Leema Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Vel, nå har jeg vert en evighet på hytten, og tatt litt bilder der Og en fin sommer kveld/natt, tok jeg dette bildet ved bålet.. Bildet er kanskje ikke så spennende, men jeg liker stemmningen, og fargene. Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 (endret) Kjempefin stemmning og gode farger som du selv sier. PÅ min skjerm er det noe rødt kluss nede til venstre som forstyrrer fryktelig. Du hadde gjort bildet ditt mye større rettferdighet hadde du lagret det i litt bedre kvalitet, komprimeringen ødelegger litt rundt stjernene og slikt. Så lurer jeg på hvordan den svarte flekken oppe til venstre oppsto? Bildet hadde nesten vært en 6er i mine øyne uten det røde klusset. Stjernene og bålet gir dette bildet absolutt noe ekstra. Tok meg friheten til å finne tak i EXIFen til de intreserte: Bildeopptak gjort med modell: NIKON D70 Eksponeringstid: 0.1 Blendertall: 3.5 Eksponeringsprogram: 0 Eksponeringsavvik: 0 Største blenderåpning: 3.6 Målemodus: 5 Brennvidde: 18 Brennvidde i 35 mm film: 27 Kontrast: 1 EDIT: Tok meg friheten til å kjappt fjerne litt artifakter og samtidig kutte det litt i bunnen bare for å vise hva jeg synes: Endret 6. august 2006 av Fulgu Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Rett og slett nydeli Lenke til kommentar
XooooF Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Nice! utrolig bra farger åssen kamera brukte du? Lenke til kommentar
Kakerlakken Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 (endret) Veldig fint bilde, er stjernehimmelen ekte? Er vesentlig mer behagelig å se på når det røde "klusset" er borte. Hva er det for noe egentlig? Og jeg håper virkelig du tok vare på originalfila og fikser på den sorte flekken! Da blir det, som Fulgu sier, nesten perfekt! XooooF: Exif-info sier Nikon D70 Endret 6. august 2006 av EverythingApe Lenke til kommentar
Leema Skrevet 6. august 2006 Forfatter Del Skrevet 6. august 2006 Takk for tilbakemeldinger, alle sammen. Men jeg sjønner ikke hva kluss dere snakker om? Lenke til kommentar
Kakerlakken Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Takk for tilbakemeldinger, alle sammen. Men jeg sjønner ikke hva kluss dere snakker om? 6622958[/snapback] Ser det på en skjerm med WUXGA-oppløsning.. Forsterket det røde så du ser det bedre.. Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Skjermkalibrering er veldig viktig når en skal arbeide med bilder og er fort gjort å glemme, har gjort det selv....... Lenke til kommentar
Leema Skrevet 6. august 2006 Forfatter Del Skrevet 6. august 2006 Åja, tusen takk Jeg har ingen aning om hva det er.. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Åja, tusen takk Jeg har ingen aning om hva det er.. 6623219[/snapback] Kan jeg gjette på at det har vært noen forstyrrende elementer som er forsøkt visket ut eller malt over? Og når så kontrast/lysforhold/fargejustering etc. er blitt justert, har redigeringen blitt synlig? Lenke til kommentar
Leema Skrevet 6. august 2006 Forfatter Del Skrevet 6. august 2006 Åja, tusen takk Jeg har ingen aning om hva det er.. 6623219[/snapback] Kan jeg gjette på at det har vært noen forstyrrende elementer som er forsøkt visket ut eller malt over? Og når så kontrast/lysforhold/fargejustering etc. er blitt justert, har redigeringen blitt synlig? 6623252[/snapback] Riktig der ja Var noe ting i forgrunnen som jeg tok vekk ja.. Lenke til kommentar
mclp- Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Bildet i seg selv er fint, men tror jeg hadde likt det bedre uten bålet. Du har fått en utrolig flott skarphet og fine farger. Den sirkelen i venstre hjørne irriterer vettet av meg, men det er PS jobb. Jeg tok et par slike nattbilder selv for en tid siden, men du får til bedre enn meg. Stå på! Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Bilde hadde vert perfekt uten bålet som irriterer! For skarpt og oppmerksomhetssjukt bål! Ellers eit flott bilde! Lenke til kommentar
Leema Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 Vel, jeg liker bålet, men her er ein versjon utan bål, dårligt redigert. Lenke til kommentar
sullemikkel Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Syns det blir for mye kontrast med bålet, bakgrunnet som jo er meget vakker kommer i skyggen, mens bålet tar all fokus. Hva med å gjøre fargene på bålet litt mindre "prangende"? Lenke til kommentar
mclp- Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 (endret) Prøv å beskjær bildet mye under vannet.. Så fjerner du den digre runde sirkelen, det treet som kommer ut på høyre side, så hjelper det. Men husk at det er mine øyne Alle ser et bilde forskjellig. Jeg liker heller ikke den busken som stikker opp på venstre side.. den går i ett med fjellet. *edit* La ved bilde. Noe slik tenkte jeg på.. Et dårlig klone eksempel, men du skjønner hva jeg mener Hvis jeg hadde tatt bilde, ville jeg at det skulle sett slik ut. (Men som sagt, alle ser forskjellig, du hører bare min mening ) Endret 7. august 2006 av mclp- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå