hockey500 Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 I går kveld skulle jeg installere openoffice (kjørte bare emerge openoffice). Da hadde jeg ca 1,7 gb ledig på partisjonen, mens jeg i dag tidlig oppdaget at den var helt full. Jeg har nylig installert gentoo og har temmelig lite programmer, og har allerede brukt opp 6GB. på ubuntu har jeg installert en haug av programmer, har masse andre store filer og sånt, men har bare brukt rundt 5,6 gb. Hvorfor i all verden brukte openoffice såpass mye diskplass? den plassen er nå helt borte, aner ikke hvor det har blitt av. openoffice har ikke blitt installert, og jeg skjønner ikke hvor diskplassen har blitt av Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Kildekode tar mye mer plass enn binærfiler. Nå vet ikke jeg helt om emerge sletter kidlefilene etterp, dersom den ikke gjør det, er det ikke rart det tar stor plass. Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 6. august 2006 Forfatter Del Skrevet 6. august 2006 (endret) greit nok at det tar mye plass, men 1.7GB for openofficve? jeg har allerede slettet all kildekoden, det var rundt 700mb og hadde det vært mulig å få tilbake de 1.7 gb'ene som forsvant sporløst? Endret 6. august 2006 av hockey500 Lenke til kommentar
grimzy Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 rm -rf /usr/tmp/portage /usr/portage/distfiles && emerge openoffice-bin Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 6. august 2006 Forfatter Del Skrevet 6. august 2006 ahh, der kom diskplassen tilbake ja.. lå vel i tmp mappa, for distfiles var tom. vet du sånn ca. hvor stor plass openoffice-bin tar? Lenke til kommentar
joacimot Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Det står at OOo krever omtrent 200 MB på siden til OOo (system kravene) Lenke til kommentar
whoi Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Sist jeg kompilerte openoffice, så tror jeg den brukte 3gb med midlertidig plass. Jeg måtte gi opp noen ganger fordi jeg gikk tom for diskplass! Jeg fant ut at det var nytteløst å fortsette på den måten, så nå bruker jeg bare openoffice-bin isteden. Openoffice er forresten det eneste programmet jeg har hatt sånne problemer med å kompilere i gentoo. Lenke til kommentar
grimzy Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Kompilerte det på faen engang. Tok _bare_ 7timer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå