rulleguru Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Poenget mitt er, at hvis MS ikke hadde ment at god grafikk er nødvendig for å selge spill, så hadde aldri 360 sett dagens lys. 6620940[/snapback] Grafikk ER nødvendig. Jeg tror at hvis alle tenkte at grafikk var unødvendig, da hadde spill blit kjedelig å se på. Noen spill er bare bedre uten prey-grafikk. Men hvis alle hadde laget spill med personer på 100 polygoner, da hadde det vel vært litt darrig. 6623669[/snapback] Ingen sier at god grafikk er unødvendig og at personer kan være 100 polygoner, men at grafikken har kommet så langt at utviklerne heller bør legge ressurser i andre ting fremfor å tweake grafikken enda mer. Lenke til kommentar
Kovalev Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 (endret) Og hvis Nintendo er frekke nok til å ta 2000+, noe jeg ikke tviler på et sekund, så kan de dra til helvete. Jeg skal ikke ha uansett dog, vifte med armene er ikke min type moro. Jeg har Dreamcast og fiskesnelle til Get Bass spillet. Det var moro i 5 minutter. Etter det spilte jeg det bare med vanlig kontroller. Blir akkurat det samme med Wii. Endret 6. august 2006 av Kovalev Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Og hvis Nintendo er frekke nok til å ta 2000+, noe jeg ikke tviler på et sekund, så kan de dra til helvete. Jeg skal ikke ha uansett dog, vifte med armene er ikke min type moro. Jeg har Dreamcast og fiskesnelle til Get Bass spillet. Det var moro i 5 minutter. Etter det spilte jeg det bare med vanlig kontroller. Blir akkurat det samme med Wii. 6624150[/snapback] Det er vel strengt tatt et par forskjeller på Wiikontrollen og DCfiskestangen. Og folk glemmer masse ting når de tenker på Wii sin pris. Det er ikke bare grafikk og prosessor som koster penger. Heller er ikke kontrollen det eneste innovative med Wii. Nintendo har sagt at Wii kommer til å ha kortere oppstartstid enn noen annen konsoll, være optimalisert for minimal loadetid, kunnes skrus av når som helst og så hoppe rett tilbake der du var i spillet uten noen oppstartstid, ha Wi-fi og always-on funksjon, Opera web-browser, første selvlastende DVD-drive som kan ta både store og små disker, flashminne, samt kanskje et par ekstra triks opp ermet. 2000 kr høres litt lite ut, faktisk. Og ja, jeg er villig til å betale for ikke å måtte sitte å se på 360 sine utallige loade-skjermer. Og hvis valget da er mellom Wii til 2500 og Ps3 til 6000(Sony har også sagt at de vil gjøre noe med oppstartstid og loading) så velger jeg Wii. Lenke til kommentar
Kovalev Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Og hvis Nintendo er frekke nok til å ta 2000+, noe jeg ikke tviler på et sekund, så kan de dra til helvete. Jeg skal ikke ha uansett dog, vifte med armene er ikke min type moro. Jeg har Dreamcast og fiskesnelle til Get Bass spillet. Det var moro i 5 minutter. Etter det spilte jeg det bare med vanlig kontroller. Blir akkurat det samme med Wii. 6624150[/snapback] Det er vel strengt tatt et par forskjeller på Wiikontrollen og DCfiskestangen. Og folk glemmer masse ting når de tenker på Wii sin pris. Det er ikke bare grafikk og prosessor som koster penger. Heller er ikke kontrollen det eneste innovative med Wii. Nintendo har sagt at Wii kommer til å ha kortere oppstartstid enn noen annen konsoll, være optimalisert for minimal loadetid, kunnes skrus av når som helst og så hoppe rett tilbake der du var i spillet uten noen oppstartstid, ha Wi-fi og always-on funksjon, Opera web-browser, første selvlastende DVD-drive som kan ta både store og små disker, flashminne, samt kanskje et par ekstra triks opp ermet. 2000 kr høres litt lite ut, faktisk. Og ja, jeg er villig til å betale for ikke å måtte sitte å se på 360 sine utallige loade-skjermer. Og hvis valget da er mellom Wii til 2500 og Ps3 til 6000(Sony har også sagt at de vil gjøre noe med oppstartstid og loading) så velger jeg Wii. 6624341[/snapback] Wii vil ha kortere lade tider enn 360 ? Wii bruker da vitterlig også DVD ? Og den er sikkert tregere enn 360 sin 12x også så hvor du tar dette fra vet jeg ikke. Dog kan det jo hende at de hundrevis av simple spill vi garantert blir presentert ikke har særlig mye å lade, som Nintendogs og annet skrap de garantert kommer til recycle for ørtende gang. Men multi-plattform spill, hvis Wii får noe særlig av det, vil vel ha like lange loadetider som andre. Men du virker som en Nintendo fanboy så er ikke overrasket at over unnskyldningene du presterer å komme med. Hvis den koster 2000 eller mer så er den jo dyrere enn en 360 allerede, som er 10 ganger bedre tech. Men som du sier, kanskje man ihvertfall får kortere ladetider. Og ikke minst, 20 nye Mario spill i løpet av et par år. Herlig. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Hei Staal Eg lurer på... Syns loading tidene på 360 sålangt er overkommelig, kansje litt i lengste laget på PGR3,men ikkje katastrofisk. Loadinga på GC var jo meget bra syns eg,så skal ikkje se bort i fra at Wii følger opp. Men eg har seff ingen idè, vi for vel abre vente å se til vi har den i TV-benken Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Wii vil ha kortere lade tider enn 360 ? Wii bruker da vitterlig også DVD ? Og den er sikkert tregere enn 360 sin 12x også så hvor du tar dette fra vet jeg ikke. Dog kan det jo hende at de hundrevis av simple spill vi garantert blir presentert ikke har særlig mye å lade, som Nintendogs og annet skrap de garantert kommer til recycle for ørtende gang. Men multi-plattform spill, hvis Wii får noe særlig av det, vil vel ha like lange loadetider som andre. Men du virker som en Nintendo fanboy så er ikke overrasket at over unnskyldningene du presterer å komme med. Hvis den koster 2000 eller mer så er den jo dyrere enn en 360 allerede, som er 10 ganger bedre tech. Men som du sier, kanskje man ihvertfall får kortere ladetider. Og ikke minst, 20 nye Mario spill i løpet av et par år. Herlig. 6624462[/snapback] Yes, du vet hva du snakker om Simple spill? Mener du Virtual Console nå? Nintendogs og recycle hører ikke spesielt sammen, det er 1 spill som har kommet. Og skrap? Spillet er da vitterlig veldig populært? Spesielt i Japan. Du virker veldig negativt instilt til Wii og Nintendo generelt. Wii får nok multi-paltform spill ja. Mange av de store selvskapene har allerede satt av egene team til utviklingen av multiplatform spill til Wii. Hvordan vet du at Wii vil ha like lange loadetider? Det er nok mindre enn 20 mario spill hvert år, men ja jeg vet hva du mener. Dog tvinges du ikke til å kjøpe Mario Tennis og Mario Soccer. Jeg vil nødig gå glipp av tilsynelatende fantastiske spill som Twilight Princess, Metroid Prime 3 og ikke minst Mario Galaxy. Dessuten kommer det nok helt sikkert nye spill-franchiser etterhvert. Lenke til kommentar
Laxaa Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Trolls kan egentlig bare holde seg unna hvis de ikke har noe saklig å komme med. I følge de "lekte" spesifikasjonene, så ser Wii's diskdrev slik ut. Wii's Optical Disc Drive - Opitcal Disc Drive (ODD) supports single and dual layer Wii disks, discs eject with software or button and the maximum read speed is the equivalent of DVDx6. - Two main disc types supported the single sided 12cm single sided 4.7gb and the double sided 8.51 GB. Nintendo GC discs also supported. Some of the capacity of the discs are used by the system and games can not use full disc space. - Inserting a disc will start the Wii console, even if it was already in an off state. Pressing the eject button will change the console to an on state to take out the disc also. Den kommentaren om at systemet bruker plass på DVD platen var fryktelig merkelig. Spesifikasjonene finner du her. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Wii vil ha kortere lade tider enn 360 ? Wii bruker da vitterlig også DVD ? Og den er sikkert tregere enn 360 sin 12x også så hvor du tar dette fra vet jeg ikke. Dog kan det jo hende at de hundrevis av simple spill vi garantert blir presentert ikke har særlig mye å lade, som Nintendogs og annet skrap de garantert kommer til recycle for ørtende gang. Men multi-plattform spill, hvis Wii får noe særlig av det, vil vel ha like lange loadetider som andre. Men du virker som en Nintendo fanboy så er ikke overrasket at over unnskyldningene du presterer å komme med. Hvis den koster 2000 eller mer så er den jo dyrere enn en 360 allerede, som er 10 ganger bedre tech. Men som du sier, kanskje man ihvertfall får kortere ladetider. Og ikke minst, 20 nye Mario spill i løpet av et par år. Herlig. 6624462[/snapback] Loade-tid er ikke bare påvirket av DVDspiller hastigheten. Og jeg nevnte også en god del andre faktorer som virker inn på prisen. Wii kommer til å være en teknologisk avansert konsoll, men med fokus på andre ting enn Xbox360. Hvis du ikke ser det, så bør du... se litt nærmere, for å si det mildt. Og Nintendo melker ikke produktene sine noe særlig mer enn andre utgivere. Men hvis man ikke liker Mario så kan man for eksempel trøste seg med Ubisofts 7 launch-spill til Wii, mot deres ene på 360. Vanskelig å ta deg seriøst når du slenger ut fanboy-anklager med en gang noen prøver å komme med litt fakta. Dessuten er fakta enkelt: Vi vet ikke hva Wii kommer til å koste, vi vet veldig lite om hardwaret, og vi vet ikke noe som helst om hva man kommer til å få med i en Wii-pakke. Rimelig useriøst å begynne å klage på eventuelle priser da. Lenke til kommentar
Kovalev Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Wii vil ha kortere lade tider enn 360 ? Wii bruker da vitterlig også DVD ? Og den er sikkert tregere enn 360 sin 12x også så hvor du tar dette fra vet jeg ikke. Dog kan det jo hende at de hundrevis av simple spill vi garantert blir presentert ikke har særlig mye å lade, som Nintendogs og annet skrap de garantert kommer til recycle for ørtende gang. Men multi-plattform spill, hvis Wii får noe særlig av det, vil vel ha like lange loadetider som andre. Men du virker som en Nintendo fanboy så er ikke overrasket at over unnskyldningene du presterer å komme med. Hvis den koster 2000 eller mer så er den jo dyrere enn en 360 allerede, som er 10 ganger bedre tech. Men som du sier, kanskje man ihvertfall får kortere ladetider. Og ikke minst, 20 nye Mario spill i løpet av et par år. Herlig. 6624462[/snapback] Loade-tid er ikke bare påvirket av DVDspiller hastigheten. Og jeg nevnte også en god del andre faktorer som virker inn på prisen. Wii kommer til å være en teknologisk avansert konsoll, men med fokus på andre ting enn Xbox360. Hvis du ikke ser det, så bør du... se litt nærmere, for å si det mildt. Og Nintendo melker ikke produktene sine noe særlig mer enn andre utgivere. Men hvis man ikke liker Mario så kan man for eksempel trøste seg med Ubisofts 7 launch-spill til Wii, mot deres ene på 360. Vanskelig å ta deg seriøst når du slenger ut fanboy-anklager med en gang noen prøver å komme med litt fakta. Dessuten er fakta enkelt: Vi vet ikke hva Wii kommer til å koste, vi vet veldig lite om hardwaret, og vi vet ikke noe som helst om hva man kommer til å få med i en Wii-pakke. Rimelig useriøst å begynne å klage på eventuelle priser da. 6624716[/snapback] Visste at du kom til å nevne Ubi Soft`s spill. Akkurat som Nintendo folket skrek og hoiet over "Capcom 5" til Gamecube. Ja, de gjorde jo skikkelig utslag, haha. Pluss at så godt som alle kom til andre konsoller senere uansett. Ok. Wii får noen spill som 360/PS3 ikke får. Fra Ubi Soft. Kanskje. Hvor mange spill tror du ikke PS3/360 får som ikke Wii får da ? Er Ubi Soft plutselig alfa omega nå ? Og prisene er ikke tatt ut fra løse luften, mye tyder på at den vil koste 249-299 i amerika, altså 2000-3000 her. Uansett de forteller det nok snart. Kommer den på under 1000kr her så skal jeg holde kjeft. Mer er den ikke verdt. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 PS3 er ikke verdt mer enn 500kr, koster den mer gidder jeg ikke kjøpe den. Hvorfor legger du på 50 dollar? Nintendo har sagt ikke MER enn 249, mye tyder på at den vil koste mindre. Ekslusive titler er det til alle konsoller i større eller mindre grad uansett. Er det Killer7 du snakker om? særdeles kjipt spill synes jeg uansett. Så lite til mye skriking og hoiing når det kom. Lenke til kommentar
Kovalev Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 PS3 er ikke verdt mer enn 500kr, koster den mer gidder jeg ikke kjøpe den. Hvorfor legger du på 50 dollar? Nintendo har sagt ikke MER enn 249, mye tyder på at den vil koste mindre. Ekslusive titler er det til alle konsoller i større eller mindre grad uansett. Er det Killer7 du snakker om? særdeles kjipt spill synes jeg uansett. Så lite til mye skriking og hoiing når det kom. 6624795[/snapback] Snakker om Resident Evil 4, Killer 7, Vievtiful Joe, Dead Phoenix (ble canna), og P.N 03. Det var "Capcom 5", alle skulle liksom være Gamecube ekslusive og var stor ståhei da disse ble annonsert. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Visste at du kom til å nevne Ubi Soft`s spill. Akkurat som Nintendo folket skrek og hoiet over "Capcom 5" til Gamecube. Ja, de gjorde jo skikkelig utslag, haha. Pluss at så godt som alle kom til andre konsoller senere uansett. Ok. Wii får noen spill som 360/PS3 ikke får. Fra Ubi Soft. Kanskje. Hvor mange spill tror du ikke PS3/360 får som ikke Wii får da ? Er Ubi Soft plutselig alfa omega nå ? Og prisene er ikke tatt ut fra løse luften, mye tyder på at den vil koste 249-299 i amerika, altså 2000-3000 her. Uansett de forteller det nok snart. Kommer den på under 1000kr her så skal jeg holde kjeft. Mer er den ikke verdt. 6624768[/snapback] Du ser kanskje ikke helt det store bildet. At Ubisoft kommer med hele 7 lanseringsspill på Wii sier mye om hvor Ubisoft ser på Wii framover. Det er ikke bare Ubisoft heller, EA har opprettet egne spill-divisjoner som lager bare spill til Wii. De kommer med 5 stk. eller noe til lanserigen. Tredjeparty utviklere er stort sett veldig interessert i Wii og de kommer en etter en og annonserer spill. Dette er noe annet enn på Gamecube som hadde rundt 4 spill til lanseringen, Wii derimot får nærmere 30 stk. Faktisk ser jeg ikke hvordan Wii ikke vil få flere spill som de andre ikke har. Wii blir en helt ny og unik platform som har egenskaper konkurrentene ikke har. Potensialet er der, det spørs bare på om utviklere er villige til å bruke det. Til nå ser det veldig lovende ut. At Ubisoft støtter Wii så mye er faktisk veldig viktig tro det eller ei. Nintendo har annonsert at Wii ikke vil overgå $250. Så i Norge blir den maks priset til 2500 kr. Uansett hva den nå måtte koste, Wii blir en veldig unik konsoll som mange kommer til å skaffe seg pga. prisen som blir lavere enn konkurrentene. Vel, om du ikke føler den er verdt mer enn 1000 kr, så trenger du vel strengt tatt ikke skaffe deg den heller. Kan du ikke trolle et annet sted om du ikke har noen mer konstruktivt å komme med? Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Visste at du kom til å nevne Ubi Soft`s spill. Akkurat som Nintendo folket skrek og hoiet over "Capcom 5" til Gamecube. Ja, de gjorde jo skikkelig utslag, haha. Pluss at så godt som alle kom til andre konsoller senere uansett. Ok. Wii får noen spill som 360/PS3 ikke får. Fra Ubi Soft. Kanskje. Hvor mange spill tror du ikke PS3/360 får som ikke Wii får da ? Er Ubi Soft plutselig alfa omega nå ? Og prisene er ikke tatt ut fra løse luften, mye tyder på at den vil koste 249-299 i amerika, altså 2000-3000 her. Uansett de forteller det nok snart. Kommer den på under 1000kr her så skal jeg holde kjeft. Mer er den ikke verdt. 6624768[/snapback] Ubisoft sine spill er ikke noe å skrike å hoie over. Det er ett nytt spill(Red Steel), ett stort franchise laget spesielt for Wii selvom det kommer til å senere tilpasses andre(Rayman), en spesialtilpasset versjon av et nylig hit-spill(Far Cry). og fire møkkaspill. I tillegg kommer Prince of Persia i Mars, og de jobber på flere spill. Det viktige med dette er ikke spillene, men at den nest største utgiveren i verden har det som høy prioritet å bli den største second-party utvikleren for Wii i konsollens første år. Hvis man ser det sammen med alle spillene Midway har annonsert og EAs engasjement for Wii, så er det liten tvil om at det kommer til å bli et bredt utvalg spill på Wii det første året. Capcom 5 spillene var ikke viktige fordi de var på Gamecube. De var viktige fordi Shinji Mikami fikk lov til å prøve ut en ny strategi, nemlig å la et stort kommersielt spill(Resident Evil 4), betale for 4 kunstnerisk innovative spill. At Nintendofanboyene lot seg rive med er en selvfølge. Men selvom ett spill ble kansellert og tre dukket opp på Ps2, så hadde Capcom 5 spillene store ringvirkninger, og flere utgivere prøver nå lignende strategier. Dessuten ville ikke Clover Studios og spillet Okami(Ps2) eksistert uten Capcom 5, og Okami ser ut til å kunne være Ps2s siste store svanesang. Og så begynner du med den klagingen på prisen igjen. Prisen er ikke annonsert, alt hardwaret er ikke annonsert, og pakken er ikke annonsert. Hvordan kan du da klage på prisen? Det eneste man vet er at Nintendo har sagt at den ikke kommer til å koste mer enn $250, og for første gang skal de gi ut en konsoll de taper penger på fra start. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Og bare for å forklare hva jeg mener med "pakken": Det har vært flere rykter om at Wiisports spillene kommer til å være fast med Wii´en(Enten i hardware eller på disc), og Nintendo har sagt at de vurderer å legge med 2 Wii-motes, 1 nunchuck, og 1 classic-kontroller. Hvis de gjør noe av det, kommer det selvfølgelig å gjøre at prisen blir litt høyere. I tillegg så kommer man ikke til å trenge minnekort til Wii, noe man trenger til de fleste konsoller fra start, blant annet core-utgaven av 360. Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Ubisoft sine spill er ikke noe å skrike å hoie over. Det er ett nytt spill(Red Steel), ett stort franchise laget spesielt for Wii selvom det kommer til å senere tilpasses andre(Rayman), en spesialtilpasset versjon av et nylig hit-spill(Far Cry). og fire møkkaspill. I tillegg kommer Prince of Persia i Mars, og de jobber på flere spill. Det viktige med dette er ikke spillene, men at den nest største utgiveren i verden har det som høy prioritet å bli den største second-party utvikleren for Wii i konsollens første år. Hvis man ser det sammen med alle spillene Midway har annonsert og EAs engasjement for Wii, så er det liten tvil om at det kommer til å bli et bredt utvalg spill på Wii det første året. 6624922[/snapback] Kommer Prince of Persia til Wii? Må kanskje vurdere den konsollen også da... Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Jeg vet Nintendo satser på gameplay fremfor eyecandy, men å ta betalt 2000 kr for noe som du faktisk trenger å gjøre et arbeide for å lage så ille spesifisert er sjokkerendes. Har Ninendo en egen avdeling som investerer i å lage 5 år gammel teknologi på nytt? 6620334[/snapback] Du trekker en rekke konklusjoner som ikke holder vann her, Nuffern. Det er ikke fem år gammel teknologi. Wii er mye kraftigere enn GameCube. Hvis du ser deg blind på MHz så kan du sikkert begynne å lure, men det er faktisk andre ting som er viktigere for hvor kraftig maskinen er, nemlig arkitekturen. Hvordan alt er lagt opp. Så Nintendo utvikler en maskin for et nisjemarked? Sett i forhold til markedet Microsoft og Sony satser på. Det er det de ikke gjør. Som med knallsuksessen DS satser de på å nå nye markeder. Men med tanke på hvor mye maskinvaren koster i utvikling og produksjon, så er det vel liten tvil på at Nintendo kommer til å tjene langt mer pr. konsoll enn hva MS og Sony noen gang kommer til å gjøre? Igjen trekker du konklusjoner du ikke har noen forutsetning for å uttale deg om. Du går ut ifra at Wii er så billig å produsere at de omtrent kunne tatt det samme for den som de tar for GameCube i dag, men slik er det faktisk ikke. Det er en solid oppgradering fra GameCube. I tillegg så burde spillene koste en del mindre da utviklerene bruker mindre ressurser på å utvikle spillene? Ja, utviklingskostnadene for Wii er mye, mye lavere enn de andre. yntes uansett 2000 kr +/- er litt stiff price, når du kan få en Xbox Core til samme prisen. Men da er den solgt med tap av butikken. Den samme butikken kan også selge Wii med tap, til f.eks. 1500 kroner. Hvis de kan selge 360 med tap, så kan de gjøre det samme med Wii. Men de siste årene, er vel helt tilbake til Nintendo 64, så er det Sony og MS som har hatt massene på sine "stuekonsoller"? Sony og spesielt MS har et mye bedre navn idag for massene enn hva de hadde for fem år siden. Tror det blir et mye hardere marked for Nintendo å komme tilbake til. Komme tilbake til? Nintendo har alltid vært der, og GameCube solgte ca. like mye som Xbox. Ja, de kommer til å ta markedsandeler med Wii, men de får det på langt nær så lett som i "the golden days". Det er det ingen som tror, men at Wii vil selge mest av denne generasjonen konsoller er det liten tvil om. HD, LCD og plasma tar av, og folk vil ha det råeste av det råeste. HD er ikke så utbredt enda, og vil ikke være det på mange år. Når HD begynner å bli mer utbredt kommer Nintendos neste konsoll, som de har uttalt vil støtte HD. Ja, Nintendo har noe forferdelig bra spill, men PS3 og Xbox appelerer til et mye bredere publikum. Konsollene har også multimediafunskjonalitet som overgår den kommende Wii. I følge denne logikken skulle PSP solgt mer enn DS, men faktum er at DS slakter PSP totalt i antall salg. Multimediafunksjonaliteten er irrelevant så lenge folk flest ikke har HDTV, og særlig i tilfellet PS3 så er det altfor dyrt for folk flest. Når de i tillegg må kjøpe seg ny TV for å kunne få fullt utbytte av teknologien så sier det seg selv at dette kun er noe for et lite nisjemarked - entusiaster. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Nintendo kommer IKKE til å tjene på Wii. De har sagt at de kommer til å legge prisen slik at de taper litt per Wii salg, men ikke mye. Dette har jeg ikke hørt noe om. Hvor har du hørt det? Såvidt jeg vet vil Nintendo ikke selge med tap. Mulig at Nintendo ligger en generasjon foran på gameplayet, men blir egentlig kontrollen, som Nintendo satser hele sitt rykte på, så bra som man skal ha den til å bli? Og så gøy? I følge de som har prøvd den - ja. Men personlig tror jeg at jeg hadde blitt lei av å slå med et "balltre" og fiske med en "fiskestang" foran TV-en. Virker feet i små doser, men tror mange vil gå rimelig lei av det fort. Men nå blir jo ikke disse de eneste spillene for Wii, så det du skriver her er jo ikke særlig relevant. Bedre å gå ut å spille baseball for ordentlig og fiske for ordentlig når man først må "stresse" for å spille det. Det er da ikke noe stress? Hvis man bare vil slappe av foran spillkonsollen så er det selvsagt ikke noe alternativ å skifte til treningsklær og dra ut for å spille ball, eller å kle seg om og ta med fiskeutstyr og drive med alt tullet rundt det. Så kommer det andre folk og argumenterer for at Wii kommer med en annen kontroll. Joda, greit det å kunne spille på vanlig måte. Som de andre konsollene. Bare med dårligere grafikk... Wii vil ha god nok grafikk, men vil selvsagt ikke ha HD. De som kommer til å kjøpe Wii er Nintendo-fans som elsker Zelda og Mario, samt de som kjøper den for kontrollens skyld. Eller de som bare vil ha en konsoll det er gøy å spille på. Så når de (altså de som kjøpte den for kontrollens skyld) blir leie av kontrollen, så sitter de der med en 2,5 generasjons konsoll, Dette er jo bare tull. Kontrolleren alene plasserer Wii i en helt annen kategori enn de andre. Ser man på kontrollsystemet så er de PS3 og 360 utdaterte og gammeldagse. PS3 har ikke engang rumbling! mens andre koser seg med feks PS3 som kommer med en simpel utgave av Wii-kontrollen, men tydelig bedre grafikk og følesen av 3 generasjon.Da tror jeg de angrer... Logikken din holder ikke vann. Skulle dette vært tilfelle, så hadde PSP solgt mer enn DS, men DS selger mye, mye mer enn PSP. I Japan selger den noe slikt som ti ganger mer! Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Og hvis Nintendo er frekke nok til å ta 2000+, noe jeg ikke tviler på et sekund, så kan de dra til helvete. Hva er frekt med å ta 2000 kroner? Det koster faktisk å utvikle ny teknologi, og Wii er en kraftig oppgradering fra GameCube. Jeg skal ikke ha uansett dog, vifte med armene er ikke min type moro. Du trenger ikke vifte med armene hvis du ikke vil. Du kan også gjøre små bevegelser hvis det er det du ønsker. Jeg har Dreamcast og fiskesnelle til Get Bass spillet. Det var moro i 5 minutter. Etter det spilte jeg det bare med vanlig kontroller. Blir akkurat det samme med Wii. Nå kan ikke jeg huske å ha sett noen fiskespill for Wii (bortsett fra et minigame i Zelda), så her virker det som du er litt desperat etter å finne noe negativt å si. Visste at du kom til å nevne Ubi Soft`s spill. Akkurat som Nintendo folket skrek og hoiet over "Capcom 5" til Gamecube. Ja, de gjorde jo skikkelig utslag, haha. Pluss at så godt som alle kom til andre konsoller senere uansett. Men nå har det seg slik at det er enklere å porte til Wii enn til de andre. Skal man porte spill til Wii er det bare å gjøre teksturene og modellene mindre. Skal man porte fra Wii går det ikke, i allefall ikke hvis spillet til fulle benytter seg av kontrolleren. Det er jo derfor blant annet EA vil fokusere på spill som bruker Wiis potensiale til egne spill, snarere enn å porte fra noe annet. Ok. Wii får noen spill som 360/PS3 ikke får. Fra Ubi Soft. Kanskje. Hvor mange spill tror du ikke PS3/360 får som ikke Wii får da ? Er Ubi Soft plutselig alfa omega nå ? Nei, Wii får spill fra mange som de andre ikke får. Ikke minst er EA med denne gang. Og prisene er ikke tatt ut fra løse luften, mye tyder på at den vil koste 249-299 i amerika, altså 2000-3000 her. Tullprat. Nintendo har offisielt sagt at den vil koste maks 250 dollar. Sannsynligvis blir det godt under det. Uansett de forteller det nok snart. Kommer den på under 1000kr her så skal jeg holde kjeft. Mer er den ikke verdt. Nei, du skal gjerne få betale 6000 kroner for en konsoll som har penere grafikk og lite annet å by på for min del. Uttalelsen din her er som å si at "kommer Nintendo DS til under 100 kroner så skal jeg holde kjeft. Mer er den ikke verdt". Lenke til kommentar
Mala Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Forumet trenger deg Pricks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå