Gå til innhold

Åssen overgang til comositt på Club3d 7800gs

Anbefalte innlegg

hei,

Jeg har fått nytt club3d agp 7800gs kort. jeg _aner_ ikke hvilken av de fire overgangene jeg har liggende fra svideo til compositt som er den riktige. Kan noen der ute som har ett slikt, eller ett liknende kort si hvordan deres ser ut? samme rakkern hva jeg gjør får jeg ikke bilde på tv. det fungerte utmerket med ati kortet jeg hadde(*savne ati*).

(og ja, jeg har prøvd det meste med å få bilde på tv`n.. jobber som supporttekniker så har en viss greie på hva jeg driver med)

musa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden Club 3D kortet er et referanse design, så kikket jeg på andre løsninger fra andre produsenter (fant ikke mye fra Club3D). Det virker som kortet har 3 utganger bak - DVI, VGA og S-Video.

Kabelen som følger med i de fleste pakkene er S-VIDEO, og jeg ser ikke noe nevnt ang. Composite video overgang/adapter.

Siden S-VIDEO er noe annerledes enn Composite, så er det ikke mulig med direkte overgang til Composite. (du kan få frem svart-hvitt bilde, men ikke farge)

Du nevner at du ikke får bilde i det hele tatt, og det er litt merkelig. Støtter TV'en din S-Video i noen inngang? (AV3 i front?)

Nå er det jo mulig at driveren til kortet forandrer utgangen fra S-Video til Composite ved behov, men jeg finner ingen manual på nettet som kan si noe om det.

Jeg leter videre.

EDIT:

Fant litt mer info: Innholdet i pakken.

"Club 3D GeForce 7800GS AGP • S-video/Composite converter • Colin McRae 2005 DVD Game • WWF Panda Jr Game • Power DVD 5 MCE • PowerDirector Express 3 • PowerProducer 3 • Medi@show 2 • E-Manual and driver CD • Printed Quick Install Guide • Power Cable"

EDIT 2:

Ok, er rimelig sikker på at den eneste kabelen som fulgte med var en S-Video til Composite converter cable. Bruke S-Video - sett rett i kortet. Bruke Composite - Sett konverter cable i kortet og composite ut fra den igjen.

Endret av Ashmantle
Lenke til kommentar

hei,

jeg har vga, dvi, og svideo utang bak. jeg kan ikke kjøre svideo(tv`n er eldre enn en gjennomsnittlig ungdommsskole elev). Jeg har tidligere med mitt ati kort kjørt overgang fra svideo ut til compsite. I driveren har jeg mulighet til å velge åssen type signal som skal sendes, deriblandt svideo og comosite. dersom jeg bruker den rød, grønn og blå kablen så får jeg signal, så utgangen er ikke defekt.(jeg kan _kun_ bruke composite)

jeg har en slik:

http://atifrst.nexenservices.com/articles/...o-Composite.jpg

og en som er identisk bare uten kabel i midten.

en som er svideo til rød, grønn og blå.

(himmel så rotete)

jaja, skjønte du dette fortjener du oscar(eller noe)

musa

edit:

S-video/Composite converter

greit, dette følger med, problemet er å vite hvilken det er.. det er sikkert stor forskjell på dem.. så jeg må vite hvilken som fulgte med(har vel fem forskjellige liggende)

Endret av general musa
Lenke til kommentar

Den rød-grønn-blå kabelen er Component video cable - dvs. den deler RGB signalet opp i 3 deler for bedre signal - sammenlignet med S-Video som deler signalet opp i Intensitet/Farge og Composite som mikser alt sammen til 1 kabel.

Det skal teoretisk sett fungere å plugge S-Video - Composite kabelen din i skjermkortet, sette driveren til Composite video og ta composite signalet ut fra enden på overgangen.

Hvis dette ikke fungere, kan det være feil med kortet.

Lenke til kommentar
edit:

S-video/Composite converter

greit, dette følger med, problemet er å vite hvilken det er.. det er sikkert stor forskjell på dem.. så jeg må vite hvilken som fulgte med(har vel fem forskjellige liggende)

6620472[/snapback]

Den kabel stumpen du har på bildet ser ut som den rette kabelen.

Det er ikke så farlig å gjøre feil, da det vil bare ikke fungere til du velger riktig kabel :)

EDIT: jeg hadde engang en lik overgang - bare uten kabel i midten som du sier. Gul liten plugg som konverterte til composite fra s-video. Bare prøv deg frem, det skal ikke være farlig.

Endret av Ashmantle
Lenke til kommentar

som sagt, har prøvd flere stumper.. ingen funker..

med den RGB kablen får jeg en farge signal...(dette sier meg at det ikke er en defekt utgang)

meeen, jeg må legge inn driverene på nytt.. avinnstallerte dem visst i sta...

hrmf

btw:

Ashmantle: som sagt, jobber med data.. er _ikke_ redd for å prøve meg frem;)

Endret av general musa
Lenke til kommentar
btw:

Ashmantle: som sagt, jobber med data.. er _ikke_ redd for å prøve meg frem;)

6620516[/snapback]

hehe... kanskje jeg skal prøve å snakke litt mindre nedlatende :thumbup:

Blir en vane av og til når man snakker med folk ang. data. Du møter på så mange forskjellige typer mennesker med vidt forskjellige bakgrunner og tekno forståelse.

Lenke til kommentar
GREIT,

nå er jeg fly forba... piss lei av dette sat---- møkkakortet!

Kortet selges som ukens tilbud på netshop for 2100.

Jeg selger det for 2000. Kortet er under en mnd gammelt og har full garanti hos netshop! førstemann til mølla!

magnus

6620732[/snapback]

hehe.. tydlig å se at du jobber med service og ikke salg :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...