ka1ser Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Begynner på NTNU om ei uke og vil skaffe meg en Laptop. Vil gi maks 15000 for den.(Kan jo gi litt mer, men bør ikke overstige for mye inkl frakt) Skal brukes til spill. Spiller for øyeblikket bare World of Worldcraft, men blir nok å begynne med Age of Conan som vil bli ganske krevende. I tillegg bruker jeg Photoshop og litt videoredigering, så ett høvelig raskt system hadde vært greit. Ellers bruk er vel Office, sikkert diverse programmer i henhold til studiet(elektronikk, siv.ing.), og ellers vanlig bruk. Hadde også vært kjekt om den kunne gå raskt ved bruk av forskjellige programmer samtidig. En rimelig stor skjerm hadde vært greit, men det er ikke noe krav. Hadde vært greit med rimelig stor HD, men kan vel ta til takke med 80-100 som er det vanlige. Litt fart hadde heller ikke gjort noe, minimum 5,4k rpm. Er for øyeblikket ganske utdatert på CPU og GPU for tiden, men som sagt burde den tåle en del av de nyeste applikasjonene/spillene. 1024MB RAM er minimum. Den kan gjerne være lett, ha god batterikapasitet osv, men dette er ikke det viktigste. Et godt innebygget WLAN-kort hadde vært greit, samt noen USB-utganger. Gjerne DVD-brenner også. Jeg har svært liten/ingen erfaringer med bærbare datamaskiner så jeg er åpen for det meste. Kjør i vei med forslag! Lenke til kommentar
blikkbert Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 dell i9400 Intel® Core™ Duo Processor T2500 (2.0 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB) Ekte Windows® XP Media Center Edition 2005 17" Wide Screen WXGA+(1440x900) 2048MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x1024) 120GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive 8X DVD+/-RW drive med software, leser og brenner både CD og DVD Primært 9-celle 80 WHr batteri 256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS 13,940.00kr uten frakt Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 6. august 2006 Forfatter Del Skrevet 6. august 2006 (endret) Ut fra mine kunnskaper så dette meget bra ut. Ekte Windows® XP Media Center Edition 2005, har dette samme egenskaper som XP Pro? Vil ikke ha noe home edition, pga de reduserte lanmulighetene osv. Kan du gi meg link til akkurat den du skriver om? Endret 6. august 2006 av ka1ser Lenke til kommentar
Ob3yM3 Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Bare å lete litt på www.dell.no - det er ikke verre Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 6. august 2006 Forfatter Del Skrevet 6. august 2006 (endret) Joda, men jeg sliter litt med å komme fram til et tilbud med de gode spesifikasjonene til den lave prisen.. EDIT: Når jeg la til opplysningene får jeg 20.000.. og det er uten noe service. Får ikke lagt til linken dessverre, men her er den ca ukonfigurert: http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...&sbc=inspn_9400 Endret 6. august 2006 av ka1ser Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Kan anbefale denne pcen http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet...68401&__redir=1 Ganske bra pc syns jeg selv Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 minuset med den sirhenrik er skjermen! 1200x800 er for dårlig. jeg selv hadde aldri klart det Lenke til kommentar
edge Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 (endret) Ut fra mine kunnskaper så dette meget bra ut. Ekte Windows® XP Media Center Edition 2005, har dette samme egenskaper som XP Pro? Vil ikke ha noe home edition, pga de reduserte lanmulighetene osv. Kan du gi meg link til akkurat den du skriver om? 6622286[/snapback] Vel, Media center er det samme som XP home, bare med fokos på media. Ville selv valgt XP Pro, som koster noe ekstra, men trolig er verdt det. Ville også valgt den beste skjermen(1920x1200) isteden for 1440x900. http://www1.euro.dell.com/content/products...dhs1&l=no&s=dhs I tillegg medfølger fri oppgradering til 2gb minne, 120gb hdd(5400 opm) og 15mnd antivirus. Hvis du i tillegg velger XP Pro og beste skjerm så lander den på 15800 inklusive frakt. Dette er riktignok noen hundrelapper over budsjett, men mulig verdt det. Men i tillegg til det vil jeg anbefalle å velge 9 cellers batteri framfor 6 celler, til 150 kr ekstra. Totalpris blir da 16040. Knall-pc det EDIT- Du, der oppe, hvordan klarte du å presse den ned til 13.5k? Endret 6. august 2006 av Edge Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 6. august 2006 Forfatter Del Skrevet 6. august 2006 Ja ditt forslag ser bra ut Edge, eneste er at han sier: Ikke kompitabel med Dell Media Experience.. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Ja ditt forslag ser bra ut Edge, eneste er at han sier: Ikke kompitabel med Dell Media Experience.. 6623595[/snapback] Du må gå til side 2 på konfig av maskinen og velge med media... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå