Mannemannen Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Hei Har en ASUS a6 med 512mb ram brikke (1 stk), installerte en ny brikke for en uke siden og etter det har pc'en blitt ustabil og restarter\låser seg svært ofte. Hva er grunnen til dette? Jeg ser av systeminformasjonen at jeg har 1gb minne, og det samme står i biosen - der får jeg forøvrig ikke forandret hastigheten på brikkene eller noen andre "avanserte" instillinger. Hva kan jeg gjøre for å få dette stabilt? Lenke til kommentar
Tobb3 Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 er det like mye mhz?likt merke? skjer dette bare tilfeldig etter du ha tatt den inn? Lenke til kommentar
Mannemannen Skrevet 6. august 2006 Forfatter Del Skrevet 6. august 2006 Vet ikke hvilket merke som stod i pc'en, men jeg vet at det var DDR2 533MHZ, og jeg bestilte og satte i TwinMOS DDR2 SO-DIMM PC4200 512MB CL4, 1.8V,64Mx8/8,200p DDR2 PC2-4200. pc2-4200 tilsvarer 533MHZ DDR2 - riktig? Ja dette skjer veldig tilfeldig og ikke nødvendigvis under hard belastning - de enkleste oppgavene kan gjøre at den klikker. Lenke til kommentar
Tobb3 Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Prøv å kjøre den uten Den Twinmos Brikken din! vist det funker da må du kanskje kjøpe en til og bytte den ut Eller har du bare en? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå