ManagHead Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Noen som har erfaring med å betale med Western Union? La inn bud på en dings, men fikk ikke tilslaget. Men like etter fikk jeg en mail om et "second chance offer". Det ser ut for meg som at jeg handler direkte med ebay nå, og ikke med selgeren - bla.a. på grunn av at navnet er "Ebay department". Men, siden jeg ikke har brukt Western Union før så får jeg ikke overført mer enn 4000NOK i løpet av 30 dager i følge sidene deres. Og jeg lurte på om jeg ikke kunne betale med paypal istedet. Fikk til svar at paypal kontoen deres ikke var tilgjengelig for øyeblikket, så om jeg ville det måtte jeg vente 20 dager. Og da jeg forklarte det med 4000kr-grensa så fikk jeg til svar at jeg skulle betale 4000kr nå, og resten om 30 dager - det var visst helt greit. Formeninger om Paypal vs. Western Union? Høres dette i det heletatt pålitelig ut? Takk for svar! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Diskutert i en lignende tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...Western+++union at du har fått en mail fra "ebay department" skriker SVINDEL med hylende stemme imho. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 STOPP! Ebay handler ikke direkte med kunder. Ebay har ingenting å selge. Alle selgere som bare tilbyr betaling via Western Union er svindlere. Gi beskjed til selger om at du krever å få betale med PayPal, og at du vil vente til kontoen er klar. Er det svindel, vil du fort finne ut av det ved at selger kommer med nye unnskyldninger. Hvis du velger å betale med Western Union kan du vinke farvel til pengene dine - du vil verken se penger eller vare. Ved å betale gjennom PayPal kan du kreve å få tilbakeført pengene hvis varen ikke kommer eller avviker betraktelig fra auksjonsbeskrivelsen. Det jeg vil anbefale deg er å avslutte kontakten med selger, og ignorere selgers forsøk på å kontakte deg. Dette er ren svindel. Se også 13 red flags for eBay trade Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 6. august 2006 Forfatter Del Skrevet 6. august 2006 (endret) Etter en del lesing rundt om på nettet (mye på ebays egne sider) så virker dette mer og mer som et svindelforsøk Sender nå en mail til ebay. Bare for å klare opp litt: Selgeren ville ikke bruke annet enn paypal. Men med dette sco, så var det slik at jeg skulle betale inn til en "agent" og ebay skulle betale videre til selgeren. Da var det ikke noen annen mulighet enn Western Union. Endret 6. august 2006 av ManagHead Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Etter en del lesing rundt om på nettet (mye på ebays egne sider) så virker dette mer og mer som et svindelforsøk Sender nå en mail til ebay. Bare for å klare opp litt: Selgeren ville ikke bruke annet enn paypal. Men med dette sco, så var det slik at jeg skulle betale inn til en "agent" og ebay skulle betale videre til selgeren. Da var det ikke noen annen mulighet enn Western Union. 6624240[/snapback] Ebay betaler ikke til noen. Ebay tar betalt for å vise annonsen på sine sider, og tar penger for dette. Det eneste eBay tar inn av penger er prisen for å ha auksjonene der. Det å skulle betale til en agent er bare noe vås. Du betaler til et kontonummer eller overfører pengene via WU, og så tar "selgeren" pengene og du hører ikke mer. (Jeg skriver selger med anførselstegn fordi han ikke har noe å selge...) Neste gang du handler på eBay må du være sikker på at du betaler med PayPal. Det er faktisk den eneste sikre måten å handle på. Bra du rapporterer selger til eBay, da slipper andre å oppleve det samme som deg. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Western Union holder jeg meg langt unna. Kanskje den mest brukte betalingstjenesten når det kommer til svindel. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Og poenget med å bumpe denne var? Stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg