Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Har en kompis som sa han hadde sett en veldig ekkel\creepy film, nemlig fynnygames. Noen som har sett den, og har noe å si om den? Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Jada! Jeg syntes det var en interessant film, men den er mer enn bare creepy. Det er en veldig smart meta-film. Forstår ikke helt hva som var meningen med den, men jeg likte den. S, Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 (endret) [mulig spoiler] Jau, den er ganske spesiell. Hadde faktisk om den filmen i filmvitenskap og filmen var et typisk eksempel på hvordan man bryter ned sjangre og "regler" knyttet til film. Man forventer for det første en happy ending, noe som det ikke akkurat kan sies å ha. Den har også den "spole-tilbake-sekvensen". I andre thrillere kommer det gjerne et vendepunkt, noe som ikke skjer i denne filmen. Den nevnte sekvensen parodierer på en måte andre thrillere. Ultradyster film uten et eneste lysglimt. Anbefales å se men tviler på at jeg kommer til å se den igjen med det første. http://www.imdb.com/title/tt0119167 <- er vel denne filmen det er snakk om? Endret 6. august 2006 av tjalla Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Semi-spoiler:Det er en bra film. Elsker måten du blir inkludert i filmen ved de blikkene. Den er creepy, ja. Du sitter å venter på et vendepunk som leder til en happy ending, men samtidig er du "med på" å ødelegge det. Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Du sitter å venter på et vendepunk som leder til en happy ending, men samtidig er du "med på" å ødelegge det. Jeg tror det er en bra måte å si det ja. Tror noe av filmens mål er at de to onde guttene på en måte henvender seg til deg som seer(de snakker rett inn i kamera ja), slik at man skal få en følelse av at man er med på å gjøre deres handlinger. Så filmen er helt klart veldig ekkel bare pga det, men har ingen problemer med å skjønne at den er en klassisk film man diskuterer på Filmvitenskap. Filmen irriterte meg litt, skal jeg innrømme.. S, Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Takk for respons tror jeg skal bestille filmen jeg ! Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Takk for respons tror jeg skal bestille filmen jeg ! 6645594[/snapback] hvor kan du bestille den? Lenke til kommentar
master air Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Takk for respons tror jeg skal bestille filmen jeg ! 6645594[/snapback] hvor kan du bestille den? 6648094[/snapback] Amazon blant annet. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 er det en SAW lingende film Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 er det en SAW lingende film Like mye som Bambi er en Faces Of Death film. (Nei.) S, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå