Gå til innhold

Utskrift av ett bilde over flere sider?

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde nylig ett "program" som "rasteriserte" bilder, og forstørret opp til mange sider.

(The Rasterbator)

Dette var egentlig ganske tøfft synes jeg, men for å få det til å bli brukbart, må en nok bruke uhørt mange sider, og det kan jo bli vanskelig å finne en plass å henge det opp på! :ermm:

(Eksempel fra The Rasterbator. <- Der er ett bilde jeg prøvde med The Rasterbator, desverre var det ganske mørkt i utgangspunktet (tatt på kvelden med halvlang lukkertid), og i svart-hvitt ble det igrunnen ikke noe å samle på.)

Eksempelbildet var i utgangspunktet 5 megapixels, og ble fordelt på 10 a4-sider, men pga. rastene har jo oppløsning fint lite å si..

Jeg kunne svært gjerne tenkt meg å fått skrevet ut ett bilde over flere sider, men ikke i raster, men mer vanlig, og ikke fullt så mange sider. 4 A4-sider f.eks hadde vært helt greit. -likte godt den kant/collage-effekten en kunne få med "The Rasterbator", og vil gjerne ha den til senere også, så det er absolutt ikke nødvendig med mulighet for "sømløse kanter mellom arkene", selv om det kan være greit å ha mulighet til det også.

Er det noen som vet om det finnes noe program som gjør dette, eller evnt. kan fortelle meg sånn grovt hvordan jeg kan gjøre dette på maskina? -har både pc med winxp og (intel)mac med os x, har photoshop og iPhoto, og sikkert enda flere bildebehandlingsprogrammer, i tillegg til det utskriftsprogrammet som var med skriveren min (Canon Pixma IP4000).

Fotopapir og blekk har jeg mer enn nok av :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...