Rivfader Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Sitter med en pc som finner det for godt å plutselig restarte innimellom. Ingen blue screen eller noe sånt. Her er feilmelding fra loggen (XP home edition): Datamaskinen startet på nytt etter en feilkontroll. Feilkontrollen var: 0x1000000a (0x20202040, 0x00000002, 0x00000000, 0x80509342). Klarer ikke å finne noen informasjon om hva akkurat denne strengen betyr. Har sjekket temperaturer og det ser helt fint ut. Andre ting jeg mistenker er noe krøll med minnet eller kanskje adsl routeren som akkurat er koblet til. Noen som har noen tips evt. vet hva den strengen med feilinformasjon betyr? Lenke til kommentar
XooooF Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Reinstallere maskina og se om det ennå plager deg... Lenke til kommentar
Rivfader Skrevet 6. august 2006 Forfatter Del Skrevet 6. august 2006 Grunnen til at det ikke BSODer er jo at jeg har på automatisk restart ved feil doh . Blåskjermen sier "DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Laster ned nye nforce drivere nå så får vi se... Lenke til kommentar
minitiss Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Når begynte du å få dette problemet? Men du kan ta en liten titt på denne: http://support.microsoft.com/?kbid=314063&sd=RMVP Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Hei! Kommer det den samme feilmeldingen gang på gang, eller er den ulik hver gang? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Rivfader Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 Når begynte du å få dette problemet?Men du kan ta en liten titt på denne: http://support.microsoft.com/?kbid=314063&sd=RMVP 6623378[/snapback] Satte opp en maskin for foreldrene mine. Det begynte å skje etter at de fikk adsl fra Telenor, men det kan være tilfeldig for maskinen har ikke vært noe særlig i bruk før det. Skal lese litt på den linken der... Lenke til kommentar
Rivfader Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 Hei! Kommer det den samme feilmeldingen gang på gang, eller er den ulik hver gang? Hilsen, efikkan. 6625076[/snapback] Har fått to forskjellige så langt: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL og BAD_POOL_HEADER Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Forsøk nye drivere, for eksempel til nettverkskortet. Eventuellt kanskje formatér og legg inn Windows på nytt. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Rivfader Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 Har installert nye drivere for: nforce hovedkort (nic er integrert her) skjermkort realtek lydchip skriver Ingen krasj etter det så langt ihvertfall *krysser fingrene* Hvis det blir noe mere krøll får jeg begynne å undersøke RAM tror jeg... Lenke til kommentar
Rivfader Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 Får fortsatt BSOD med DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL (som visstnok betyr noe sånt som at en driver prøver å skrive til en del av minnet som ikke er tilgjengelig, mao kanskje en dårlig driver eller skadet minne). Første gang i dag pekte meldingen til nvenetfd.sys, som er til den integrerte nettverkskontrolleren fra nvidia. Innstallerte nyeste beta drivere (etter å ha fjernet de nyeste whql driverne). Etter dette fikk jeg igjen BSOD, denne gangen var det visst tcpip.sys som var synderen. Virker som det er relatert til nettverkstrafikk? Driver nå og kjører med 1 minnebrikke av gangen for å se om det kanskje kan være feil på en av de. Har også resatt page filen i windows. Kvier meg for evt. å reinstallere så jeg håper på noen flere gode tips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå