Gå til innhold

Spilling av wow: Argument som taler FOR meg.

Anbefalte innlegg

Hallo der, jeg spilte world of warcraft fra rundt juletider, og syntes det var et fantastisk spill. I april blei jeg regelrett tvunger til å stoppe av mine foreldre (er ikke veldig lett å si dem imot når jeg bare er 16 år selv) siden de syntes det gikk over styr og karakterene mine sank (helt omvendt, engelskarakterene steg, grunnet snakk med guildies over 3-4 mnd både i chat og på ventrilo.). I tillegg var det visst "farlig" å spille siden jeg ble såkalt avhengig. Jeg sluttet plent jeg (faktisk sa dem bare at jeg skulle kutte litt ned, men jeg blei forbanna og sa bare at jeg likegreit slutta siden de trodde jeg var helt avhengig), og det var ikke noe spesielt stort problem egentlig (har vært "clean" i over 2 måneder nå, uten store problemer, så er tydeligvis ikke så avhengig.).

Jeg leste nylig litt i hunter tråden og ble litt keen på å starte med wow igjen, hadde vært morsomt å prøve litt nytt med en ny class. Jeg lurte derfor på om noen hadde samme problemet her og kom på noen gode argumenter til å spille wow (ja vet det høres fucka ut xD)?

(fant selv på; "men jeg blir jo god i engelsk da". I tillegg kom jeg akkurat på "men jeg sitter jo foran pc'en hele tiden, og jeg kan vel likegreit ha det morsomt?".)

Edit: Oppdaterte emnet.

Endret av Marti
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe dypere av ordet sosialt? På hvilken måte? Hvis jeg sier det, ser jeg for meg tyrannenes svar:

"JA SÆRLIG! Du sitter jo bare foran pc'en og snakker med noen du ikke ser."

End of discussion for dem der ja :/.

(PS: De er absolutt ikke personene som kan ta en diskusjon om det her, det er bare en prinsippsak om at de bestemmer og sånn er det. Nesten litt maktmisbruk. Noen fakta har de heller ikke, bare det de leste i vgnett om at det er så forferdelig og avhengihetsdannende.)

Lenke til kommentar
Det er så avhengighetsskapende at det er farlig.

Man ditcher sosiale hendelser hvis det skjer noe "stort" i spillet (once in a lifetime raids).

Man bryr seg mindre om skole, venner og trening.

Man blir mer nerdete og blander spillet med det ekte livet.

6623799[/snapback]

Hvorfor skrev du det der? Hva var poenget? Tror du skjønte hva jeg mente med argumenter, dvs. argumenter som taler FOR meg, ikke IMOT meg.

Lenke til kommentar

6623800[/snapback]

"Så du sier at blinde mennesker ikke engang har mulighet til å være sosiale? Hva slags monstere er dere? Dømme mennesker utav et handikap! Makan!"

Enkelt

Lenke til kommentar
Det er så avhengighetsskapende at det er farlig.

Man ditcher sosiale hendelser hvis det skjer noe "stort" i spillet (once in a lifetime raids).

Man bryr seg mindre om skole, venner og trening.

Man blir mer nerdete og blander spillet med det ekte livet.

6623799[/snapback]

Forresten, 1. Det med avhengigheten er en ting. Hadde fint holdt meg unna wow resten av livet mitt, men PC generelt? Nowai.

2. Erhm, nei..?

3. "bry seg", vil si?

At du gir faen i skolen: Nå som jeg begynner på vgs burde jeg kunne vise litt ansvar ovenfor meg selv. Altså, hvis jeg ikke klarer å kontrollere spillingen og får toere all over, ok strømmen går.

Treningen: Skjer ikke. Er alltid på treninger.

Venner: At man gir faen i vennene sine pga. et spill er vel litt drøyt?

4. Jeg er og blir nerd imo, så ordner seg xD.

Lenke til kommentar

6623800[/snapback]

"Så du sier at blinde mennesker ikke engang har mulighet til å være sosiale? Hva slags monstere er dere? Dømme mennesker utav et handikap! Makan!"

Enkelt

6623863[/snapback]

Seriøst, den der var bare best ;p.

Lenke til kommentar
Vent til du blir atten, så kan du gjøre hva faen du vil. :p

Et greit argument måtte jo være å påpeke de 2 månedene med "karantene", hvis du ikke konstant klagde over ikke å få spille da? :wee:

6623873[/snapback]

Atten, 1 1/2 år :(.

Sant, har faktisk ikke tenkt på det, har heller ikke mast om å få spille.

Lenke til kommentar

6623883[/snapback]

Men da er det jo greit da... :)

Hvis du ikke får lov, så får du jo ikke lov. Bare drit i det i såfall, er jo bare et spill.

Lenke til kommentar

6623883[/snapback]

Men da er det jo greit da... :)

Hvis du ikke får lov, så får du jo ikke lov. Bare drit i det i såfall, er jo bare et spill.

6623889[/snapback]

True, hadde tenkt til å begynne med Final Fantasy online anyways.

Lenke til kommentar

Aff, er det bare meg eller er det mange rollespillhatere som henger på wowforumet? Er så mange som er negative til at andre spiller det=/ La nå folk gjøre det de vil, la de spille det de vil, ikke bry dere om det hvis det er så gresselig fært!

Tenk over før dere klikker på "Legg til svar", er denne posten med på å skape et hyggelig miljø på forumet? :)

Vet at min post ikke heller er så veldig hyggelig, men ville bare få det fram...

Lenke til kommentar

Jeg ble enig om å spille 2 timer om dagen med foreldrene mine, men etterhvert har det blitt mer og mer, helt til jeg spiller hvor mye jeg vil, og hvis foreldrene mine tenker mye over det, vil det kanskje bety enden av min WoW periode. :'( Men det finnes masse andre fete spill uansett da :D Det som er fint er at mine karakterer har vært akkuratt det samma med WoW og uten WoW. Hvis dere gjerne vil vite, nøyaktig 4 i snitt 4 halvår på rad og det første halvåret spillte jeg ikke WoW.

Men uansett; Hvis karakterene dine holder seg like bra uten WoW som med WoW og du velger å spille WoW, ser jeg ingen spesiell grunn til at du ikke skal få lov.

Lenke til kommentar
Jeg ble enig om å spille 2 timer om dagen med foreldrene mine, men etterhvert har det blitt mer og mer, helt til jeg spiller hvor mye jeg vil, og hvis foreldrene mine tenker mye over det, vil det kanskje bety enden av min WoW periode. :'( Men det finnes masse andre fete spill uansett da :D Det som er fint er at mine karakterer har vært akkuratt det samma med WoW og uten WoW. Hvis dere gjerne vil vite, nøyaktig 4 i snitt 4 halvår på rad og det første halvåret spillte jeg ikke WoW.

Men uansett; Hvis karakterene dine holder seg like bra uten WoW som med WoW og du velger å spille WoW, ser jeg ingen spesiell grunn til at du ikke skal få lov.

6625417[/snapback]

Moren hans er trenings freak og han blir kastet ut av huset. og får ikke lov og komme inn igjenn før middag.... helt sykt imo.

litt overdrivet men.

Endret av værdama
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...