arnizzz Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Må si jeg føler meg litt skeptisk her. En cd-rom på en pc med optisk utgang til forsterker vil da vel være like bra som en cd spiller til 3-4 tusen? informasjonen er jo den samme. Det eneste jeg kan tenke meg som er crap på pc med jo være DAC (Digital-Analog converter), men dersom signalet sendes digitalt til forsterker så har jo det ingen betydning. Om cd-romene ikke hadde i vært stand til å lese av 100% korrekt data så hadde vi vel hatt store vanskeligheter med å innstallere software.. 6630128[/snapback] Men nå har vel forsterkeren hans neppe optisk inn. 6630173[/snapback] Og om forsterkeren er av dårligere kvalitet synker vel kravet til ekstremt dyre cd-spillere også Lyden vil aldri bli bedre enn det dårligste leddet uansett. Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Og om forsterkeren er av dårligere kvalitet synker vel kravet til ekstremt dyre cd-spillere også Lyden vil aldri bli bedre enn det dårligste leddet uansett. 6630791[/snapback] Nå vil jeg ikke akkurat kalle forsterkeren det er snakk om for dårlig kvalitet. Er ikke så vanlig med optisk innganger på "hifi" stereoforsterkere. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Og om forsterkeren er av dårligere kvalitet synker vel kravet til ekstremt dyre cd-spillere også Lyden vil aldri bli bedre enn det dårligste leddet uansett. 6630791[/snapback] Nå vil jeg ikke akkurat kalle forsterkeren det er snakk om for dårlig kvalitet. Er ikke så vanlig med optisk innganger på "hifi" stereoforsterkere. 6630811[/snapback] Hehe. Leste ikke hele tråden du gitt. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 jeg for min del er fornøyd med d integrerte lydkortet i PC'n min som er kobla til forsterkeren min med en phono/minijack kabel... 6630742[/snapback] Det i seg selv sier vel litt om hvor mye HiFi du er vant til (og muligens hvilken musikk du spiller). Selv med en 20 år gammel forsterker irriterte jeg meg grønn på det integrerte lydkortet i PC'en. Lenke til kommentar
noenmoen Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 (endret) jeg for min del er fornøyd med d integrerte lydkortet i PC'n min som er kobla til forsterkeren min med en phono/minijack kabel... 6630742[/snapback] Det i seg selv sier vel litt om hvor mye HiFi du er vant til (og muligens hvilken musikk du spiller). Selv med en 20 år gammel forsterker irriterte jeg meg grønn på det integrerte lydkortet i PC'en. 6630906[/snapback] har du noe imot musikksmaken min? mesteparten av musikken min er på 192kbps mp3 og jeg er ikke noe fan av dårlig lyd kvalitet jeg heller...menne er ikke noe ekstremt kresen... skal kjøpe meg en ny forsterker i løpet av 2007, mest sannsynlig en NAD... den jeg har nå er noe dritt men den funker så lenge jeg ikke spiller så høyt... dessuten har jeg et veldig bra headset, icemat siberia... Endret 7. august 2006 av Hellriser Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 er absolutt verdt og invistere i et litt bedre lydkort, skal ikke bruke mange hundrelappene før man hører forskjell. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 skal kjøpe meg en ny forsterker i løpet av 2007, mest sannsynlig en NAD... Kafan? DA200 er jo ein Klasse-A forsterkar såvidt eg veit? Ein NAD vil aldri, aldri, aldri kunne overgå denne. den jeg har nå er noe dritt men den funker så lenge jeg ikke spiller så høyt... Kan ikkje fatte korleis du kan få ein slik forsterkar til å spele dårleg. dessuten har jeg et veldig bra headset, icemat siberia... Beklager, men bra og bra fru blom... =/ Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 skal kjøpe meg en ny forsterker i løpet av 2007, mest sannsynlig en NAD... Kafan? DA200 er jo ein Klasse-A forsterkar såvidt eg veit? Ein NAD vil aldri, aldri, aldri kunne overgå denne. den jeg har nå er noe dritt men den funker så lenge jeg ikke spiller så høyt... Kan ikkje fatte korleis du kan få ein slik forsterkar til å spele dårleg. dessuten har jeg et veldig bra headset, icemat siberia... Beklager, men bra og bra fru blom... =/ 6631030[/snapback] Nå var vel den forsterkeren som er nevnt tidligere her ikke trådstarter sin, men en kompis. Til trådstarter så vil jeg si at man finnes endel mer spennende produkter enn nad, på alle mulige måter egentlig. Lydmessig, estetisk, osv.. Lenke til kommentar
noenmoen Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 (endret) *Lese heile tråden* 6631283[/snapback] d er en god ide ja ------------------------------------------ og som sagt så har ikke jeg så alt for mye greie på hifi... men jeg syns nad virker greit nok, billig og bra... har ikke planer om å bruke så mye penger på hifi... d meste går til PC... Endret 8. august 2006 av Hellriser Lenke til kommentar
ersa Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Selv min NAD C521BEE spiller bedre enn PCen min med et X-Fi XtremeMusic. Både på CD, FLAC og selfølgelig mp3. En annen viktig faktor er at PCer ofte produserer noen desibel med lyd som kan være ganske plagsomt når man hører på musikk. LP-spiller --> CD-spiller --> PC. Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Selv min NAD C521BEE spiller bedre enn PCen min med et X-Fi XtremeMusic. Både på CD, FLAC og selfølgelig mp3. En annen viktig faktor er at PCer ofte produserer noen desibel med lyd som kan være ganske plagsomt når man hører på musikk. LP-spiller --> CD-spiller --> PC. 6635204[/snapback] Ja det hadde jeg da virkelig håpet.. Er jo en dugende spiller det, og ikke akkurat top of the line lydkort, selv om det heter X-Fi XtremeMusic. Lenke til kommentar
ersa Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Er godt klar over at lydkortet egentlig er bunnslam i forhold til hva man kan få. Men det var virkelig stor overgang fra integrert. Uansett så er standalone CD-spiller best. Lenke til kommentar
noenmoen Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 Selv min NAD C521BEE spiller bedre enn PCen min med et X-Fi XtremeMusic. Både på CD, FLAC og selfølgelig mp3. En annen viktig faktor er at PCer ofte produserer noen desibel med lyd som kan være ganske plagsomt når man hører på musikk. LP-spiller --> CD-spiller --> PC. 6635204[/snapback] spill høyere musikk eller skaff deg vannkjøling eller bedre og flere vifter og kansje vibrasjonsdemping... Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 (endret) Jeg klarer ikke høre pc'n min når jeg sitter i sofaen (den står i mediabenken 3 meter unna), har kun luftkjøling og vibrasjonsdempa harddisk. er ikke store jobben som skal til. Endret 8. august 2006 av phax Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Sitter med et 10 - 12 år gammelt stereoanlegg med innebygd EQ, en ekstern EQ og en lydkort som er integrert i hovedkortet. Supert for meg. Eneste som gjør at jeg ikke kan spille for høyt er naboer. Skal se om jeg får tatt med høyttalerene mine på Polar15. Får se om jeg får spilt noe høyt da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå