KjellM Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Eg lurte på om det finnes eit bildeprogram der ein kunne legge inn små notater etc på eit bilde. Denne notaten må kunne vises når ein legge musepekeren over det området. På samme måte som desse "comments" lappene i Excel. Hadde tenkt å ta bilder av hagen. Legge inn notater og slikt på de plantene som finnes der ute. Så når eg da førte musepekeren over så skal det da komme opp informasjon om planten. Noken som har noken gode forslag? Lenke til kommentar
mclp- Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Forslag 1: Om du kan Html, php eller java, så kan du få til masse snacks ved hjelp av å dele opp bilder i flere biter, tar kopier av de (Så du har 2 like av alle) å skrive notater på 1 av de 2. Da kan du mekke mouseover via web. Forslag 2: Lag det via flash. Da trenger du kun 1 bilde, så lager du resten i flash. Forslag 3: Dreamweaver har en slik funksjon som du kan merke et område, så kan du velge hva som skal skje når musen er over området du har laget. Ellers vet jeg ikke. Gjør slik mest i flash selv, så er ikke så flink i det andre. Lenke til kommentar
amaril Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Du kan også bruke PSCS til dette men da må bildene lagres i *.psd og åpnes med PS for og se notatene Lenke til kommentar
KjellM Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 Ahh,takker for svar. Da får eg prøve de forskjellige metodene,så finner eg ut kva som er enklest for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå