Goscinny Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Hei! Dette er tråden om teknikken bak tannpussing og litt annet! Først og fremst; hvordan pusser du tenna dine? Personlig tar jeg et godt grep rundt redskapen, for å så føre llillefingeren på undersiden for å på den måten oppnå bedre kontroll over redskapet. Ikke prøvd det? Gjør det i kveld. Nå som sommerferien er godt over oss, blir det sene kvelder uten at en må tenke på å stå opp tidlig neste morgen (det finnes jo også de som er så dumme at de jobber). Da har man god tid til tannpussen om kvelden - litt for god tid. Flere enn meg som går ut på badet, henter tannbørsten for å så sitte på PC-en og pusse tenna? Og mens du sitter der finner du en haug interessante tråder du vil lese, eller kanskje noen filmklipp? Forrige helg så jeg på klokken når jeg startet å pusse - den var 01:30. Da jeg gikk inn på badet igjen var klokken akkuratt passert 02:30 - altså en times tannpuss! Hvor lenge pusser du tennene? Sist, men ikke minst: Bruker du tanntråd og fluor? Og; jeg vil ikke ha noen fjortiser som kommenterer at dette kan tolkes perverst Goscinny Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Jeg sikler veldig når jeg pusser tenner, så jeg må alltid stå over vasken Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 selv pleier jeg først å pusse begge sider av tennene og så toppen av gjekslene, så pusser jeg tannkjøttet forsiktig for å hindre tannkjøtbetenelse (som gir deg dårlig ånde, og du blør når du pusser tenner) tanntråd blir lite brukt ofte kan jeg også sitte på pc'en (etter at jeg har pussa tenner) med tannbørsten hengende i kjeften Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Jeg sikler veldig når jeg pusser tenner, så jeg må alltid stå over vasken 6624398[/snapback] Det gjør jeg også. Har lagt merke til at jeg pusser i en slags o-ring når jeg pusser fortennene. Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Først pusser jeg oppsiden, så pusser jeg utsiden, deretter pusser jeg innsiden. Bruker vel et par minutter Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Tanntråd før pussen. Først høyresiden oppe, godt og lenge, Spytt Så høyresiden nede og venstresiden nede, godt og lenge, Spytt Så fortennene, like lenge som det tar å pusse høyresida nede og oppe. Spytt Venstre siden oppe, før jeg går over en gang til, ikke så godt og lenge, Spytt Fortennene en gang til, og en rask sweep over hele munnen før jeg spytter og renser munnen. Begge sidene av tennene. Og et par fluortabletter. Nå har jeg vært svært intime med dere, og jeg føler meg sterkt blottlagt her. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 (endret) Jeg klarer ikke å stå stille ved vasken og pusse systematisk, det blir alt for kjedelig. Går som regel rundt i huset, setter meg gjerne foran pcen. En gang sjekket jeg om en brent film jeg fant på gulvet fremdeles fungerte mens jeg pusset og det ble til at jeg så hele filmen. Edit: pusser tenner nå Endret 6. august 2006 av TrulZern Lenke til kommentar
AlleDager Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 jeg bare pusser jeg så er jeg ferdig Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 6. august 2006 Forfatter Del Skrevet 6. august 2006 Jeg klarer ikke å stå stille ved vasken og pusse systematisk, det blir alt for kjedelig. Går som regel rundt i huset, setter meg gjerne foran pcen. 6625649[/snapback] Ja, det er umåtelig kjedelig å bare stå foran en vask og pusse tennene, for å ikke snakke om uproduktiviteten! Tenk bare på hvor mye man kunne utrettet i de minuttene man står stille å venter på å bli ferdig med tannpussen! Goscinny Lenke til kommentar
GeO Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Børster først over "toppen" av tennene, hele veien rundt oppe og nede. Deretter er det innsiden av tennene oppe og nede, før jeg tar for meg utsiden oppe og nede. Går til slutt over hele fremsiden av tanngarden (oppe og nede "samtidig") med en opp-og-ned-bevegelse. Varierer litt med hvor ofte jeg spytter, men som regel klarer det seg med én gang midtveis og én gang helt til slutt. Tanntråd en gang innimellom når jeg kommer på det. Lenke til kommentar
nree Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Pusser tennene hver morgen rett etter jeg har vert og pisset.. Jeg pusser først oppe over tannreguleringen, så oppe under tannreguleringen, så bak oppe.. Gjentar samme prosedyre nede, deretter pusser jeg bort det hvite på tungen Bruker også fluor som jeg tar etter frokost (den sterkeste fluortabletten) og munnvann om jeg føler for det.. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Putter børsten i munnen, trykker på en knapp og fører den saakte over alle tennene mens elektronikken gjør jobben sin. Og ja, jeg sikler noe sykt også. Vibrasjonene fra børsten gjør det 10 ganger verre, og dritet renner nedover skaftet. Et salig kaos Lenke til kommentar
nree Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Loomy: Ikke smart med elektronisk tannbørste, får mye lettere plakk som sitter igjen på tennene som kjapt utvikler seg til hull.. Etter jeg gikk over til vanlig strømløs har jeg ikke hatt hull på 3 år.. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 (endret) Har ikke hatt hull på 20 år, med eller uten elektrisk, så det bekymrer meg ikke Endret 6. august 2006 av Loomy Lenke til kommentar
nree Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Jaok, da så.. men tilbake til on-topic.. Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Jeg klarer ikke å stå stille ved vasken og pusse systematisk, det blir alt for kjedelig. Går som regel rundt i huset, setter meg gjerne foran pcen. 6625649[/snapback] Ja, det er umåtelig kjedelig å bare stå foran en vask og pusse tennene, for å ikke snakke om uproduktiviteten! Tenk bare på hvor mye man kunne utrettet i de minuttene man står stille å venter på å bli ferdig med tannpussen! Goscinny 6625685[/snapback] Tenk så mye man kunne gjort i steden for og sitte her og lese dette! Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 6. august 2006 Forfatter Del Skrevet 6. august 2006 Nå er det jo ikke bare tannpussingen som avgjør hvor mange hull man han hatt. Folk har forskjellige tenner; noen er rett og slett bare blessed med veldig sterke tenner. Personlig har jeg hatt to hull, men jeg gidder ikke få flere - den bedøvelsen er dødens. Kan jo ikke snakke ordentlig! Goscinny Lenke til kommentar
nree Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Hadde en utenlansk tannlege som 1. Pratet norsk-arabisk så jeg forstod jo ikke en dritt! 2. Gjorde ting uten å si/uttrykke hva han gjorde. 3. Satte bedøvelsen feil 3 ganger før han klarte å treffe riktig på 4. forsøk! Gikk over til kvinnelig norsk tannlege, nå er det ingen problem, bedøvelse sprøyten kjenner jeg nesten ikke, bare noe som presser og reste er ikke noe problem... Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 6. august 2006 Forfatter Del Skrevet 6. august 2006 Det er ikke selve sprøyten som er problemet! Det er den nærmeste tiden efterpå. Det føles ut som om tungen er svulmet opp til dobbel størrelse. Og haka/kinnet føles som en stooor klump! Kjente ikke du noe slikt, Goggen? Goscinny Lenke til kommentar
nree Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Hehe, kjenner det men det plager meg ikke.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå