El Bajong Skrevet 6. august 2006 Rapporter Del Skrevet 6. august 2006 Har så langt brukt Canon-softwaren for å overføre bilder fra kameraet, men syns i grunn det går ganske sakte. Har også prøvd å innstallere selve driver-programmet fra software-CDen og brukt windows sitt overføringsprogram, noe jeg faktisk syns gikk raskere. Finnes det noen lur måte å få over disse bildene på litt kjapt? En gigabyte med bilder tar fort en 30-40 minutter for min del. Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 6. august 2006 Rapporter Del Skrevet 6. august 2006 Kortleser funker vanligvis raskere. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 7. august 2006 Rapporter Del Skrevet 7. august 2006 Kortleser er et must sier da jeg! 512mb på 1min, genialt Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 7. august 2006 Rapporter Del Skrevet 7. august 2006 Kortleser er et must sier da jeg!512mb på 1min, genialt 6627766[/snapback] Billig er det også. Så slipper du å ha med den ledningen hver gang. Løp og kjøp! Lenke til kommentar
doolittle Skrevet 7. august 2006 Rapporter Del Skrevet 7. august 2006 kanskje du ikke har usb2 kort/inngang på pc din.. bruker du usb1 går det ikke veldig fort... Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 7. august 2006 Rapporter Del Skrevet 7. august 2006 En gigabyte med bilder tar fort en 30-40 minutter for min del. 6624354[/snapback] Har to Kingston kort (50x) på 2 gig hver og de tømmes på under 20 minutter / kort. Mitt Sandisk Extreme III (133x) 1 Gig tømmes på under 10 minutter. Jeg har kortene i kamera når jeg overfører. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 7. august 2006 Rapporter Del Skrevet 7. august 2006 Jeg har kjøpt meg integrert kortleser til min stasjonære, og jeg tømmer 1 GB fullt Ultra II SD kort på ca 5 min. Lenke til kommentar
El Bajong Skrevet 7. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. august 2006 Er 99% sikker på at det er USB 2.0 her. Hvaslags kortleser annbefales? Har det egentlig noe å si hvilken man kjøper? Lenke til kommentar
joniwes Skrevet 7. august 2006 Rapporter Del Skrevet 7. august 2006 Med mindre det er noe som er galt et eller annet sted så vil jeg tro at det er datamaskinen som er flaskehalsen, uten at jeg skal si det for sikkert. Jeg har samme kamera, bruker som regel windows sin programvare for å overføre bildene - rett fra kameraet - og har aldri brukt i nærheten av 30 - 40 minutter på 1 gb. Har aldri tatt tiden, men har aldri irritert meg over at det går for treigt. (Og jeg er vanligvis temmelig utålmodig når det gjelder slike ting.) Lenke til kommentar
El Bajong Skrevet 7. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. august 2006 Har heller aldri tatt tiden, så det er godt mulig det tar kortere tid enn 30-40 minutter, føles vell lengre enn det egentlig er. Maskinen er det ganske bra med krutt i, så tror ikke det skal være noe problem. Lenke til kommentar
joniwes Skrevet 7. august 2006 Rapporter Del Skrevet 7. august 2006 Da er det sikkert bare å ta tiden neste gang du skal overføre bildene, og så kan sikkert noen av de mer drevne medlemmene her inne komme med synspunkter om det er lang tid eller ikke. Personlig ble jeg også nysgjerrig og håper å huske å sjekke klokka neste gang jeg tømmer kortet. ( Har samme kort som "Rivers".) Men det kan jo også hende at det er relativitetsteorien som spiller deg et lite puss her... Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 7. august 2006 Rapporter Del Skrevet 7. august 2006 Hvis jeg ikke husker feil, har hovedkortet i min PC fire USB porter bak, men bare to av dem støtter USB 2. Så sjekk instruksjonboka, eller prøv en annen USB port, det kan hjelpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå