Gå til innhold

Skjermen til min IXUS 800 er ødelagt

Anbefalte innlegg

På en reise ble skjermen knust, så den viser ikke noe. Hva gjør jeg?

Kameraet er helt nytt. Det er jeg selv som er skyld i at det har gått galt. Jeg har reiseforsikring. Jeg kjøpte det for under en måned siden.

1. Hvordan får jeg det fikset hurtig og greit, og hvor? Koster det mye, er det billigere å kjøpe nytt?

2. Dekkes dette av reiseforsikring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det ikke går på din forsikring, så er Ixus 800 et såpass dyrt kamera at det å reparere/bytte skjermen nok vil lønne seg uansett. Men det er fryktelig dyrt. Regn med 1500-2000 kroner.

Noen på forumet har kjøpt ny skjerm selv, med tanke på å bytte den selv. Husker ikke hvilke kamera disse hadde. Men har ikke hørt noe mer fra de om det gikk bra eller ikke. Du skal ha litt peiling, og det er veldig mye små deler (har selv åpnet et defekt kamera for moro skyld og ble ganske overrasket) som må fjernes for å få byttet skjermen. Anbefales ikke, og du mister da alt som heter garanti på resten av kameraet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Sendte inn mitt Canon Ixus i5 til Serviceproffen som sjermen var ødelagt på.

Det kostet meg tilsammen 1400kr med sending frem å tilbake.

Jeg syntes reperasjonen gikk fort, fikk tilbake kameraet en uke etter at de hadde mottat det.

6627165[/snapback]

Vel jeg brukte de jeg også. Kameraet kom tilbake en måned etter at jeg sendte det inn. Litt i overkant av tidsbruk synes jeg, men nå er det i orden. Kostet 1200kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...