Nessi Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Hei! har bygd sammen en pc nå. med 2 gamle HD (80gb & 30gb) 2,8mhz og 512mb ram. Når jeg starter den lyser alt inni og alle viftene går, dvdrom fungerer. Lysene til HD lyser hele tiden, men det høres ut som de arbeider i begynnelsen, men de lyser konstant. Skjærmen er ikke ødelagt, har prøvd 2 skjærmer og 2 grafikk kort. mvh even Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Hei! Det er merkelig hvor utbredt dette problemet har blitt de siste månedene? Det vil være lettere å hjelpe om du lister opp all maskinvare i pcen. Hvilken strømforsyning er det i pcen? (effekt og merke) Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 6. august 2006 Forfatter Del Skrevet 6. august 2006 (endret) Den har funket før, er nå en Dell Inspiron 4600. som var i deler som jeg satte sammen Vet at Strømforsyningen virker, en kompis av meg lånte den for noen dager siden og brukte den på sin pc. Cpu: Intel Pentium 2,8mhz Strømforsyning: 190watt tror jeg. Hard disker: 80gb (seagate) og 30 gb (ukjent, gammel og begge er koblet til) 1stk Disket stasjon (ikke koblet til) 1stk dvdrom (samsung) (koblet til) 512 ddr Ram (koblet til) Grafikk Kort: ATI Radeon 9600xt 128ram (koblet til) Hovedkort: orginal Dell, vet ikke hvilken, står ikke på. Altså alt dette har fungert før, men datan ble plukket ned i små deler, og på et annet kabinett som ikke passa helt, så jeg plukka den ned ijenn og satte alt inni i orginale kabinett. Og det ser ut som alt virker bare ikke skjermen, men som sagt har jeg testa 2 forskjellige GFX kort (ATI og GeForce) og 2 skjermer ( Medionn og Huyndai) Jeg er ikke flink på slave osv på HD'er og dvd'rom og diskett rom (IDE kablene). har en kabel til overs som det står FD drive på (en IDE kabel) Alle viftene virker. Endret 6. august 2006 av Nessi Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Har du satt i P4 (4-pin) kontakten til hovedkortet? Dette er ikke så uvanelig å glemme av denne, og dermed få svart skjerm! Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 har satt i denne ja, men trur jeg vet hva som er galt, cpu'en er ødelagt tror jeg. Eller er veldig sikker. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Du får prøve med en annen CPU da vettu Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Har du prøvd clear cmos? Det kan du gjøre ved å ta ut batteriet på hovedkortet i cirka 10 sekund før du setter det inn igjen. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
minitiss Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Du kan også prøve å starte maskinen med bare skjermkortet i. Ta ut strøm til alt av cd-rom, harddisker, osv. Det eneste du trenger er strøm til hovedkortet (ATX og P4) og skjermkortet. Se om du får opp noe bilde da. Hvis du ikke får opp bildet, men maskinen bare piper, prøv å sett i minnet og start opp igjen. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Kansje du har gjort samme feilen som jeg gjorde, jeg klarte å sette skjermkabelen inn i printer konteten eller noe slikt Lenke til kommentar
Estra Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 har du prøvd å plugge inn strømledningen? ^^ nei dette har jeg ikke peiling på.. hadde samme problemet med dataen til morra mi.. fujitsu simens.. (no skikkelig dritt altså) Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 Prøvde med annen cpu og da funket alt. Lenke til kommentar
Estra Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 hmm... nice.. men hva tror du kunne vært galt? Lenke til kommentar
wil Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Det er helt normalt at Harddisklyset på kabinettet lyser konstant når det er noe med skjermkortet, det har skjedd hos meg også. På den gamle maskina mi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå