Gå til innhold

Nintendo og Microsoft saksøkt

KongRudi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nok en av disse... håper bare ikke det er nok en patent på ett generelt konsept, snarere enn en faktisk teknisk løsning. Burde vært en lov som tilsa at om man ikke kom med søksmål når teknologien ble tatt i bruk så mista man retten til det. Kontrollere med analoge knapper er old, typ, last gen. :p

Lenke til kommentar

Saksøkingen er jo helt på jordet!

Microsoft bryter følgende patent:

"Variable Conductance Sensor"

Både Nintendo og Microsoft bryter følgende patenter:

"Game Controller with Analog Pressure Sensor"

"Variable Conductance Sensor with Elastomeric Dome Cap"

"Remote Controller with Analog Button"

"Image Controller with Sheet Connected Sensors"

"Game Control with Analog Pressure Sensor"

"Analog Controls Housed with Electronic Displays"

"Variable Conductance Sensor" (a different one)

"Remote Controller with Analog Pressure Sensor"

"Analog Sensor with Snap Through Tactile Feedback"

"3D Controller with Vibration"

Hvordan i all helvette greide de å patentere så vide beskrivelser av en kontroll? Hallo, det er jo slik kontrollene har vært siden siste Sega konsollen kom på markdet? Hvorfor har de ventet med å skasøke til nå? De tenkte vel at siden Immersion kan, så kan vi. Men personlig synes jeg det blir for dumt. De har j ikke en gang laget disse produktene selv. Så hvordan i all verden skulle Microsoft eller Nintendo kunne ha stjålet teknologi av dem? For det har de jo ikke. De har jo bare laget kontrollere slik de vil ha dem. Og når da et lite drittfirma muligens kun har søkt om disse patentene for å kunne saksøke firmaer i fremtiden, ja da er det noe dritt!

Lenke til kommentar

Patenter er som oftest veldig omfattende og spesifikke at det skal veldig mye til for å bryte noen. Nintendo skal etter det jeg har lest, være veldig forsiktig når det gjelder patenter.

Tror ikke dette firmaet har like mye håndfast som det Immersion hadde mot Sony og MS.

Lenke til kommentar
Patenter er som oftest veldig omfattende og spesifikke at det skal veldig mye til for å bryte noen. Nintendo skal etter det jeg har lest, være veldig forsiktig når det gjelder patenter.

Tror ikke dette firmaet har like mye håndfast som det Immersion hadde mot Sony og MS.

6622026[/snapback]

Jo, men av titlene virket det jo som om disse var svært vide, og det blir jo bare for dumt. Men som du sier, Nintendo er jo veldig fosiktige. De fikk jo mekket sin egen ristefunksjon istedenfor Dual Shock ettersom de ville bryte med patenter. Så jeg tviler ikke på at Nintendo slipper unna patenthelvette om de går til rettsaken!

Lenke til kommentar
Hvorfor saksøker de ikke Sony også i samme slengen?

6622069[/snapback]

Sony har ikke rumble i deres neste kontroll. Og de har patenter fra Immersion som de brøt. De er vel ferdig med den saken nå om de ikke holder på ennå.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

6622026[/snapback]

Immersion hadde 8 patenter som ble trukket i tvil mot Sony, nå representerer Anascape 12 patentholdere.

Nå har ikke jeg satt lest over alle de opprinelige patentene i denne saken, men de patentene i Immersion sitt tilfelle var ikke så voldsomt håndfast eller spesifikk det heller, patentet til Immersion med to motorer som rister en kontrolleren, det fellende patentet, var f.eks. ikke engang godkjent da Dualshock kom på markedet, den ble også avslått først pga. skrivefeil ifølge Immersion.

De tre patentene jeg har sjekket i denne saken virket ihvertfall like legitim men jeg har ikke tekniske nok innsikt til å skjønne absolutt alt i verken denne saken, eller Immersion vs. Sony.

Egentlig tror jeg dette er patent-systemet sin feil.

Nå til dags er patentene så mange at selv det amerikanske patentkontoret ikke klarer å følge med på alle de tidligere patentene, de ansatte i USPTO får betalt for hvor mange patenter de bearbeider på hvor lang tid, noe som ikke akkuratt slår positivt utover researchen vil jeg tro, og hvordan hardware-produsenter eller oppfinnere skal ha kontroll over alle tidligere patentene blir nesten for dumt isåfall.

Patent-database burde være sortert etter bruksområde, det er jo uansett nevnt i patenten, men selve registreringen av patenten skulle være katogorisert etter bruksområdene.

(Kanskje jeg burde patentere en slik patent-database, hehe)

Grunnen til at Sony ikke ble saksøkt ennå er kanskje fordi at de vet at Sony kjører slikt igjennom rettsystemet istedenfor å betale, og Anascape-gruppen håper å fylle opp 'war-chesten' med penger fra MS og Nintendo først, før dem siden prøver å skaffe penger fra Sony.

Eller kanskje har Sony brukt disse patentene lenge nok slik at dem kommer under 'first to invent', istedenfor first-to-file, tror det er en tidsgrense på slikt.

Eller kanskje aller mest sannsynlig er at Sony bruker noen av teknologiene, som blir nevnt under prior art eksemplene i patentene, hvor anascape forteller om videreutviklingen sin. :-/

Det er forresten linker til alle patentene på Arstechnica sine sider.

Lenke til kommentar
Håper Nintendo må punge ut. Griskt møkkaselskap.

6624491[/snapback]

Synd du synes det. Kjører billigst av alle konsollene + prøver å gjøre spill litt mer innovativt for folket?

Også synd at du ikke hadde spilt på din PS2 hvis Nintendo aldri hadde eksistert.

Lenke til kommentar
Haha, ser ut som kovalev er på en liten tur for å spre eder og galle. Sjekk de andre forumpostene hans hittil i kveld.

6624507[/snapback]

Nei, jeg hater Nintendo. De tar alltid overpris for produktene sine. Bare se på DS. Dritt- teknologi til blodpris. Neste i rekken blir jo Wii. Gamecube hardware i ny innpakning, en gimmick kontroller.. 2000-3000kr, takk. Faen heller.

Lenke til kommentar
Haha, ser ut som kovalev er på en liten tur for å spre eder og galle. Sjekk de andre forumpostene hans hittil i kveld.

6624507[/snapback]

Nei, jeg hater Nintendo. De tar alltid overpris for produktene sine. Bare se på DS. Dritt- teknologi til blodpris. Neste i rekken blir jo Wii. Gamecube hardware i ny innpakning, en gimmick kontroller.. 2000-3000kr, takk. Faen heller.

6624558[/snapback]

For det første: 3000? hvor får du det fra? for det andre: Gamecube Hardware? Wii er nok betydelig bedre selv uten å vite specsene.

Overpris på DS? koster 1000-lappen. Synes ikke dette er nevneverdig dyrt for en håndholdt som gir mange, mange timer med underholdning.

Lenke til kommentar
Håper Nintendo må punge ut. Griskt møkkaselskap.

6624491[/snapback]

Synd du synes det. Kjører billigst av alle konsollene + prøver å gjøre spill litt mer innovativt for folket?

Også synd at du ikke hadde spilt på din PS2 hvis Nintendo aldri hadde eksistert.

6624552[/snapback]

Billigst ? Spørs vel, men så selger de møkka hardware også så skulle bare mangle. At DrittS koster så mye som den faktisk gjør er en skandale. Burde kostet maks 300-400kr.

Hva har Nintendo med det å gjøre ? Hva med Atari, Sega, Commodore osv ?

Lenke til kommentar

6624507[/snapback]

6624558[/snapback]

For det første: 3000? hvor får du det fra? for det andre: Gamecube Hardware? Wii er nok betydelig bedre selv uten å vite specsene.

Overpris på DS? koster 1000-lappen. Synes ikke dette er nevneverdig dyrt for en håndholdt som gir mange, mange timer med underholdning.

6624575[/snapback]

Betydelig bedre enn GC hardware ? Ro deg ned. Den er omtrent akkurat det samme.

GC 1.5 ca.

1000kr er alt for mye. Det er jo nesten en 360 for svarte!

Og mange timer med underholdning med den er jo ganske individuelt. Jeg har enda til gode å ha 5 minutter moro med den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...