lovegoat Skrevet 6. august 2006 Rapporter Del Skrevet 6. august 2006 Nettop hatt en flott tur på hardangervidden, og følgelig tatt en del bilder Har drevet å kikket her i bildekritikken en god del siden jeg fikk meg nytt kamera, og tenkte det var på tide å prøve seg litt selv også. Personlig synes jeg landskapsbilder har fort for å bli kjedelige. Hva synes dere om disse? Lenke til kommentar
FaMe Skrevet 6. august 2006 Rapporter Del Skrevet 6. august 2006 Bilde 1 var desverre grått og kjedelig. Bilde 2 var betydelig bedre. Bra eksponert og god stemmning, men mangler litt på motivet for at det skal bli skikkelig bra. Stå på, ingen dårlig debut i bildekritikken dette! Lenke til kommentar
martiol Skrevet 6. august 2006 Rapporter Del Skrevet 6. august 2006 Nettop hatt en flott tur på hardangervidden, og følgelig tatt en del bilder Har drevet å kikket her i bildekritikken en god del siden jeg fikk meg nytt kamera, og tenkte det var på tide å prøve seg litt selv også. Personlig synes jeg landskapsbilder har fort for å bli kjedelige. Hva synes dere om disse? 6622310[/snapback] Ærlig talt. Det heter Hardangervidda! Lenke til kommentar
xans Skrevet 6. august 2006 Rapporter Del Skrevet 6. august 2006 Det heter nok Hardangervidden om du kommer fra Vestlandet. xans (Fredrikstad) Lenke til kommentar
Besson Skrevet 6. august 2006 Rapporter Del Skrevet 6. august 2006 Det heter nok Hardangervidden om du kommer fra Vestlandet.xans (Fredrikstad) 6622485[/snapback] Det er vel mest utbreidd å sei "Hardangervidda". Det er i allefall det eg har høyrt flest gonger her i vest dei siste 22 åra. Lenke til kommentar
Kakerlakken Skrevet 6. august 2006 Rapporter Del Skrevet 6. august 2006 Det heter nok Hardangervidden om du kommer fra Vestlandet.xans (Fredrikstad) 6622485[/snapback] Det er vel mest utbreidd å sei "Hardangervidda". Det er i allefall det eg har høyrt flest gonger her i vest dei siste 22 åra. 6622856[/snapback] Off Topic? neeeeeeeeeeeeida.. Fine bilder, får lyst å gå på fjelltur! Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 7. august 2006 Rapporter Del Skrevet 7. august 2006 Er veldig mange bra bilder postet her, men nesten ingen justerer i photoshop etterpå og dermed er potenstialet til bildene ikke fullt brukt.. Tok meg derfor friheten igjen til å justere bildet ditt http://i.kill.com/pics/Hardangervidden_2.jpg Si fra om du liker det! Lenke til kommentar
roffern Skrevet 7. august 2006 Rapporter Del Skrevet 7. august 2006 Nettop hatt en flott tur på hardangervidden, og følgelig tatt en del bilder Har drevet å kikket her i bildekritikken en god del siden jeg fikk meg nytt kamera, og tenkte det var på tide å prøve seg litt selv også. Personlig synes jeg landskapsbilder har fort for å bli kjedelige. Hva synes dere om disse? 6622310[/snapback] Anbefaler deg - hvis du bor slik til at du kan ta mye slike bilder av vår vakre land og natur - kjøp deg polarizeringsfilter. Er absolutt verdt å ha på slike bilder for å løfte farger osv. .rolf. Lenke til kommentar
lovegoat Skrevet 7. august 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. august 2006 Er veldig mange bra bilder postet her, men nesten ingen justerer i photoshop etterpå og dermed er potenstialet til bildene ikke fullt brukt.. Tok meg derfor friheten igjen til å justere bildet ditt http://i.kill.com/pics/Hardangervidden_2.jpg Si fra om du liker det! 6626120[/snapback] Har faktisk forsøkt en liten redigering i picasa, men jeg er ganske fersk på den biten av fotografering (er vel derfor bildet mitt ble ganske kornete etter at du hadde redigert det) Jeg synes absolutt din versjon av bildet var stilig, bildet ble definitivt mer interessant når det fikk litt mer farger og kontraster. På den andre siden synes jeg ikke bildet ligner så mye på "hardangerviddenatur" lenger. Man kan si dessverre, men landskapet der er ikke veldig fargesprakende. Det jeg prøvde å fange i bildet er formasjonene i landskapet, landstrakt og øde. Det jeg synes er vanskelig er å få tilstrekkelig "dybde" og liv i bilde, om du skjønner hva jeg mener. Men det har kanskje med motivet å gjøre; blir kanskje vanskelig å få liv i et slikt motiv. Lenke til kommentar
sullemikkel Skrevet 7. august 2006 Rapporter Del Skrevet 7. august 2006 Er veldig mange bra bilder postet her, men nesten ingen justerer i photoshop etterpå og dermed er potenstialet til bildene ikke fullt brukt.. Tok meg derfor friheten igjen til å justere bildet ditt http://i.kill.com/pics/Hardangervidden_2.jpg Si fra om du liker det! 6626120[/snapback] Bildet ligner mer på et maleri enn et fotografi. Skyene ser kunstig ut. Men det var et fint bilde! Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 8. august 2006 Rapporter Del Skrevet 8. august 2006 er enig med de fleste andre her, bilde 1 var ikke så veldig bra. det blir for grått. grunnen er at det er for lite sol på landskapet. Bilde 2 derimot er det masse sol, fint motiv og bildet blir da mye bedre. Er veldig mange bra bilder postet her, men nesten ingen justerer i photoshop etterpå og dermed er potenstialet til bildene ikke fullt brukt.. Tok meg derfor friheten igjen til å justere bildet ditt http://i.kill.com/pics/Hardangervidden_2.jpg Si fra om du liker det! 6626120[/snapback] Jeg mener resultatet av photoshopping denne gangen ikke ble helt vellykket. Det ser ut som om hele bildet er klippet sammen i photoshop. Er enig i at PS kan brukes til å forbedre bilder, men her ble resultatet med som et malieri. Det blir for kornete og for store kontraster (lilla skyer). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå