Gå til innhold

Spilling av wow: Argument som taler FOR meg.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

gjør en avtale med foreldrene dine om en 2mnd prøve periode, hvor du bestemmer selv, så får du se hvordan det går. etter 2mnd få en lærer til å kommentere deg faglig sett, om du gjør lekser, hvordan du ligger an i faget. er alt greit da er det vel ingen problem, er det ikke greit, så har du reddet deg selv fra å gjøre det unødvendig dårlig i skolen

Lenke til kommentar
Jeg vil si det er bedre å sitte hjemme å spille WoW enn å sykle til campingplasser og bråke så jævlig der at politiet må hente deg, prøve å lage hull på taket til Rimi, velte gravsteiner osv.

Det er jeg som spiller WoW.

Det er de såkalt "sunne" jevnaldrende mine som gjør det andre.

:)

6626199[/snapback]

Vel, hvis man tenker seg litt om så finnes det faktisk langt flere alternativer enn de to. Men mulig det er dårlig miljø på din skole...

Lenke til kommentar
Jeg ble enig om å spille 2 timer om dagen med foreldrene mine, men etterhvert har det blitt mer og mer, helt til jeg spiller hvor mye jeg vil, og hvis foreldrene mine tenker mye over det, vil det kanskje bety enden av min WoW periode. :'( Men det finnes masse andre fete spill uansett da :D Det som er fint er at mine karakterer har vært akkuratt det samma med WoW og uten WoW. Hvis dere gjerne vil vite, nøyaktig 4 i snitt 4 halvår på rad og det første halvåret spillte jeg ikke WoW.

Men uansett; Hvis karakterene dine holder seg like bra uten WoW som med WoW og du velger å spille WoW, ser jeg ingen spesiell grunn til at du ikke skal få lov.

6625417[/snapback]

Moren hans er trenings freak og han blir kastet ut av huset. og får ikke lov og komme inn igjenn før middag.... helt sykt imo.

litt overdrivet men.

6625728[/snapback]

lol xD

Lenke til kommentar

Sosialt? Visst faen! Iallfall for meg. Jeg vil påstå at jeg har fått masse venner rundt om i Europa, i tillegg blit bedre kjent med bekjente av tre onkler (rangerer fra 13-45 i alder :D fordi det er unger og alt mulig inni der :p )

Særlig en jeg spiller mye med i England har jeg blitt kompis med. 32 år, driver med Live RP type gjenskaping av historiske slag o.l. Skal en tur til England neste sommer, og har finni ut at jeg skal besøke han og kona, kanskje også få bo der en stund. Jeg klarer helt utmerket å ha et sosialliv, så langt det er mulig. I hele år har jeg gått på en skole langt unna vennene mine, og pendling og sånt tar mye tid, og jeg blir sliten. Særlig på vinteren. Har hatt månedslange pauser fra WoW, og har ikke blitt noe mer sosialisering av den grunn. Nå i sommerhalvåret har det blitt annerledes, også enn det var i fjor, fordi jeg kjøpte spillet i sommerferien og blei helt asosial juni/juli/august 05.

06 har blitt mye bedre, og jeg klarer å begrense meg til det jeg føler passer meg bra. Sier ikke neitakk til å finne på noe om det så skulle være klokka 12 på natta. Men om jeg driver med noe planlagt når jeg spiller holder jeg meg til det, fremfor å finne på noe spontant med venner, som ofte kan ende opp i å bare vandre umålrettet rundt i sentrum en sein, stille kveld. Men gud forby, jeg tar meg tid til venner, og stranda gjør det herlig.

Tror allikevel neste skoleår blir enda verre, fordi jeg starter på en skole ENDA lenger unna, og jeg kommer til å ha veldig lite tid / orke veldig lite på hverdager iallfall.

Lenke til kommentar

Det å være god i Engelsk har i de fleste tilfeller ikke noe å si når det gjelder om du får jobb eller ikke. Om du ikke skal bli reiseleder eller tolk eller noe. Å være god i engelsk er bare "kjekt å være".

Men men sier bare at man må prioritere skole framfor wow. Om man vil gå på skole i utgangspunktet selvsagt.

Lenke til kommentar
Vet du ville ha argumenter for spilling. Men jeg kommer dessverre ikke på noen.

Derimot har jeg et veldig fint bilde jeg kunne tenke meg å dele med dere  :)

6623849[/snapback]

Noe av det kvalmeste jeg har sett. Seriøst, det er sikkert nevnt TRE TUSEN GANGER FØR. Alle som ikke spiller WoW , kan ikke de bare seg holde seg unna ? Blir så kvalm av og høre at de som spiller WoW er usossiale nerder som ikke har noen venner, eller har ørten kviser i trynet og briller. Er dette sant ? I allefall ikke i mitt tilfelle. Gjør alt det motsatte av dere tror en "WoW-Nerd" gjør. Ja, jeg spiller WoW. Ja, jeg forguder spiller. Men herregud, det betyr vell ikke at jeg er en usossial nerd for det ? De som ikke spiller WoW, go to the CS Forum og troll der i steden.... :dontgetit:

Og btw, trener mange ganger i uken, er ute med venner mange ganger i uken. Jeg har ikke blitt mindre sosial etter jeg begynte med WoW. Så de som ikke spiller WoW, ikke si noe før du har prøvd spillet.

@ Trådstarter : Hvis du vil begynne og spille igjen, gjør det. Du bestemmer selv :yes:

Endret av WoWftw
Lenke til kommentar
Det er så avhengighetsskapende at det er farlig.

Man ditcher sosiale hendelser hvis det skjer noe "stort" i spillet (once in a lifetime raids).

Man bryr seg mindre om skole, venner og trening.

Man blir mer nerdete og blander spillet med det ekte livet.

6623799[/snapback]

Men gjør det noe om du ditcher sosiale hendelser once in a lifetime?
Lenke til kommentar
Wow er tull.

Du blir avhengi og istedenfor aa gaa ut sitter du der bare aa spiller mens vennene gaar i minus helt til du ikke har noen lenger.

Jeg sluttet med wow for ca 2 uker siden. Dette er min siste post.

Figuren er snart paa qxl.

6629615[/snapback]

Generalisering ftw!

For meg erWoW er tull.

Jeg opplevde å bli, og vet derfor at man kan bli avhengi og istedenfor aa gaa ut, kan man ende opp slik jeg gjorde, og bare sitte der aa spille mens vennene gaar i minus helt til slik jeg har opplevd det: at man ikke har noen lenger. Dette kan også skje andre...Jeg sluttet med wow for ca 2 uker siden.

Lenke til kommentar

Har hatt akkurat samme problemet. Tingen er; Karakterene dine blir dårligere hvis du spiller wow veldig mye. Du kommer ikke unna det. Sosial livet ditt blir heller ikke bedre av at man spiller wow så veldig mye. Du kommer heller ikke unna det. Å si at det er like sosialt å kjenne en fyr som bor i Tjekkia litt er det samme, så er det feil. Det er det ikke.

Men, et spørsmål er jo, hvordan får du moro'a di? Jeg får det igjennom masse ting, deriblandt wow (fotball, venner og kjæreste). Så alt burde man kombinere. Jeg spiller wow, raider 2 - 3 ganger i uken. Kanskje mer hvis anledningen byr seg. Men blir jeg spurt ut på kino med noen venner f.eks. så er valget enkelt for min del. Kino. Er det ikke så lett for deg/dere burde man kanskje tenke seg litt om :)

Og for å kommentere foreldre tingen; Inngå avtaler. Ingen vei utenom vil jeg tro. Og siden du har hatt "the highway" vil du fort finne ut at dette er det som er best. :)

EDIT: Argumentet blir jo da at du har det gøy mens du spiller wow, og fordi du har det så gøy er du villig til å inngå kompromisser for å spille det ;)

Håper det hjalp litt :blush:

Endret av bandreas
Lenke til kommentar
Har hatt akkurat samme problemet. Tingen er; Karakterene dine blir dårligere hvis du spiller wow veldig mye. Du kommer ikke unna det. Sosial livet ditt blir heller ikke bedre av at man spiller wow så veldig mye. Du kommer heller ikke unna det. Å si at det er like sosialt å kjenne en fyr som bor i Tjekkia litt er det samme, så er det feil. Det er det ikke.

Sikker ? Skal jeg ta en quote fra en på min server ?

Det året jeg spillte mest WoW, var da karakterene mine var best
Lenke til kommentar
Tjaaa. Argumentet jeg bruker er rett og slett at det er gøy. Jeg liker å spille WOW, derfor spiller jeg det mye. Er det virkelig så mye værre en alt annet man kan drive med?

6632965[/snapback]

Tro meg, her i huset er ikke det nok :(.

@Daniel89j: Sa aldri at jeg skulle være en hardcore spiller, grunnen til at jeg vil starte nå, er for å spille med 4-5 gode venner som er 60 på en spesifikk server, fleste i samme guild. Er ikke veldig lett å bli hardcore end-game raider når jeg ikke har startet engang på en server som nesten har tatt C'Thun ;).

Lenke til kommentar
Postet i dag, 09:11

Sikker ? Skal jeg ta en quote fra en på min server ?

Det året jeg spillte mest WoW, var da karakterene mine var best

Ja for det er jo sant...

Lenke til kommentar

1. Man blir god i engelsk

2. Det er sosialt og man kan få nye venner over hele verden.

3. Det krever samarbeid for å lykkes med oppdragene.

4. Man lærer å tenke strategisk.

5. Det er en mer uskyldig hobby enn å gå på fest og drikke seg dritings og ha fyllesex.

6. Det er ikke noe voldelig spill, i alle falld ersom mane r i stand til å se humoren og ironien i det.

7. Foreldrene dine vet hvor de har deg - foran dataskjermen :tease:

Men det er jo ikke til å nekte for at det har noen baksider også:

Man bruker for mye tid på det, siden det er så gøy, så det går ut over andre hobbyer, venner og skolearbeid. Noen med lite selvkontroll kan bli avhengige, men samfunnet har litt lett for å sette dette stempelet på folk- er alle som bruker mye tid på noe de synes er morsomt og givende avhengige? Ja dersom man kutter ut venner og familie, nei dersom man fremdeles mestrer skole og har venner ved siden av...Det er bare slik at man helst skal passe inn i en A4 form i dette samfunnet; man skal trene 2-3 ganger i uken, være sammen med venner i fritiden, og gjøre skolearbeid et par timer om dagen. Alle som avviker fra dette, og særlig når man spiller dataspill, blir stemplet som unormale...

Lenke til kommentar
Vet du ville ha argumenter for spilling. Men jeg kommer dessverre ikke på noen.

Derimot har jeg et veldig fint bilde jeg kunne tenke meg å dele med dere  :)

6623849[/snapback]

Noe av det kvalmeste jeg har sett. Seriøst, det er sikkert nevnt TRE TUSEN GANGER FØR. Alle som ikke spiller WoW , kan ikke de bare seg holde seg unna ? Blir så kvalm av og høre at de som spiller WoW er usossiale nerder som ikke har noen venner, eller har ørten kviser i trynet og briller. Er dette sant ? I allefall ikke i mitt tilfelle. Gjør alt det motsatte av dere tror en "WoW-Nerd" gjør. Ja, jeg spiller WoW. Ja, jeg forguder spiller. Men herregud, det betyr vell ikke at jeg er en usossial nerd for det ? De som ikke spiller WoW, go to the CS Forum og troll der i steden.... :dontgetit:

Og btw, trener mange ganger i uken, er ute med venner mange ganger i uken. Jeg har ikke blitt mindre sosial etter jeg begynte med WoW. Så de som ikke spiller WoW, ikke si noe før du har prøvd spillet.

@ Trådstarter : Hvis du vil begynne og spille igjen, gjør det. Du bestemmer selv :yes:

6628078[/snapback]

Helt enig, mener det samme selv, og startet derfor en tråd...

les denne:)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=611108

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...