Koyo Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Kan Bluetooth Forstyrre Mitt Trådløse Net hender at jeg detter ut. syntes dette skjer stort sett når jeg har Bluetooth koblet inn i usb porten. har dette noe og si eller er jeg helt på vidda Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Mener å huske at blåtann bruker 2,4GHz området. 2,4GHz er jo også området WLAN oppererer i, så det er ikke utenkelig at man kan få forstyrelser. Prøvd å byttet kanal du bruker på WLAN? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Q: Will Bluetooth and Wireless LAN (WLAN) interfere with each other? A: No, both Bluetooth and WLAN can co-exist. Since Bluetooth devices use Frequency Hopping and most WLANs use Direct Sequence Spreading techniques they each appear as background noise to the other and should not cause any perceivable performance issues. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Koyo: Ikke rør skiftknappen når du er midt i en setning. Med mindre du skal skrive egennavn. Ditt problem arter seg nok pga. ditt system. Dine drivere eller USBportene du setter enhetene i. Prøv derfor andre enheter, evt. se om det kanskje er noen bedre drivere til de. Big_JJ: Feil. Ulike frekvenser for ulike standarder. Det er også usannsynlig at forstyrrelsene vil være merkbare. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Mikrobølgeovner og trødløsetelefoner har jeg hørt kan forstyrre WLAN. Hvis det er andre trådløse nettverk i området som oppererer på 2,4 GhZ kan det hjelpe å skifte kanal på nettverket ditt. Lenke til kommentar
kons Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Bluetooth hopper fort (1600 hopp i sekundet) over hele 2.4GHz båndet (80 1MHz brede kanaler) WLAN bruker en 22MHz bred kanal i samme båndet. , så det hjelper nok lite å bytte kanal på WLAN. Bluetooth interferer med WLAN og motsatt bare avstanden blir liten nok mellom enhetene. Liten trafikk på WLAN og/eller BT gjør at kollisjoner merkes skjeldenere. Ny versjon BT2.0 har innebygget (interference feks WLAN) avoidance, dvs den merker at noe andre bruker deler av båndet og unngår disse kanalene. maks rå rate er også økt fra 1Mb/s til 3Mb/s. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Bluetooth hopper fort (1600 hopp i sekundet) over hele 2.4GHz båndet (80 1MHz brede kanaler)WLAN bruker en 22MHz bred kanal i samme båndet. , så det hjelper nok lite å bytte kanal på WLAN. 6623801[/snapback] Jeg kom med mulige løsninger på problemet hvis det ikke var BT'n som var problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå