bokhylle Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Hei! Nå har jeg rotet det sikkelig til. Jeg skulle innstalere Linux Debian på PC'n min, men litt uti innstalasjonen så skjønte jeg ikke så mye så jeg ga f. i det og tok ut CD'en og restartet maskinen. Men da jeg skulle starte sto det: DISC BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER. I BIOS finner den alle diskene. Sånn har jeg satt BOOT greiene (husker ikke hva det heter) 1. CD 2. HD 3. Disable Skal på LAN i morgen så trenger fort svar. Takk til alle som svarer. Lenke til kommentar
stompy Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Installer windows/linux på nytt Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 6. august 2006 Forfatter Del Skrevet 6. august 2006 (endret) Har ganske mye der som jeg ikke vil miste. Men det er kanskje eneste utvei. Endret 6. august 2006 av bokhylle Lenke til kommentar
minitiss Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 pakk harddisken din inn i pcen til en kompis og ta backup på det du skal ha. Så kan du f.eks ta en reperasjon på windows chdisk fixboot, som skriver om boot.ini filen og det burde kanskje hjelpe. Hvis ikke reinstall Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 Jeg reinstalerer nå uten å formatere disken. Gjør dette noe (uten å formatere)? Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 Nå er jeg oppe å går igjen Lenke til kommentar
minitiss Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 fungerer alt som det skal? var alt du hadde fra før fortsatt der? Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 Nop.. Var borte fra pc'n i en time i sta og fikk blue screen Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 Restarte bare uten å se. Skal gi ifra me vis det skjer igjen Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 Fått bluescreen igjen. Det står: Machine_check_exeption Lenke til kommentar
minitiss Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 (endret) Det er et eller annet galt med hardwaren din. Har du gjort noen hardware-endringer i det siste? Ser også at den feilmeldingen som regel kommer ved overopphetelse av f.eks ram, CPU, PSU osv.. så du kan sjekke at alle vifter og slikt går. Sjekk temperatur på CPU, hovedkort, skjermkort og lignende. Endret 8. august 2006 av minitiss Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 På bluescreenen står det at det er noe feil med nylig innstalert programvare. Lenke til kommentar
minitiss Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 det er rart fordi den feilkoden din referer til hardware, men hvem vet. Nok en reinstallasjon vil kanskje løse problemet. Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 Tenker jeg setter igang en reinstallasjon nå snart jeg. Fått blue screen to ganger i løp av kort tid. Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 (endret) Reinstallasjon hjalp ikke, men jeg har jo ikke gjort noen hardware endringer i det siste. Endret 10. august 2006 av bokhylle Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 18. august 2006 Forfatter Del Skrevet 18. august 2006 Gjør vel ikke no om jeg tar opp denne tråden igjen. Problemet med bluescreen kommer fortsatt. Nå kom det opp dumping av minne også. Har ikke peiling på hva jeg kan gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå