Gå til innhold

Militær smykke, noen som vet? :)

Gjest Slettes-xwByZdFZ

Anbefalte innlegg

Man kjøper da for faen ikke dogtags fra Gucci til 160dollar ?!?! :!:

6645589[/snapback]

Mange. Ellers ville de ikke hatt det i vareutvalget. Litt forskjell fra originalene; bl.a. at disse er i sølv og har Gucci-logo og blir levert i gene eske med logo. og de har Gucci design (utseendemessig ikke lik originalen). Der er forøvrigt betraktlig dyrere enn det du angir. GBP og USD har svært forskjellig kurs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At gucci lager falske dog tags burde gjøre at de koster MINDRE. Det er jo helt klart tøffest med utlevert dogtag, nest tøffest med en du har fått gravert selv, og helt nederst kommer diverse latterlige kopier fra f.eks boder på youngstorget eller gucci.

At de har forandret utseendet er jo ikke gucci design(:p) når de lager en kopi av noe, da er det bare kopiering, og dårlig sådan.

Lenke til kommentar

DET HEITE ITT DOG TAGS, DET HEITE ITT DØDSMERKE, DET HEITE GJENKJENNINGSMERKE!

For å si det sånn.

Knekkes i to, lille halvdelen settes mellom tenna på den daue og man smekker igjen kjeven. andre halvdel beholdes av person som fant døde. Inneholder blodtype, personnummer og nasjonalitet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

D&G selger også dogtags til 1,5 - 2k. Jeg mistet min dogtag på felt. Den norske dogtaggen er stygg som julig. Den gamle er kulere, den er oval i stedet for rektangulær.

Lenke til kommentar

For dere som lurer... Den ene delen blir hengen på den dødes kropp, den andre delen blir tatt vare på av en soldatvenn når en faller i kamp.. denne blir siden overlevert til høyere makter, som igjen tar kontakt med pårørende... det er det siste jeg har hørt..

Endret av Zar09
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

For US Marines er det påbudt å ha en rundt halsen og en i snoren på venstre støvel. Det dere ser på filmer med to stk rundt halsen praktiseres ikke da det lager lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...