Gå til innhold

Hvordan pusser du tennene dine?

Goscinny

Anbefalte innlegg

Først og fremst; hvordan pusser du tenna dine? Personlig tar jeg et godt grep rundt redskapen
Vel. Noen ganger tar jeg et grep rundt den, andre ganger ikke.

Flere enn meg som går ut på badet, henter tannbørsten for å så sitte på PC-en og pusse tenna?
Sikkert. Men ikke jeg.

Hvor lenge pusser du tennene?
Maks 3 min.

Sist, men ikke minst: Bruker du tanntråd og fluor?
Bruker sånn tanntråd ting av og til. Mest når jeg kjenner jeg har noe i tennern som jeg ikke får ut med tannpirker.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
selv pleier jeg først å pusse begge sider av tennene og så toppen av gjekslene, så pusser jeg tannkjøttet forsiktig for å hindre tannkjøtbetenelse (som gir deg dårlig ånde, og du blør når du pusser tenner) tanntråd blir lite brukt

ofte kan jeg også sitte på pc'en (etter at jeg har pussa tenner) med tannbørsten hengende i kjeften :p

6624401[/snapback]

meningen er at man skal pusse tannkjøttet godt for å ungå tannkjøtt betendelse, jeg greide å få på noen skada tenner(skada de når jeg var liten 3år), aldrig opplevd dårlig ånde, folk har aldrig klaga heller, men uansett tannlegen min ba meg om å pusse tannkjøttet godt og hardt, og hvist det blødde så måtte jeg bare la det blø litt, for det betyr at betennelsen forsvinner,

Lenke til kommentar
Loomy:

Ikke smart med elektronisk tannbørste, får mye lettere plakk som sitter igjen på tennene som kjapt utvikler seg til hull..

Etter jeg gikk over til vanlig strømløs har jeg ikke hatt hull på 3 år..

6625730[/snapback]

Dette er da BS fra ende til annen. Alle studier gjort som jeg kjenner til har vist at elektriske tannbørster (som roterer minst en kvart omdreining) medfører mindre plakk, og derfor færre hull, hos den gjennomsnittlige børster.

Om dette er fordi du slurver når du bruker elektrisk kan godt være, men den gjennomsnittlige bruker gjør det bedre med elektrisk.

Lenke til kommentar
Hadde en utenlansk tannlege som

1. Pratet norsk-arabisk så jeg forstod jo ikke en dritt!

2. Gjorde ting uten å si/uttrykke hva han gjorde.

3. Satte bedøvelsen feil 3 ganger før han klarte å treffe riktig på 4. forsøk!

Gikk over til kvinnelig norsk tannlege, nå er det ingen problem, bedøvelse sprøyten kjenner jeg nesten ikke, bare noe som presser og reste er ikke noe problem...

6625802[/snapback]

Personlig bruker jeg ikke bedøvelse når jeg borrer hull. Er så mye styr, og så tar det så lang tid. Dessuten er mann helt mongo i kjeften i flere timer etter på. Nei, da er det bedre å bare bite tenna sammen ( :D ) og føle litt smerte i 5 minutter.

Lenke til kommentar
selv pleier jeg først å pusse begge sider av tennene og så toppen av gjekslene, så pusser jeg tannkjøttet forsiktig for å hindre tannkjøtbetenelse (som gir deg dårlig ånde, og du blør når du pusser tenner) tanntråd blir lite brukt

ofte kan jeg også sitte på pc'en (etter at jeg har pussa tenner) med tannbørsten hengende i kjeften :p

6624401[/snapback]

meningen er at man skal pusse tannkjøttet godt for å ungå tannkjøtt betendelse, jeg greide å få på noen skada tenner(skada de når jeg var liten 3år), aldrig opplevd dårlig ånde, folk har aldrig klaga heller, men uansett tannlegen min ba meg om å pusse tannkjøttet godt og hardt, og hvist det blødde så måtte jeg bare la det blø litt, for det betyr at betennelsen forsvinner,

6625940[/snapback]

ja, du skal pusse hardt hvis du har tannkjøttsbetennelse, men hvis du ikke har det så skal du pusse svakt, hvis ikke så ender du opp med å slite tannkjøttet ;)

Lenke til kommentar

Jeg har også dette kjedelige problemet med å sikle noe sykt når jeg pusser tennene. Bruker alltid mye tannkrem og vann så er vel ikke så rart egentlig. Jeg fornemelig bader tennene i tannkremvann. Men bør egentlig bli mer nøye med tennene. For selv om jeg ikke har hatt et hull enda er tannkjøttet mitt delvis betennt og det er fader emg ikke bra. Eneste grunnen til at jeg ikke har fått hull i tennene enda, tror jeg, er at jeg drikker mye melk. Og som kjent inneholder melk mye kalium som er bra for å bygge opp kjelletet og tenner.

Lenke til kommentar

Hvordan får dere til å sikle når dere pusser tennene?

Jeg begynner som oftest med venstresiden av munnen. Tar bakerst først og beveger meg fremover, og så andre siden etterpå. Tannkjøttet til sist. Og så tunga helt på slutten. Pleier aldri å stå andre steder enn ved vasken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...