Rivers Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Er det farlig (dvs. høyere risiko for div sykdommer og lidelser) å bo ved/under en kraftledning. Har hørt og lest litt om det, men ikke kommet over noe definitivt om emnet. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Det har skjedd at hele nabolag har fått kreft osv. Men veit ikke helt om det ble påvist at det var av det.. Men nå tror jeg det er regler på hvor nært det er lov til å bygge boliger. Leste om dette et sted for en stund siden, men husker ikke hvor :S Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 6. august 2006 Forfatter Del Skrevet 6. august 2006 Disse husene er bygd i 2005 og det er en leilighet til salgs der Lenke til kommentar
Pacman- Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Der jeg kommer ifra er det et nabolag hvor jeg kjente samtlige.. det gikk store kraftledninger over husene der... for kanskje 12 år siden ble de fjernet, 5 år senere, 4 av mødrene døde av kreft.. alle 4 bodde så og si under kraftledningene.. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 finnes ikek farlig... eneste er at barna dine kommer til å få en ekstra fot, 13 fingre, grønnlig hud, tre øyne Det verste som kans skje med deg er at du mister synet, håret blir i annen fasong og farge... Du klarer aldri mer å gå pluss at hodet ditt kommer ikke til å klare å regne ut null-gangen lenger...Men ikke noe verre. Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Strømmen gjør no dritt med kroppen. Er ikke uten grunn at bla. elektrikere har veldig mye høyere sjanse for å få f.eks. blodkreft enn ''normale'' folk Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Har hørt at det kan være større risiko for kvinner og få brystkreft.. Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Skjer ikke noe så lenge magnetfeltet er opphevet, som det pleier å være. Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Det sier seg jo selv at det er værre å bo nær en kraftledning enn å bo langt borte fra en kraftledning. Hvor stor forskjellen er tør jeg ikke spekulere i. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Regn litt på det, så tipper jeg at du fort ser at dersom det er farlig å bo under kraftlinjene, så burde alle med varmekabler osv. i huset fått 3 nye bein, 4 nye armer og 5 nye svulster per halvår. Jeg har enda ikke sett bevis, og tror det derfor ikke. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Det siste jeg har hørt er at ingen veit om elektromagnetiske strålinger er farlige eller ikke. Som chakl sier pleier magnetfelta å være opphevet da, dette gjelder også de fleste varmekabler. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Regn litt på det, så tipper jeg at du fort ser at dersom det er farlig å bo under kraftlinjene, så burde alle med varmekabler osv. i huset fått 3 nye bein, 4 nye armer og 5 nye svulster per halvår. Jeg har enda ikke sett bevis, og tror det derfor ikke. 6631901[/snapback] er det 40.000 volt som går gjennom varmekablene dine ? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Tror ikke det er så bra nei.. Vi har en krattledning i skogen her jeg bor, og en kompis av meg merker det på kroppen når han står under den.. han blir litt svimmel osv.. Selv merker jeg ikke noe, men det er neppe helt bra.. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Regn litt på det, så tipper jeg at du fort ser at dersom det er farlig å bo under kraftlinjene, så burde alle med varmekabler osv. i huset fått 3 nye bein, 4 nye armer og 5 nye svulster per halvår. 6631901[/snapback] så, du mener det er det samme ? 230V varmekabler og x antall kV ledninger. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 er det 40.000 volt som går gjennom varmekablene dine ? Er vel ikke volten som er farlig, ikke i første omgang. Vil tro det er ampere og andre faktorer som spiller inn. Uten å si noe helt sikkert Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Hva har spenningen med saken å gjøre? Det er vel strømmen som går gjennom kablene og avstanden mellom kabel/menneske som skal ha noe å si. Det som gjør at jeg tror varmekabler kan være farligere, er at rett over en av kablene vil ikke magnetfeltet være opphevet i noen særlig grad, mens man alltid er såpass langt unna høyspentkablene at det er ganske godt opphevet. Varmekabler ligger vel med 60cm mellomrom +-, noe som gjør at føttene ofte kan bli utsatt for et magnetfelt, det er bare å trå rett over en av kablene. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 ja, stemmer vel det.. uansett, det er vel mer fare og går en høyspent enn i en varmekabel. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Det er vel høyspenten som skaper magnetfelt, om jeg ikke tar helt feil. En elektromagnet på en skraphandler f.eks har veldig høy spenning. Denne løfter de bilvrak med. For å slippe bilen kutter de spenningen. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 (endret) tror de ledningene er såpass langt unna at det ikke blir noe problem tror ikke det er så veldig bra å bo rett under ledningene pga stråling Endret 8. august 2006 av MongoMan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå