Gå til innhold

Samsung som bråker mye med NoiseGuard?

Itw

Anbefalte innlegg

Heisann.

Etter og ha fått anbefalt Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA her på forumet, bestilte jeg en slik for og ha i en pc i stua.

Men nå som windows er installert så må jeg si meg meget skuffet over denne hdd, den bråker jo nesten like mye som en raptor!

Så jeg lurer litt på om min helt nye harddisk er noe feil med?

Trodde jo dette skulle være en stille sak, men når windows starter opp hører jeg godt at det knatrer, og det er enda Gforce 6600GT med original vifte står og surrer i samme maskin, og den vifta bråker mye!

Siden det er en harddisk så regner jeg med at de ikke finnes noen instillingere for å skru på noen for form demping, noise guarden er vell på konstant?

Flere som har vært borti dette`?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testa litt nå, og den bråker faktisk mere enn en 320gb western digital harddisk, så de må jo være noe galt med denne, så skal ringe PSdata og høre på mandag hva jeg kan gjøre me det, for den virker jo knirkefritt ellers, den bare bråker mye mere...

Lenke til kommentar

Jeg skrev faktisk litt om den disken for rundt om et halvt år siden, da jeg kjøpte to stykker. Jeg vet ikke hvem som anbefalte de diskene, de er gode men de varierer i "kvalitet" og slikt er skummelt fordi bytte av disker over nettet er vanskelig. Det har vært diskutert litt i ...SilentPCReview forumet såvidt jeg husker.

I Gamle Dager (160GB) kunne man tro at det var motorene, men problemet med de nye diskene er at de så langt ser ut til å kjøre NIDEC motorer, som er ganske bra. Men her er problemet - knatringen varierer fra disk til disk. Jeg klagde til Komplett.no angående dette, da den ene av to disker jeg bestillte var bråkete. De sa at så lenge det ikke var fysisk feil, så ville de ikke bytte disken. Case closed.

Du kan jo høre, håper det ordner seg. Kan si en ting - de gamle 160GB Samsung IDE med NIDEC diskene er helt klart mer stillegående.

En annen ting - forsøkte selv å justere noe som heter "Acoustic Management". Men i mine ører har dette absolutt ingenting å si, faktisk har Samsung implementert noe nytt som ser ut til å overstyre innstillingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...