Herm Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Har installert nett hjemme hos foreldrene mine, men har ett problem. De har analog tlf, og dette er satt opp på en litt tungvint måte.. ---------------------> tlf. 2 ---------> tlf. 3 ............... /\ Inn ---> Splittet ................\/ ---------------------> tlf 1 tlf. 2 og 3 er for øyeblikket ikke i bruk. Linjen er splittet like etter at den kommer inn i huset. Dette er noe jalla-opplegg med mye teip Den ene linjen går til en tlf som er i bruk. Den andre linjen går til en kontakt som ikke er i bruk, og derfra videre til en ny kontakt. Hvordan skal jeg koble splitter for å ikke miste nett når tlf brukes. For øyeblikket mister jeg nett når tlf-rør løftes av, men får nett tilbake etter ca 30 sek. Håper dette gikk an å forstå? Lenke til kommentar
hendelsesløysa Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Bruker du bredbånd (ADSL) ? Du må montere ADSL splitter før alle andre splittere i huset. Om analogt modem; husk at du kun har en telefon linje Lenke til kommentar
Herm Skrevet 6. august 2006 Forfatter Del Skrevet 6. august 2006 Jepp, er adsl. Jeg må altså montere splitter før den jalla-splitten som er der fra før da..? Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Jepp, er adsl. Jeg må altså montere splitter før den jalla-splitten som er der fra før da..? 6622472[/snapback] Jepp, du må koble splitteren FØR alle kontakter som er i bruk eller som du har planer om å ta i bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå