bigfoot32 Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Hei, trenger et tips til: Det er en stund siden jeg kjøpte nytt HK, og ser a det selges endel av typen mATX(mini ATX?).. Er det noe man bør tenke på dersom man velger et hovedkort av denne størrelsen, jeg antar at det er fysisk mindre, har det mindre ytelse/funksjonalitet, eller er det kun spesifikasjonene man trenger å konsentrere seg om....? mvh på forhånd takk for tips Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 MicroATX er bare mer kompakt og mindre utstyrt. Ytelseforskjellen er nok langt mindre enn 1%. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
bigfoot32 Skrevet 6. august 2006 Forfatter Del Skrevet 6. august 2006 MicroATX er bare mer kompakt og mindre utstyrt. Ytelseforskjellen er nok langt mindre enn 1%. Hilsen, efikkan. 6624647[/snapback] Du skulle ikke telfeldigvis vite hvilket brikkesett(med onboard VGA) som er lurt å satse på..eller er det også her marginale forskjeller. Jeg skal ha en X2 4200 CPU på det. mvh Kent Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 MicroATX er bare mer kompakt og mindre utstyrt. Ytelseforskjellen er nok langt mindre enn 1%. Hilsen, efikkan. 6624647[/snapback] Du skulle ikke telfeldigvis vite hvilket brikkesett(med onboard VGA) som er lurt å satse på..eller er det også her marginale forskjeller. Jeg skal ha en X2 4200 CPU på det. mvh Kent 6624823[/snapback] Skal du ha socket 939 eller AM2? Lenke til kommentar
bigfoot32 Skrevet 6. august 2006 Forfatter Del Skrevet 6. august 2006 MicroATX er bare mer kompakt og mindre utstyrt. Ytelseforskjellen er nok langt mindre enn 1%. Hilsen, efikkan. 6624647[/snapback] Du skulle ikke telfeldigvis vite hvilket brikkesett(med onboard VGA) som er lurt å satse på..eller er det også her marginale forskjeller. Jeg skal ha en X2 4200 CPU på det. mvh Kent 6624823[/snapback] Skal du ha socket 939 eller AM2? 6625013[/snapback] AM2..... mvh Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Da foreslår jeg et Asus M2NPV-VM med GeForce 6150 onboard, DVI og VGA ut. 4 SATA-porter, 4 DDR2-plasser Gigabit NIC, Firewire og PCI-E x16 til eventuelt kraftigere skjermkort. Brukte et slikt når jeg bygde PC til min farfar, fikk et veldig godt inntrykk av det. Men som alle m-ATX-kort jeg har vært borte i, billige hovedkort generelt, var det ikke noe særlig for en som vurderer overklokking. Lenke til kommentar
bigfoot32 Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 Da foreslår jeg et Asus M2NPV-VM med GeForce 6150 onboard, DVI og VGA ut.4 SATA-porter, 4 DDR2-plasser Gigabit NIC, Firewire og PCI-E x16 til eventuelt kraftigere skjermkort. Brukte et slikt når jeg bygde PC til min farfar, fikk et veldig godt inntrykk av det. Men som alle m-ATX-kort jeg har vært borte i, billige hovedkort generelt, var det ikke noe særlig for en som vurderer overklokking. 6626070[/snapback] Ok, takk for tipset!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå