sixx Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 "Disser" da samer like mye som alle andre, kan da ikke forskjellsbehandle! 6848560[/snapback] haha...som jeg skulle sagt det selv men det er litt spesielt moro å disse folk som blir sure Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Vet dere hva man kaller en 50 år gammel same? -Femtilapp Vet dere hva man kaller en 100 år gammel same? -Hundrelapp Vet dere hva man kaller en 500 år gammel same? -Død en god stund. Lenke til kommentar
Ejrik Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Men da ville æ ikke høre et pip fra hværken han Magga, han Nystø, han Trosten eller nån av de andre degenererte, evneveike, utakknæmlige gnålkukan der inne frem tell dåkker svalt ihjæl. Førr husk på kem som holde liv i dåkker, forbainna samfunnssnyltera! 6849926[/snapback] Er det noe galt med Trosten slekta...? 6851379[/snapback] Jeg aner ikke hvem Trosten slekta er. Jeg quota Denne her Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Kort og enkelt. Done deal. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Visst du vil diskriminere samer gjør det da! Kall dem joikabollespisende malingskjeder, who gives a shit? Og visst de "disser" (værste uttrykket noen gang) søringer, da har vel du fullt lov til å gjøre det tilbake? Endret 12. september 2006 av ZenCo Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Er selfølgelig lov å latterligjøre samer, de er jo tross alt en minoritet. Lenke til kommentar
Cannabis Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Et sted det tusser av samer er Mo I Rana, tror hele byen er samer.. Fælt å si det, men sant. Lenke til kommentar
camy87 Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Det er faktisk ikke så mange samer her i Mo I Rana... Mer i de større byer..som Trondheim og Oslo utolig nok Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Men da ville æ ikke høre et pip fra hværken han Magga, han Nystø, han Trosten eller nån av de andre degenererte, evneveike, utakknæmlige gnålkukan der inne frem tell dåkker svalt ihjæl. Førr husk på kem som holde liv i dåkker, forbainna samfunnssnyltera! 6849926[/snapback] Er det noe galt med Trosten slekta...? 6851379[/snapback] Ikke noe mer enn at de sannsynligvis er degenererte, evneveike, utakknemlige gnålkuker hele gjengen, ville jeg tro Lenke til kommentar
T_Trosten Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Men da ville æ ikke høre et pip fra hværken han Magga, han Nystø, han Trosten eller nån av de andre degenererte, evneveike, utakknæmlige gnålkukan der inne frem tell dåkker svalt ihjæl. Førr husk på kem som holde liv i dåkker, forbainna samfunnssnyltera! 6849926[/snapback] Er det noe galt med Trosten slekta...? 6851379[/snapback] Ikke noe mer enn at de sannsynligvis er degenererte, evneveike, utakknemlige gnålkuker hele gjengen, ville jeg tro 6852656[/snapback] Nei, da! Jeg vil ikke si at vi er noe sånt noe... Jeg vil heller si at vi er snille og søte, mennesker. Som kanskje kan ta en joik eller to når vi er i veldig godt humør. Lenke til kommentar
pakke Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Er det noe galt med Trosten slekta...? 6851379[/snapback] Fikk Janos solgt rettighetene til bryllupet sitt? Lenke til kommentar
Sw1ffeR Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 lenge leve Otto Jespersen Lenke til kommentar
CFD Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 1. Alle samer har rein! 2. Alle samer går i kofte 24/7! 3. Samer har ikke samme benbygning som nordmenn, vi har vanligvis en ekstra tå eller en hale. 4. Jeg formidler det jeg vil si gjennom joiken, HELE tiden! 5. Alle samer snakker gebrokkent! 6. Alle samer er små, mørk og hjulbeint. 7. Alle samer er født med skuter sertifikat og kan selvfølgelig kjøre perfekt! 8. Alle samer er immun mot alkohol! 9. Vi kommer fra landet som heter Sameland der det er snø hele året! 10. Vi samer er veldig glad i innavl! (se pkt. 3 og 6) 11. Vi samer bor i lavvuer eller gammer. 12. Alle samer kan ganne! 13. Alle bruker samekniven til ALT! 14. Alle samer heter Mikkel, Ante eller Berit Anna! 15. Alle samer spiser joikaboller! Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 3. Samer har ikke samme benbygning som nordmenn, vi har vanligvis en ekstra tå eller en hale. Heahaehaehaehaehaehae... heh... he...... Lenke til kommentar
CFD Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Før man skal "disse" noen så må man ha en definisjon på hva som kan kalles en same. Er det nok å bo i finmark? Det er jo ikke nok siden de fleste "samer" bor andre steder. Er det nok å ha 2 samiske foreldre? Hva med personer som har samiske foreldre som er født og oppvokst i Oslo og aldri vært i finmark og som synes Reindrift og slike ting er like fjernt som de fleste andre fra sørnorge? Uansett hva folk kan si om samer så kan de absolutt holde et bryllup.. Før så var det fest i en uke med nærmere 1000gjester ,men nå så er det ikke så mange som er invitert (200-400 er normalt) samt å feste i 2-3dager. Og når det er snakk om fest er det joik på scenen og gratis sprit i baren. Mener det ble drukket 60liter hjemmebrent , og rundt 20kasser øl pluss minst 30liter vin og flere flasker brandy. Var selv i Kautokeino , Karasjokk , Maze og Alta i sommer og kan ikke si noe annet enn at jeg koste meg glugg ihel Hvorfor? Her har du søskenflokken: http://i13.photobucket.com/albums/a265/cfd...esskenflokk.jpg Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Det er jo ikke nok siden de fleste "samer" bor andre steder. Nettopp. De bor ingen fast plass, de skal bare komme her og komme her. Det eneste de gjør er å feste og kjøre scooter Lenke til kommentar
T_Trosten Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 1. Alle samer har rein! 2. Alle samer går i kofte 24/7! 3. Samer har ikke samme benbygning som nordmenn, vi har vanligvis en ekstra tå eller en hale. 4. Jeg formidler det jeg vil si gjennom joiken, HELE tiden! 5. Alle samer snakker gebrokkent! 6. Alle samer er små, mørk og hjulbeint. 7. Alle samer er født med skuter sertifikat og kan selvfølgelig kjøre perfekt! 8. Alle samer er immun mot alkohol! 9. Vi kommer fra landet som heter Sameland der det er snø hele året! 10. Vi samer er veldig glad i innavl! (se pkt. 3 og 6) 11. Vi samer bor i lavvuer eller gammer. 12. Alle samer kan ganne! 13. Alle bruker samekniven til ALT! 14. Alle samer heter Mikkel, Ante eller Berit Anna! 15. Alle samer spiser joikaboller! 6865517[/snapback] 1. Hadde 12 stk på taket, men så slakta jeg rudolf. Så nå er det 11. 2. Gikk i kofte en gang når jeg hadde sketsj med idol. 3. Jeg har ikke noe ekstra fingre ell no sånt no. Men jeg er ekstremt plattfot. 4. Kan ikke joike. 5. Jeg vil nå si at jeg snakker ganske vanlig. 6. Jeg er normalt høy, normalt bleik, men ja jeg er litt hjulbeint (eller var det kalvbeint?). 7. Jeg har ikke lappen for scooter, men jeg elsker jo å kjøre scooter, og er jo verdensmester! 8. Drikker ikke no særlig. 9. Det finnes ikke no sameland. Men jeg syns godt at Norge, Sverige og Finland kunne donert litt til oss. 10. Innavl er bare ekkelt! 11. Bor i lavou når jeg er på telttur, (fisketur+++) 12. Ganne? har ikke hørt om det. 13. Samekniven er fin til å få småpinner, til å fyre opp peisen. 14. Jeg heter Thomas. 15. Joikaboller og potetstappe, er nam nam! Har forresten ikke hørt no om at Janos skulle selge rettighetene til bryllupet sitt... Lenke til kommentar
CFD Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Punkt nummer 14 stemmer faktisk til en viss grad. Det er veldig stor gjennbruksfaktor av navn oppe i Nord. Berit-Inga , Berit-solveig og mange andre navn. Jeg har nå nevnt min søster og min tante. Faren min het også Mikkel-Anders. Det som er mest vanlig er dog at man har 2stk fornavn. Jeg er stolt av slekta mi selvom jeg ikke vet så veldig mye mer om slike ting enn hva de fleste som har vokst opp sør for Trondheim. Jeg vet imidlertidig at bensin burde vært avgiftsfri der oppe. Med de avstandene så er det jo nesten skummelt hvor mye bensin det går kun for å dra på kaffe til noen kjente. Her låner jeg kofta til min onkel: http://i13.photobucket.com/albums/a265/cfd...koftemannen.jpg Jeg har ingen enda ,men regner med å spørre en tante om å få henne til å sy en til meg engang jeg er der oppe Endret 15. september 2006 av CFD Lenke til kommentar
Connubialis Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Et sted det tusser av samer er Mo I Rana, tror hele byen er samer.. Fælt å si det, men sant. 6852586[/snapback] Mo I Rana er et tettsted. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Feil! Mo i Rana er norges største by. Kanskje den har mistet bystatusen de siste årene , siden jeg ikke har sjekket dette ,men Mo i Rana var iallefall Norges største by for et par år siden. Tviler på at noe har skjedd siden den gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå