EirikO Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 (endret) Har fått et problem jeg ikke skjønner noe som helst av! Har laget en funksjon som lister opp alle måneder jeg har skrevet i bloggen min (arkiv), men nå som det er blitt august fungerer det plutselig ikke lenger... Men fra oktober i fjor til juli i år fungerer utmerket. Litt kode: //For juli (og alle andre månder så langt.. print("$mnd[0]"); //gir ut "07" print(mnd_konv($mnd[0]); //gir ut "juli" //for august print($mnd[0]); //gir ut 08 print(mnd_konv($mnd[0])); //gir ut "feil mnd-nr" print(mnd_konv(08)); //gir ut "august" function mnd_konv ($mnd_nr) { switch($mnd_nr) { case 01 : return "Januar"; break; case 02 : return "Februar"; break; case 03 : return "Mars"; break; case 04 : return "April"; break; case 05 : return "Mai"; break; case 06 : return "Juni"; break; case 07 : return "Juli"; break; case 08 : return "August"; break; case 09 : return "September"; break; case 10 : return "Oktober"; break; case 11 : return "November"; break; case 12 : return "Desember"; break; default : return "fei mnd-nrl"; break; } Noen som kan ha en ide om hvorfor det ikke fungerer med august? Kan legge til at $mnd er laget ved å søke gjennom databasen etter månder som har innlegg i blokken.. Endret 6. august 2006 av EirikO Lenke til kommentar
Wedvich Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 (endret) (var egentlig et utrolig dumt svar så vekk inntil videre) Endret 6. august 2006 av Wedvich Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 //for augustprint($mnd[0]); //gir ut 08 print(mnd_konv($mnd[0])); //gir ut "feil mnd-nr" print(mnd_konv(08)); //gir ut "august" prøv: print(mnd_konv(trim($mnd[0]))); Har en mistanke om at dataen har noen space på slutten som gjør at "08 " ikke blir riktig.. Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 6. august 2006 Forfatter Del Skrevet 6. august 2006 prøv: print(mnd_konv(trim($mnd[0]))); Har en mistanke om at dataen har noen space på slutten som gjør at "08 " ikke blir riktig.. 6624370[/snapback] Var inne på samme tanken, men hjalp ikke med trim(). Men det må jo være noe i den retningen. Den printer jo ut 08 OG det virker når jeg skriver inn 08.. Prøvde nå: if($mnd[0] == "08") { print("verdien er 08"); }; og da printer den ut.. Hvis det kan sette noen på sporet da... Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Funky problem! Har du prøvde å printe dette?: $PrintMe = ( int ) $mnd[0]; Det MÅ jo ha noe med dataen i $mnd å gjøre. Sjekk gjerne html kilden etter utprint av verdien. Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 6. august 2006 Forfatter Del Skrevet 6. august 2006 FIKSA DET!! (Takk arnizzz) Ikke skjønner jeg hva som var galt, men jeg løste det på følgende vis: $mnd[0] = (int) $mnd[0]; Så gjorde jeg om mnd_konv slik at det står: case 8 : return "August"; (Altså uten 08) Men hvis noen kan forklare hvorfor det ikke fungerte før, blir jeg glad!! Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 (endret) function mnd_konv($input) { $m = array( "Jan", "Feb", "Mars", "Apr", "Mai", "Jun", "Jul", "Aug", "Sept", "Oct", "Nov", "Dec", ); if(array_key_exists(intval($input),$a)) { return $a[$input]; } else { return "no such month"; }; EDIT: ok, så ikke at du hadde fiksa det... }; Endret 7. august 2006 av MC2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå