Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Jeg merket med meg selv i dag at jeg har fått et skremmende nært og sentimentalt forhold til flere av tingene mine. Jeg klarer ikke tanken på å kvitte meg med mitt 5 år gamle videokamera, eller min 10 år gamle Sega Mega Drive. Jeg har utviklet et kjærlighetsforhold til disse tingene som ikke kan være helt normalt. Derfor lurer jeg på om det er flere enn meg som har spesielle forhold til sine (elektroniske) varer? Er det noe du vet at du aldri kommer til å kvitte deg med eller som du gråter om blir ødelagt? Lenke til kommentar
K.. Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Tja, jeg har jo min gode gamle Super Nintendo der håndkontrollerne nesten ikke virker mer pga intenst bruk. Kunne ALDRI tenkt meg til å kaste det av den grunn. Lenke til kommentar
labdama Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Det kan vel virke litt mer fjortis enn hva godt er, men hvis mobilen min hadde tatt kvelden hadde nok tårene begynt å renne. Den er forøvrig bare et halvt år gammel da. Dessuten, hadde enten NES, SNES, N64 eller gamecuben eller tilhørende zeldaspill gått tapt hadde jeg blitt veldig, veldig trist. Hadde huset begynt og brenne hadde jeg tenkt på de aller først. Jeg synes også det er utrolig spesielt at noe slikt kan være så viktig for meg, men det får være så! Jeg er en zelda-geek, and proud of it! Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Jeg hadde verken kastet eller solgt Game boyene mine. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Når Trinitron-skjermen min går i stykker - og det kanskje nesten ikke går an å få tak i CRT-skjaermer mer - kommer jeg til å slite. Ellers er det jo 2-3 av de gamle TVene jeg har som jeg etterhvert har blitt så glad i at jeg kunne være villig til å bygge de opp fra bunnen av igjen hvis de går i stykker. Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Kunne godt kastet min X-box ut av vinduet ved første tegn til problemer, men min gamle Sega Mega Drive, og min gamle nintendo skal jeg holde fast ved til den dagen jeg går i graven. De gode gamle tingene har en helt egen følelse over seg. De er spesielle. De nye har ikke den samme effekten på meg, av en eller annen grunn. Jeg har altså også et sentimentalt forhold til noen elektroniske ting. Ting som minner om en lettere, problemfri tilværelse, som barn. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Jeg har fortsatt kabinettet til den første PCen jeg noen gang bygde. Ubrukelig og thrasha, men vil liksom ikke kaste det... Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 jeg bruker fremdeles mitt 10 år gamle tastatur og har fremdeles liggende grafikkkortet Voodoo3 3000 16MB. Epz. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Kunne godt kastet min X-box ut av vinduet ved første tegn til problemer, men min gamle Sega Mega Drive, og min gamle nintendo skal jeg holde fast ved til den dagen jeg går i graven. De gode gamle tingene har en helt egen følelse over seg. De er spesielle. De nye har ikke den samme effekten på meg, av en eller annen grunn. Jeg har altså også et sentimentalt forhold til noen elektroniske ting. Ting som minner om en lettere, problemfri tilværelse, som barn. 6624121[/snapback] Støttes 100%! Alt var bedre når man var barn Har en Sega Mega Drive selv, Sonic Teh Hedgehog! :wub: Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 jeg bruker fremdeles mitt 10 år gamle tastatur og har fremdeles liggende grafikkkortet Voodoo3 3000 16MB. Epz. 6626162[/snapback] Et sånt Voodoo-kort tror jeg faktisk det sitter i maskinen til mamma. De er/var vel egentlig ganske bra? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Pappa har prøvd å kaste 486en vår opptil flere ganger, men jeg den skal jeg ha, dermed basta! I tillegg kan jeg nevne SNES. Har levd i frustrasjon over å ha mistet mitt kjære Super Mario Kart lenge nå. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Jeg elsker min N64. Siden den begynner å nærme seg ti år gammel, begynner jeg å bli litt VEL bekymret for at den skal slutte å funke. Heldigvis skal Wii ha Virtual Console som tilater meg å laste ned de gamle spillene. Men det blir da aldri det samme. Om N64 slutter funke havner den uansett på loftet, ikke bosset. Lenke til kommentar
Mrs Hatta Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 (endret) Jeg greier ikke å gi vekk min fine Nintendo 64 til min fetter som til og med har sagt at han kan betale for den.. Det er liksom den spillmaskinen jeg har brukt flest timer på Men noen av spillene har jeg greid å kvitte meg med. De jeg har igjen er vel.. Zelda-majoras mask, og et par Super Mario-spill.. Men jeg har angret bittert på noen av spillene jeg har solgt Endret 7. august 2006 av Mrs Hatta Lenke til kommentar
andm Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 «The Legend of Zelda: Ocarina of Time» er rett og slett tidenes beste spill! Den nyeste oppfølgeren ga meg grunn alene til å kjøpe GC-konsoll. Jeg venter fremdeles i spenning på det forhåndsbestilte spillet mitt. Lenge leve Nintendo. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Jeg har en crappy minidisc-spiller som jeg brukte 2 ganger. Enda ikke kastet den. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Ingen får lov til å ta fra meg min NES med fireveis-splitter, lyspistol, trådløs overføring til kontrollene og 30-40 spill! Lenke til kommentar
sixx Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 en av mine elektriske gitarer trur jeg hadde såret meg.... eller min elskede stereo! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå