalles lavvuer.... Haha latterlig og se søringer på fjellet, først og fremst har dere tonnevis med tennveske og samtidig roter dere selv bort med kart og kompass..... Hihi Torbjørn, det hadde vært artig hvis temperaturene hadde snudd, da hadde det vært katastrofe i sør - norge. Lenke til kommentar
AlleDager Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 Samer er tøffere og lever kulere en vanlig/andre folk punktum. Lenke til kommentar
hean Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Helt seriøst mener jeg det er gjort forskning på samer og kvæner og det viste seg at gjennomsnittlig intelligens var en del høyere en resten av befolkningen i skandinavia og Europa. Husker ikke helt hvilket tidskrift jeg leste det i, så noen quote kan jeg ikke komme med.. Men man trenger bare å bruke skjønn for å fatte dette.. Du trenger ikke direkte å være skarpeste kniven i skuffa under behagelige temperaturer, derimot her oppe i nord så har vi måttet bruke vår hjerne i ualminnelige tider for i det hele tatt å overleve.. Grunnen til at samer blir hetset er rett og slett misunnelse, på lik linje med jødene har vi blitt forfulgt og jaget i hundrevis av år.. 6871177[/snapback] vil si den kan motsies med at dere der nord maa bruke all hjernekapasitet for aa overleve, mens vi her det er litt varmere har overskudd til konstruktiv problemloesning, f. eks hvordan leve behagelig 6871208[/snapback] Og poenget er at vi ikke trenger å bruke all hjernekraft på å overleve lenger, det var i "gamle dager", dermed har vi et sinnsykt overskudd av intelligens.. 6871220[/snapback] Jepp å dere her på forumet er jo ett fint eksempel på hvor smart samer er, not I rest my case!! Lenke til kommentar
CFD Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Visste dere at varmerekorden er satt i karasjokk? Det er kanskje verdt å nevne at kulerekorden også er satt der.. Hvorfor reiser folk til syden for å ha det varmt? Dra til Karasjoka og nyt livet der. Fin natur og ren luft. Endret 16. september 2006 av CFD Lenke til kommentar
Arang Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Visste dere at varmerekorden er satt i karasjokk? Det er kanskje verdt å nevne at kulerekorden også er satt der.. Hvorfor reiser folk til syden for å ha det varmt? Dra til Karasjoka og nyt livet der. Fin natur og ren luft. 6872625[/snapback] Henholdsvis Mexico og Sydpolen. Mellom 50 og 60 grader og -83 grader C, hvis jeg ikke husker helt feil. Med mindre du mener i Norge? Ellers har jeg det jeg liker å tro er et rimelig normalt forhold til samer. Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Arang, jeg tror nok han mente i Norge... Lenke til kommentar
TorbjørnK Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Visste dere at varmerekorden er satt i karasjokk? Det er kanskje verdt å nevne at kulerekorden også er satt der.. Hvorfor reiser folk til syden for å ha det varmt? Dra til Karasjoka og nyt livet der. Fin natur og ren luft. 6872625[/snapback] det er bare bull... varmerekorden i Norge er: 35,6 C er varmerekord i Norge. Den 20. juni 1970 ble det satt varmerekord her i Norge og det skjedde på Nesbyen. kilde: wikipedia Endret 16. september 2006 av TorbjørnK Lenke til kommentar
CFD Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Beklager hvis det er feil. Jeg bare hørte det når jeg var oppe i krasjokk.. Men nå skal man ikke stole på wikipedia. Det er masse feil innformasjon der. Men fakta er at det er veldig varmt i karasjokk om sommeren. Er ikke så sjelden det er varmere der enn i Oslo. Men du har rett. Varmerekorden er i nesbyen. 20juni 1970 var det 35.6 grader i nesbyen Endret 16. september 2006 av CFD Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Er vel mest på grunn av at det er på innlandet... Bor i Øst - Finnmark innerst i Varangerfjorden ved havet og det er ganske kjølig her på sommeren.... Noen ganger er det ganske varmt, som for 2 år siden da det gjennomsnittlig var på rundt 20 celsius ... I år har det vært nærmere 14 celsius gjennomsnittlig....... Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 vet ikke hvorfor men jeg kaller MEC i bf for samer når de dreper meg Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Hehe, rar forbindelse du har laget der ...... Lenke til kommentar
CFD Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Er vel mest på grunn av at det er på innlandet... Bor i Øst - Finnmark innerst i Varangerfjorden ved havet og det er ganske kjølig her på sommeren.... Noen ganger er det ganske varmt, som for 2 år siden da det gjennomsnittlig var på rundt 20 celsius ... I år har det vært nærmere 14 celsius gjennomsnittlig....... 6877548[/snapback] At det var så varmt tviler jeg på iflg data fra metrologisk institutt. Grunen til at det er varmere i innlandet er pga at sjøen samler mye av energien og dermed blir innlandet mye raskere varmet opp. Der har vi også grunnen til at det regner så mye i Bergen. Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Ja, det er jo derfor det er så bikkjekaldt i Karasjok og Kautokeino om vinteren. Er ikke noe fysiker eller kjemiker, men havet er jo varmere en "bakken" tror jeg. Men er du sikker på at de meteorologiske dataene er korrekt? Hadde mange varme dager for ca 2 år siden. Varmeste noensinne i kommunen jeg bor i....... Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Hvorfor er det ikke lov å disse samer?Alle samer jeg kjenner disser alle søringer! 6625620[/snapback] Jeg har "dissa" to samer, de lo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå