Gå til innhold

Farlig å bo ved en kraftledning?

Rivers

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Der jeg kommer ifra er det et nabolag hvor jeg kjente samtlige.. det gikk store kraftledninger over husene der... for kanskje 12 år siden ble de fjernet, 5 år senere, 4 av mødrene døde av kreft.. alle 4 bodde så og si under kraftledningene..

Lenke til kommentar

finnes ikek farlig... eneste er at barna dine kommer til å få en ekstra fot, 13 fingre, grønnlig hud, tre øyne ;)

Det verste som kans skje med deg er at du mister synet, håret blir i annen fasong og farge... Du klarer aldri mer å gå pluss at hodet ditt kommer ikke til å klare å regne ut null-gangen lenger...Men ikke noe verre.

Lenke til kommentar

Regn litt på det, så tipper jeg at du fort ser at dersom det er farlig å bo under kraftlinjene, så burde alle med varmekabler osv. i huset fått 3 nye bein, 4 nye armer og 5 nye svulster per halvår.

Jeg har enda ikke sett bevis, og tror det derfor ikke.

Lenke til kommentar
Regn litt på det, så tipper jeg at du fort ser at dersom det er farlig å bo under kraftlinjene, så burde alle med varmekabler osv. i huset fått 3 nye bein, 4 nye armer og 5 nye svulster per halvår.

Jeg har enda ikke sett bevis, og tror det derfor ikke.

6631901[/snapback]

er det 40.000 volt som går gjennom varmekablene dine ?

Lenke til kommentar

Hva har spenningen med saken å gjøre? Det er vel strømmen som går gjennom kablene og avstanden mellom kabel/menneske som skal ha noe å si.

Det som gjør at jeg tror varmekabler kan være farligere, er at rett over en av kablene vil ikke magnetfeltet være opphevet i noen særlig grad, mens man alltid er såpass langt unna høyspentkablene at det er ganske godt opphevet. Varmekabler ligger vel med 60cm mellomrom +-, noe som gjør at føttene ofte kan bli utsatt for et magnetfelt, det er bare å trå rett over en av kablene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...