Gå til innhold

Kjøp av DVD Spiller / brenner. OEM?

Anbefalte innlegg

Hei

Tenk jeg skulle kjøpe DVD spiller-brenner. Vil gjerne ha en som både er billig og bra, typisk. Sett litt på komplett. Har funnet et par som virker bra, men har noen spørsmål til dem.

Sony DVD-spiller 16x/40x IDE Sølv OEM

NEC DVD-brenner ND-3550 IDE Silver OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

Hvordan er disse? Hva er OEM på DVD egentlig? Hørt på Software og Windows, men hva er dette på DVD?

Endret av thehook2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien.

Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien!

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Hei!

OEM på slikt er vel det samme som "bulk", altså at den kommer i en plastpose, ikke ei fin pappeske med bruksanvisning og programvare (retail).

Hilsen,

efikkan.

6625319[/snapback]

Med andre ord, OEM er det samme som bulk?

Endret av thehook2
Lenke til kommentar
An original equipment manufacturer (frequently abbreviated "OEM") is a company that builds products or components which are used in products sold by another company (often called a value-added reseller, or VAR). An OEM will typically build to order based on designs of the VAR. For example, a hard drive in a computer system may be manufactured by a corporation separate from the company that markets and sells the computer, or a loudspeaker in a stereo system made by a company that specializes in audio manufacturing.

(...)

OEM hardware can be purchased by end users at considerable savings of 30% or more. For example, OEM hard drives are purchased in a simple plastic bag without the additional cables or bulky box found in the more expensive retail package.

Wiki.

I praksis hva efikkan sa. Enkelte utsalgsplasser krever at OEM produkter ikke kan kjøpes alene, men kun med "nye datamaskiner". I praksis kan dette bety et kabinett eller harddisk....

Lenke til kommentar

Du får ikke med Programvare hvis du kjøper OEM/Bulk. Jeg kjøpte min Plextor i Bulk versjon for vel 1-2 år siden begynner det å bli nå, da fikk jeg med bare en Plextor cd, lurte litt på hva jeg skulle med den, for jeg brukte den aldri. Hadde Nero fra før også, så det også gikk greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...