DrThomas Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 (endret) Hei. Driver og mekker på en webside for idrettslaget vårt, og har møtt på et problem jeg ikke får has på. Fryktelig irriterende! Problemet vises på skjermbildet under. Siden er ikke på nett enda, så har dessverre ikke direktelink. Problemet er den horisontale scrollbaren under hovedinnholdet. Jeg vil gjerne ha slik at overflow blir skjult, og man scroller nedover for å lese det. Eneste problemet er den idiotiske horisontale baren, som bare scroller 5px bortover eller noe, og det er bare whitespace. Koden under spesifiserer innholdets høyde og bredde, samt overflot metode. height:450px; width:65%; overflow:scroll; Har prøvd å fjerne all padding og margin på innholds-elementet, men sitter fremdeles igjen med den fordømrade horisontale drittbaren! Noen som har noen råd? PS. Hvis dere har noen meninger om siden generelt, bare si ifra Edit: Leif Endret 5. august 2006 av DrThomas Lenke til kommentar
Kimmeham Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Har du prøvd å vide ut bredden? F. eks. til 67%? Lenke til kommentar
DrThomas Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Ja, ender bare med at den blir bredere, men baren forblir det samme... Lenke til kommentar
DrThomas Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Hvis det er noen som har lyst å se på problemet nærmere, kan jeg gjerne sende kildekoden. Skjønner at det blir litt vanskelig å se ut ifra bare et bilde, men å poste hele kildekoden blir litt masse. Lenke til kommentar
Kimmeham Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Du kunne ikke lagt ut litt mer av CSSen din? Lenke til kommentar
DrThomas Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Har sendt det på pm Lenke til kommentar
DrThomas Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Innholdet som hentes av javascriptet er bare helt enkle xml-filer, som inneholder innholdet som skal inni det feltet. De er på formen: <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> <h2>Fjells historie</h2> <p> Fjell Idrettsklubb har en lang og stolt fortid. Er en av Bergens eldste klubber, og er representert i et mangfold av idretter... </p> <h3>Fjellkameraterne Innebandy</h3> <p> Fjellkameraterne Innebandyklubb ble dannet etter initiativ av Torgeir og Johan Ådland. Klubben ble stiftet i 2005, og deltok først i serien 2005/2006... </p> Tror ikke det kan være noe i disse som skaper den feilen, men man vet jo aldri... Lenke til kommentar
DrThomas Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Fikk løst problemet Denne rakkeren fikset alle mine problemet! overflow:auto; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå