Gå til innhold

Ikke disse samer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men da ville æ ikke høre et pip fra hværken han Magga, han Nystø, han Trosten eller nån av de andre degenererte, evneveike, utakknæmlige gnålkukan der inne frem tell dåkker svalt ihjæl. Førr husk på kem som holde liv i dåkker, forbainna samfunnssnyltera!

6849926[/snapback]

Er det noe galt med Trosten slekta...?

6851379[/snapback]

Jeg aner ikke hvem Trosten slekta er. Jeg quota Denne her

Lenke til kommentar

Men da ville æ ikke høre et pip fra hværken han Magga, han Nystø, han Trosten eller nån av de andre degenererte, evneveike, utakknæmlige gnålkukan der inne frem tell dåkker svalt ihjæl. Førr husk på kem som holde liv i dåkker, forbainna samfunnssnyltera!

6849926[/snapback]

6851379[/snapback]

Ikke noe mer enn at de sannsynligvis er degenererte, evneveike, utakknemlige gnålkuker hele gjengen, ville jeg tro

Lenke til kommentar

6849926[/snapback]

6851379[/snapback]

Ikke noe mer enn at de sannsynligvis er degenererte, evneveike, utakknemlige gnålkuker hele gjengen, ville jeg tro

6852656[/snapback]

Nei, da! Jeg vil ikke si at vi er noe sånt noe... Jeg vil heller si at vi er snille og søte, mennesker. Som kanskje kan ta en joik eller to når vi er i veldig godt humør. :tease:

Lenke til kommentar

1. Alle samer har rein!

2. Alle samer går i kofte 24/7!

3. Samer har ikke samme benbygning som nordmenn, vi har vanligvis en ekstra tå eller en hale.

4. Jeg formidler det jeg vil si gjennom joiken, HELE tiden!

5. Alle samer snakker gebrokkent!

6. Alle samer er små, mørk og hjulbeint.

7. Alle samer er født med skuter sertifikat og kan selvfølgelig kjøre perfekt!

8. Alle samer er immun mot alkohol!

9. Vi kommer fra landet som heter Sameland der det er snø hele året!

10. Vi samer er veldig glad i innavl! (se pkt. 3 og 6)

11. Vi samer bor i lavvuer eller gammer.

12. Alle samer kan ganne!

13. Alle bruker samekniven til ALT!

14. Alle samer heter Mikkel, Ante eller Berit Anna!

15. Alle samer spiser joikaboller!

Lenke til kommentar

Før man skal "disse" noen så må man ha en definisjon på hva som kan kalles en same. Er det nok å bo i finmark? Det er jo ikke nok siden de fleste "samer" bor andre steder.

Er det nok å ha 2 samiske foreldre? Hva med personer som har samiske foreldre som er født og oppvokst i Oslo og aldri vært i finmark og som synes Reindrift og slike ting er like fjernt som de fleste andre fra sørnorge?

Uansett hva folk kan si om samer så kan de absolutt holde et bryllup.. Før så var det fest i en uke med nærmere 1000gjester ,men nå så er det ikke så mange som er invitert (200-400 er normalt) samt å feste i 2-3dager. Og når det er snakk om fest er det joik på scenen og gratis sprit i baren. Mener det ble drukket 60liter hjemmebrent , og rundt 20kasser øl pluss minst 30liter vin og flere flasker brandy.

Var selv i Kautokeino , Karasjokk , Maze og Alta i sommer og kan ikke si noe annet enn at jeg koste meg glugg ihel :) Hvorfor? Her har du søskenflokken:

http://i13.photobucket.com/albums/a265/cfd...esskenflokk.jpg

Lenke til kommentar
1. Alle samer har rein!

2. Alle samer går i kofte 24/7!

3. Samer har ikke samme benbygning som nordmenn, vi har vanligvis en ekstra tå eller en hale.

4. Jeg formidler det jeg vil si gjennom joiken, HELE tiden!

5. Alle samer snakker gebrokkent!

6. Alle samer er små, mørk og hjulbeint.

7. Alle samer er født med skuter sertifikat og kan selvfølgelig kjøre perfekt!

8. Alle samer er immun mot alkohol!

9. Vi kommer fra landet som heter Sameland der det er snø hele året!

10. Vi samer er veldig glad i innavl! (se pkt. 3 og 6)

11. Vi samer bor i lavvuer eller gammer.

12. Alle samer kan ganne!

13. Alle bruker samekniven til ALT!

14. Alle samer heter Mikkel, Ante eller Berit Anna!

15. Alle samer spiser joikaboller!

6865517[/snapback]

1. Hadde 12 stk på taket, men så slakta jeg rudolf. Så nå er det 11.

2. Gikk i kofte en gang når jeg hadde sketsj med idol.

3. Jeg har ikke noe ekstra fingre ell no sånt no. Men jeg er ekstremt plattfot.

4. Kan ikke joike.

5. Jeg vil nå si at jeg snakker ganske vanlig.

6. Jeg er normalt høy, normalt bleik, men ja jeg er litt hjulbeint (eller var det kalvbeint?).

7. Jeg har ikke lappen for scooter, men jeg elsker jo å kjøre scooter, og er jo verdensmester! :tease:

8. Drikker ikke no særlig.

9. Det finnes ikke no sameland. Men jeg syns godt at Norge, Sverige og Finland kunne donert litt til oss.

10. Innavl er bare ekkelt!

11. Bor i lavou når jeg er på telttur, (fisketur+++)

12. Ganne? har ikke hørt om det.

13. Samekniven er fin til å få småpinner, til å fyre opp peisen.

14. Jeg heter Thomas.

15. Joikaboller og potetstappe, er nam nam!

Har forresten ikke hørt no om at Janos skulle selge rettighetene til bryllupet sitt...

Lenke til kommentar

Punkt nummer 14 stemmer faktisk til en viss grad. Det er veldig stor gjennbruksfaktor av navn oppe i Nord. Berit-Inga , Berit-solveig og mange andre navn. Jeg har nå nevnt min søster og min tante.

Faren min het også Mikkel-Anders. Det som er mest vanlig er dog at man har 2stk fornavn.

Jeg er stolt av slekta mi selvom jeg ikke vet så veldig mye mer om slike ting enn hva de fleste som har vokst opp sør for Trondheim. Jeg vet imidlertidig at bensin burde vært avgiftsfri der oppe. Med de avstandene så er det jo nesten skummelt hvor mye bensin det går kun for å dra på kaffe til noen kjente.

Her låner jeg kofta til min onkel:

http://i13.photobucket.com/albums/a265/cfd...koftemannen.jpg

Jeg har ingen enda ,men regner med å spørre en tante om å få henne til å sy en til meg engang jeg er der oppe ;)

Endret av CFD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...