Gå til innhold

Plutselig korrupte/skadede filer/mapper?

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om dette er et hardware- eller software-problem, men hardware vil være værst og det er det jeg frykter.

Hardware:

Highpoint RocketRaid 2310 PCI-E 4x SATA300

4x 250GB Samsung Spinpoint SATA300 8MB i RAID 1/0

Ellers:

AMD Athlon X2 3800+

Corsair TWINX2048-4000PT som kjører nå 3-4-4-8-1T@200MHz

Asus A8N SLI-Deluxe

WD Raptor 74GB

Maxtor 300GB SATA

Seagate 200GB SATA

Tagan Easycon 480W

Så til problemet:

Etter å ha opprettet RAIDet har jeg ved flere rebooter fått chechdisk, hvor RAID-partisjnen min må skannes for konsekvens. Har ikke merket noen problemer annet enn det. Men:

Jeg satt i iTunes da Windows plutselig ga meg en beskjed nede i venstre hjørne av visse mapper var skadede, og at jeg burde kjøre chdsk. Disse mappene det gjaldt fikk et utropstegn på seg i iTunes, og kunne ikke spilles av. Jeg kan heller ikke gå inn på mappene i utforsker. Disse mappene er:

System Of A Down - Mezmerize

System Of A Down - Hypnotize

Sunn 0))) - Black One

Tazte Priv - Episode 2

post-33415-1154865152_thumb.jpg

Har kjørt memtest86+ over natta, ingen feil på RAM. S.M.A.R.T.-overvåkning i Highpoint-programvaren gir meg failed på Spin Up Time på den ene 250GB-disken.

post-33415-1154865114_thumb.jpg

Etter en omstart og chdsk nå, funket plutselig de so System of a Down-mappene, men ikke de to andre.

Noen som har en idé om hva spesifikt det kan være? Er det SMART-feilen? Annen ustabil hardware-feil? Software?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ikke sikker på om dette er det samme, men i går mistet en kamerat av meg tilgang til C: partisjonen sin. Jeg satte hdd som denne partisjonen var på til til slave og bootet fra en ny hdd.

Jeg kunne da se partisjonen på slave disken, men fikk ikke tilgang. Det kom opp en feilmelding om at partisjonen var korrupt. Det var på denne partisjonen han hadde de fleste bildene sine :ohmy:

Startet å Google etter et recovery prog, og kom over Irecovery.

Det var min reddning. Den søker gjennom ønsket hdd / partisjon / mappe osv etter filer som er slettet eller mistet. etter en stund kommer det opp hva den fant. Jeg fikk tak doc og bilder som var på disken.

Leste at det var en som hadde funnet alt som var under mine dokumenter, etter at han hadde kjørt en quick format. (har ikke prøvd det selv)

Kostet noen få hundrelapper. Men dama til kameraten min sluttet å hyle etter at jeg kunne vis henne feriebildene igjen :thumbup: Så enn kan si det var verd det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...