sjefen_ Skrevet 22. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2002 Vel, alt er stabilt og av en eller annen merkelig grunn så virker det som om at viftegrillen er isolert fra resten av psu, for der får jeg ikke støt, snodig dette her... Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 har også Chieftec kabinett, men har aldri opplevd noe slikt, selv ikke når den sto ujordet. Er ikke så veldig inne på strøm og sånt, så jeg har ingen løsning på problemet:) Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 hmmmm.... *Strekke seg bak kabinettet for å kjenne om jeg får støt..* ****! AU! (glemte at jeg hadde tatt av viftegrillen) ---> Kjøttsår Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Det høres jo ut som at viftegrillen din er isolert fra chassis. Det er usannsynlig at den er kommet bort i noe strømførende (selve vifta går jo på 12V). Så jeg begynner å tro at selve grillen blir statisk oppladet (slik som røret på støvsugeren blir). Du trenger da ikke bekymre deg for at det er noe galt. Men du kan jo finne litt tynn ledning og lage forbindelse mellom grillen og chassis, så er du kvitt problemet. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 hårek, det er vel kanskje likk vanskelig å mekke på det. Hvis du snakker med selger, vil vedkommende sende deg en ny psu. da vil alle dine problemer være løst! Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 22. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2002 Det er databutikken.com, og da vil jeg være uten PSU en stund, må jo sende den inn for å så få en ny tilbake, og jeg vil ikke være uten PSU......(en smule avhengig...) Lenke til kommentar
toreae Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Ta bort viftegrillen din. Skruene som viftegrillen din er festet i, er ikke de skrudd inn i kabinett (metall) eller i PSU boksen (metall)? Da skulle skruene lage jordforbindelsen du trenger. Hvis skruene er skrudd inn i plast el. så går disse kansje videre inn i PSU og lager en forbindelse der. (Merkelig konstruksjon). Uansett de er sunnere å ta i en vifte med en 1 watts motor en det er å få elektrosjokk. Og hvis du kan få strøm i deg p.g.a. en eller flere av skruen er det bedre å ta bort viftegrillen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå