Gå til innhold

På leting etter PSU...

Anbefalte innlegg

Har nå etter mye tenking og sammenligning valgt med ut Kabinett :w00t:

(Antec P180 for de som lurer) og har da tenkt å trå til med å kjøpe 4 SilenX iXtrema PRO 120mm.

Har også tenkt på å kjøpe med ny PSU... Har utrolig lyst på en PSU hvor man kan ta vekk de ledningene som man ikke bruker/trenger og lurer med de på om Hiper Strømforsyning ATX 580W har det?

Skulle gjerne hatt en enda billigere PSU så hvis noen vet av noen gode som har slike avtagbare ledninger så er jeg åpen for forslag. Vet ikke hvor kraftig PSU jeg trenger med i dette øyeblikk så har jeg en Qtec 400W PSU...

EDIT: Kom på en liten ting til :p

Tror dere jeg trenger noe viftestyring til dette??

Endret av Zathardor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mist har nylig laget to helt nye psu-er.

En på 500w og en på 600w.Det beste med disse er at det følger med avtagbare ledninger! (avhengi av modell)

Her er en oversikt!

De er riktig nok litt dyre, MEN de er best i test hos samtlige av de som har testet dem.

har personlig denne modellen og den funker som et uvær!! :thumbup:

EDIT: En viftestyring kan vere nyttig om du ikke vil at viften (viftene) skal gå på 100% hele tiden.

Endret av MeltDown
Lenke til kommentar

Hva med den som jeg hadde vurdert? Hadr den avtagbare ledninger og er den noe bra? Viftene som jeg skal kjøpe er som sagt SilenX som har et støynivå på 14 Db, altså veldig lite, men vet ikke om jeg kommer til å trenge en viftestyring hvis jeg skal ha så mange vifter i dataen. Blir 5 120mm vifter tror jeg ;)

Lenke til kommentar

Vell.... VGA-kjøleren burde passe dersom du har pci-express utgaven av x800gt... Tror jeg....

Når d gjelder psu-saken er d som regel slik at du får hva du betaler for.... "State of the art" Mist psu koster, men eier til gjengjeld alle konkurentene så hardt at d gjør vondt :cool: ...

Jeg sjekka på hovedsiden til Hiper og må nok dessvere meddele at den psu-en du nevnte i første post er av den klassiske typen... ergo IKKE avtagbare kabler.... noe som du kan se her.

Lenke til kommentar

Skal kjøpe mange av de andre tingene fra komplett.no og skulle derfor ha kjøpt PSU'en derfra også... Finner desverre ikke noe MIST jeg :(

Men hva med Hiper Type-R 580W? Er denne noe å satse på da? Er Hiper et bra merke liksom? Har ikke så mye greie på PSU'er :p

EDIT: YESYESYES!! Fant SilenX viftene på Microplex! :)

Det Betyr at jeg kan kjøpe PSU OG bærestropp (:p) Derfra også!

Endret av Zathardor
Lenke til kommentar

Har sett litt på Microplex nå... ;)

Viftene: Skal som sagt ha SilenX vifter, men la merke til dette som sto i rødt under SilenX viftene:

Sitat
NB: Vi gjør oppmerksom på at reellt støynivå på SilenX-viftene dessverre ligger et godt stykke over det produsenten oppgir.

:(

Er dette sant? I så fall hvor mye? Noen som vet det?

Tenkte jeg skulle gå for denne PSU'en og denne bæreveska :p

Lenke til kommentar
  Zathardor skrev:
Har sett litt på Microplex nå... ;)

Viftene: Skal som sagt ha SilenX vifter, men la merke til dette som sto i rødt under SilenX viftene:

Sitat
NB: Vi gjør oppmerksom på at reellt støynivå på SilenX-viftene dessverre ligger et godt stykke over det produsenten oppgir.

:(

Er dette sant? I så fall hvor mye? Noen som vet det?

Tenkte jeg skulle gå for denne PSU'en og denne bæreveska :p

6626915[/snapback]

14db vifta støyer nok litt meir enn 14db, men 11 og 9db er veldig stillegående.Synes microplex overdriver litt egentlig.:)

Sjekk siste test hos mcpc.no og eldre test på hardware.no

Lenke til kommentar
  Innos skrev:
bZerk sin er 200kr billigere, og det er nøyaktig samme PSU, forskjellen ligger i utseende.

6624225[/snapback]

Microplex har vært inne i en annen tråd og dementert liknende utsagn som dette .

MIST PSUene er laget med spesifikke krav utferdiget av Microplex .

At PSUen kan være kontruert med deler som er benyttet hos andre

internt/eksternt gjør den ikke den samme som bZerk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...