Gå til innhold

Coca-Cola: Like populær uten fargestoffene?


Newt32

Ville like mange drukket den i dag?  

191 stemmer

  1. 1. Ville like mange drukket den i dag?

    • - Ja
      80
    • - Nei
      102
    • - Halvparten
      8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Colaen har aldri vært grønn:

 

http://www.snopes.com/cokelore/green.asp

6624192[/snapback]

Den siden sier bare at i den orginale oppskriften var det karamell, som farget Coca Colaen svart/colafarget/brun/rød, og at det aldri har blitt solgt grønn Coca Cola. "Grønn Coca Cola-legenden" sier at Colaen er grønn hvis du ikke tilsetter karamell eller andre fargestoffer.

 

Jeg tror nok ikke Coca Cola ville solgt så godt hvis den var grønn. Grønn er en farge man forbinder med uspiselige ting.

 

På Kreta (hvor jeg har vært i sommer) har de Fanta Blue (med appelsinsmak). Det var bokser, og jeg kjøpte det aldri, men tror det var vanlig Fanta med blåfarge. Tipper den aldri vil ta igjen vanlig fanta ...

Lenke til kommentar

Folk er vane med svart Coca Cola, hadde dei endra fargen til grønn i dag ville det kanskje ha påvirka nokre, sjølv om eg ikkje heilt ser logikken i det. Hadde Cola vært grønn frå tidenes morgon trur eg ikkje det ville hatt noko betydning, etiketten ville kanskje blitt tilpassa grønnfargen, men smaken er jo uansett den samme.

Lenke til kommentar

En av grunnene til at Coca-Cola® er så utrolig populært, utenom smaken som jeg mener er særegen i forhold til andre "cola" produter, er markedsføring.

 

97-98% av jordens befolkning kjenner igjen Coca-Cola® (når de ser en flaske med Coca-Cola®)

 

elif!

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Tror mange hadde blitt nysgjerrige og interesserte dersom Coca-Cola hadde lansert "naturlig farget Cola" (grønn) i dag, iallfall dersom de hadde fôret folk med informasjon om at dette er egentlig farge osv. De hadde nok solgt en del.

 

Mulig det hadde slått tilbake og gjort vanlig Cola upopulær, riktignok, siden mange kanskje også ville ha syntes det var ekkelt å vite at de drikker en grønn drikk som er farget brun. Eller, på den atter andre side, så vil nok alltid Cola forbli populær.

Lenke til kommentar
Svarer til Coca-Cola: Like populær uten fargestoffene?

 

Spør deg selv da. Kjøper du cola pågrunn av smaken eller fargen?

6625274[/snapback]

Hvis jeg skulle gått ned på butikken for å kjøpe meg en cola, akkurat nå, ville det vært pga. smaken. Men det er ikke poenget. Det jeg prøver å få frem er om cola ville solgt like bra hvis den hadde vært grønn helt fra starten. De ville så klart finne farger som matcher grønn bedre, og da kan man si at det ville vært umulig å forutsi hvordan den vill sett ut i dag. Som Poor Leno sier:

Det er helt umulig å forutse populæriteten til Coca Cola hvis væsken var grønn. En av grunnene er at emballasjen på Colaflasken aldri ville vært rødt/hvidt hvis ikke drikken var svart :)

 

Grønn er en farge man forbinder med uspiselige ting.
Jeg tror nok ikke det. Men jeg tror man forbinner grønn med radioaktive ting. Kommer faktisk ikke på noen grønne bruser :hmm:

Kan hende jeg har sett en grønn brus en gang i livet mitt, jeg er usikker. Men jeg vet at jeg har sett en helt blå brus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...