Vonbo Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 (endret) Jeg har en div, main, som inneholder en tabell med gjestebokinnlegg. Main-diven har en grå bakgrunnsfarge, og er satt til en høyde 800px. Når gjestebokinnleggene overskriver 800px utivder ikke main-diven seg, bare tabellen, og det er det jeg ønsker å få til. Med de gode gamle tabellene skjedde dette av seg selv, men nå lar det seg ikke gjøre. Noen som har vært borti lignende problemstilling? Endret 6. august 2006 av Vonbo Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 #main { min-width:800px } *html #main {width:800px} Prøv noe sånn Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Det er høyden du vil at skal utvide seg? I så fall trenger du ikke definere noen høyde på diven din, så utvider den seg av seg selv.. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Height:auto; Er ikke verre enn det Jeg gjør dette på alle attributene mine. Da bestemmes høyde og bredde etter innholdet. Lenke til kommentar
Vonbo Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 (endret) Det er og forblir et mysterium. Den lar seg ikke utvide, og forsvinner (dvs. legger seg kun rundt header-bildet) dersom jeg setter height: auto. Jeg poster koden, så blir det lettere å se. Jeg har sikkert glemt å ta med noe i forklaringen over. CSS: #main {background: #557ef5; position: absolute; width: 800px; height: 950px; top: 0px; left: 50%; margin-left: -400px; border: 4px solid #e8e4d4; text-align: center;} #header {background-image: url("../pics/logo.gif"); background-repeat: repeat-y; width:800px; height: 207px;} #workarea {position: absolute; margin-top: 5px; width: 585px; height: 850px; top: 207px; left: 106px; border-left: 0px dotted #ccd8fa; border-right: 0px dotted #ccd8fa; text-align: left; padding: 0px 4px 0px 4px;} #menu {position: absolute; margin-top: 5px; width: 100px; height: auto; top: 207px; left: 5px; border: 0px solid black; text-align: left;} #col {position: absolute; margin-top: 5px; width: 90px; height: auto; top: 207px; left: 695px; border: 0px solid black; text-align: right; font: 13px Verdana; } Det er egentlig alt som trengs å postes tror jeg.. #header,#workarea,#menu og #col ligger alle i #main... Når gjestebokinnleggene (som ligger i #workarea) overskriver #workareas høyde 850px går gjesteboken ut av rammen.. Jeg vil da at #main skal følge gjesteboken, og altså utvides med innholdet. Endret 8. august 2006 av Vonbo Lenke til kommentar
Vonbo Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 Her er HTML.... <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> <html> <head> <script language="JavaScript" SRC="script/script.js"></script> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="script/style.css" /> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-4" /> <title><?php echo SITE_TITLE; ?></title> </head> <body> <div id="frame"> <div id="header"></div> <div id="workarea"><?php include("php/".$container->get_main_page().""); ?></div> <div id="col"><?php include("php/".$container->get_col_page().""); ?></div> <div id="menu"><?php include("php/".$container->get_main().""); ?></div> </div> </body> </html> Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 prøvde du med min-height: høydenpx; på #main og #workarea? kan hende du trenger det på begge. Da funker det ivertfall bra hos meg. Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 (endret) height:auto; er jo egentlig ikke støttet 100% enda, hvis det var det du var ute etter. Google it,) Endret 10. august 2006 av phun-ky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå