snubbel Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 (endret) Stiller meg bak Kern her. Jobber også i bransjen, og dette med "oljesøl" på displayet er 100% sikkert et knust display. Hvordan det har oppstått spiller liten rolle, det viktige her er at dette ikke skjer av seg selv og dermed ikke blir dekket av garanti eller reklamasjon. Og det er i hvert fall ikke en bug, slik noen skrev over. Trådstarter må gjerne ta med seg telefonen til butikken der den ble kjøpt, men han kommer til å måtte betale for reparasjon enten direkte til butikk/verksted eller via en eller annen form for forsikring. I løpet av det siste året er dette forumet blitt så stappet med udugelige innlegg hvor folk bare skriver i vei uten å ha noe som helst dekning for sine uttalelser. Jeg savner skikkelig moderering som faktisk tar for seg innholdet i innleggene. Forumet blir mindre og mindre verdt når man ikke kan poste et spørsmål og få et ordentlig svar. Edit: Melder meg også av tråden. Bruk PM hvis nødvendig. -snubbel Endret 6. august 2006 av snubbel Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Fremdeles så påpeker du at kjøperen er skyldig. Såklart, jeg er enig med at dette må være svært sjelden at skjermen plutselig blir defekt, uten noen grunn. Men har du sett et tilefelle der skjermen er ødelagt, men glasset ser godt som nytt ut? I de tilefellene jeg har sett en ødelagt skjerm som er skikkelig ødelagt, er glasset knust. Fremdeles så prøver jeg å være på trådstartes side, og prøve å hjelpe han så mye som mulig. Da jeg ikke orker å ta min egen side å si at: Du har helt sikkert ødelagt den selv og det er din skyld. Dere andre tar feil. Syntes det blir for dumt. Men la oss ikke henge oss opp i dette! @Trådstarter: Kan du ta bilde av mobilen din der vi tydelig ser problemet? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 *kremt* syns det er morsomt at forhandlere enstydig legger skylden på forbruker når tidligere dommer hos FTU har vist at dersom telefonen ikke har vært utsatt for noe spesielt så kan saken slå tilbake på forhandler. Tørr uansett minne om §18 i fkjl. Den kan faktisk komme til anvendelse nå. for ordens skyld; dette ekke ment som kritikk av kern eller snubbel. Snubbel har mine best skussmål, men jeg har opplevd min del av forhandlere som påstår ditt og datt, og som har vist seg å ta feil, så inntil det foreligger noe som helt klart tyder på at all mulig feil er forbruker, så velger jeg å holde døren åpen for reklamasjon. Lenke til kommentar
Kern Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Hadde inne et tilfelle av en telefon der det ikke var noe synlig skade på telefon, bortsett fra at skjermen var delt i to, diagonalt. Sendte den inn og fikk skademelding fra verkstedet at hele telefonen var vridd, og reparasjon ikke var mulig pga ødelagte kretser på hovedkortet. Telefonen så helt ny ut. Så det går dessverre an. Men nå melder jeg meg ut for godt av denne. Lever den inn til butikk og se hva som skjer. Lenke til kommentar
Sperzel Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Min gamle mobil (siemens M65) fikk litt vann i seg, og et dunk bak på mobilen. Skjermen og resten av mobilen ser helt ny ut, men det "olje-greiene" det er snakk om er på min gamle mobil også. Så det er fullt mulig trådstarter har, uten å merket det, skadet mobilen på et vis, som gjør at skjermen blir slik. Garanterer ikke at det er slik i dette tilfellet, men jeg skriver dette av egen erfaring. Lever mobilen tilbake til forhandler, de kan nok svare bedre enn oss, da vi ikke får sett nøye på telefonen. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Å gå til forhandlar med mobilen kan, som mange andre har sagt, vere ein ting å gjere - men du vil truleg få eit svar som "Vi må levere telefonen på verkstad for å få eit prisoverslag på å reparere den.". Knust display - noko dette er - blir ikkje dekka av garanti med mindre det heile er ei DOA-sak (display knust før kunde fekk utlevert telefonen). Trådstartar: Det enklaste og billigaste for deg vil vere å gå til forhandlar og vere klar over at det vil koste deg nokre kroner for eit nytt display - få den levert inn, og få den tilbake etter ei vekes tid god som ny. Då gjer du det heile enkelt for både deg sjølv og forhandlar. Å reklamere eller klage til forhandlar lagar berre vanvittig mykje meir arbeid for både deg sjølv og forhandlar. Lenke til kommentar
Iver. Skrevet 6. august 2006 Forfatter Del Skrevet 6. august 2006 Takk for alle tips, drar til butikken med den i morgen, skal se hva som gjøres, blir vel uten mobiltelefon en ukes tid, men får vel låne slagvåpenet av en telefon som min far har : ) Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 De ser på verkstedet om det er en ytre påvirkning. I mine dager som mobilselger sendte vi inn et par telefoner der spenn i displayglasset fikk det til å gå i stykker (De ser det om glassbitene i LCD skjermen er trykt inn eller ikke) av seg selv og ikke pga påvirkning fra kunde. Så at displayet blir mørkt /sprekker er ikke nødvendigvis alltid kunden sin feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå