AnaXyd Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 (endret) Du kan gå ned til 4400+, du vil ikke merke stor forskjell. Også tjener du litt kroner på det også. Anbefalninger av PSU'er: OCZ er jo et dribra merke, PSUene dems har mye kraft og drar alt som bare det. Her er det en på 450w til 750 kr. Anbefales til deg som vil spare penger. Også så jeg at Netshop førte MIST produkter, noe som er kjekt. En MIST strømforskyning er faktisk kåret til den beste PSU'en omtrent overalt. Og 99% stillegående. Her er 500w versjonen til 895kr. Denne er go' og anbefales på det sterkeste, varmeste og alt det der. Strømforskyninga er mye viktigere enn mange tror. Den er grunnen til mange blåskjermer og uventede shutdowns. Fordi maskinen rett og slett for for lite strøm noen ganger, eller at strømmen som kommer fra psuen er ustabil. Dette er eksempel på dårlige psuer. Bare ta dette som en advarsel, og legg på 200kr for å få en strømforskyning som lover deg stabile spenninger. Nå har jeg gitt deg to gode linker, men jeg vil absolutt anbefale MIST'en framfor OCZ'en. Håper dette setter igang litt tanker hos deg! EDIT: Du trenger ikke å overklokke cpuen din hvis du kjøper en X2 4400+ Ikke for å spille de spillene du ønsker. Men hvis du kjøper en X2 3800+, som er sinnsykt billig, og klokker denne en del, kan du faktisk tjene en del. Men da må du gå til innkjøp av ny cpu kjøler, kjølepasta og alt sånt for å kjempe mot gradene i cpuen! Og i tilleg så er det masse hodebry med overklokking.. Så det bryet er det ikke verdt hvis du ikke veit noe om overklokking. Mitt forslag: X2 4400+ og 7900GT. Smokk du har alt du trenger for å kjøre Oblivion for harde livet. Endret 7. august 2006 av AnaXyd Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 det er greit med lavere hastighet på cpu men jeg kan ingenting om klokking så der svikter mine kunnskape litt.... ja jeg har faktisk en windows cd liggende, men denne tilhører en medion pc, funker den å bruke da? 6628575[/snapback] vet ikke om den funker... noen andre som vet?? er ikke optimalt og ha svakeste cpu. men ser du forholdet: 4600+ og 7600gs opp mot 3800+ og 7900gt så er det mest og hente på siste alternativ. 7900gt er et meget bra kort. klokking er enkelt, du får hjelp på forumet. det fikk jeg, mye bra kompetanse her, og folk stiller opp når man trenger hjelp. emn det er ikke noe som haster mener jeg Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 (endret) Strømforskyninga er mye viktigere enn mange tror. er som blodet i kroppen Men da må du gå til innkjøp av ny cpu kjøle det trenger du nok ikke. hvis du da ikke går helt av skaftet og begynner med blodklokking. og skru opp hastighet fra 2,0 til 2,4 ghz fører til lite og ingen varme økning. først når du øker vølt til cpu begynner det og bli varmt. Mitt forslag: X2 4400+ og 7900GT. Smokk du har alt du trenger for å kjøre Oblivion for harde livet. også en bra ide hvis du har rå... Endret 7. august 2006 av leifeinar Lenke til kommentar
lasse91 Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 hva går klokking ut på da er det bare å skru på en bryter på dataen eller må man fjerne deler på prosesssoren? tror dere netshop kan klokke for meg evt. hvor mye tar de for det? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 (endret) "Anaxyd" hvorfor i alle dager skal du anbefale en OCZ 450W med 26A på 12V railen fremfor Antec PSUen han hadde i første post? Den er både svakere og dyrere...greit at den har modulære kabler men.. Er enig i at MIST er et toppmerke, men er ikke alle som har råd til en såpass dyr PSU http://www.dvhardware.net/review53_5_truecontrol550.html "This is the very first power supply that allows you to change the voltage output from your PSU, without voiding your warranty. Either you need this or not you need to decide yourself, but it is really easy with the TrueControl bay device, and it also allows you to change the minimum RPM speed of the PSU fans. The voltages of this PSU are also very nice, and very stable, difference between idle and load is almost nil" Endret 7. august 2006 av fflex Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 hva går klokking ut på da er det bare å skru på en bryter på dataen eller må man fjerne deler på prosesssoren?tror dere netshop kan klokke for meg evt. hvor mye tar de for det? 6628824[/snapback] tror ikke netshop klokker nei. men det er noe man gjør i bios og med program i windows som du ser på bildet så trykker man bare på pil og hastigheten øker. når det er gjort og man har et stabil klokk forandrer man i bios. Lenke til kommentar
lasse91 Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 så det avanserte er altså å gå inn i bios å finne dette programmet? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 nei, programmet kjøres i windows, laster det ned og installerer det. men du må på forhånd inn i bios og forandre på noen ting. men man har jo en manual til hovedkorte så det er ganske enkelt. Lenke til kommentar
lasse91 Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 så en person som meg med under middels data kunnskaper mener du bør klaredette? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 (endret) "Anaxyd" hvorfor i alle dager skal du anbefale en OCZ 450W med 26A på 12V railen fremfor Antec PSUen han hadde i første post? Den er både svakere og dyrere...greit at den har modulære kabler men.. Er enig i at MIST er et toppmerke, men er ikke alle som har råd til en såpass dyr PSU http://www.dvhardware.net/review53_5_truecontrol550.html "This is the very first power supply that allows you to change the voltage output from your PSU, without voiding your warranty. Either you need this or not you need to decide yourself, but it is really easy with the TrueControl bay device, and it also allows you to change the minimum RPM speed of the PSU fans. The voltages of this PSU are also very nice, and very stable, difference between idle and load is almost nil" 6628842[/snapback] For meg virker Antec som et nybegynner merke. Men jeg har ikke gått inn får å se på dem da... Jeg bare anbefaler det jeg veit er bra! Men hvis Antecen er bedre en den OCZ'en jeg anbefalte, så må jeg da beklage. Har ikke engang visst om at noen her har valgt ut en Antec... Men jeg anbefaler helt klart å legge ut usle 200kr for å få en sterk og bra PSU! Endret 7. august 2006 av AnaXyd Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 så en person som meg med under middels data kunnskaper mener du bør klaredette? 6628877[/snapback] Du kan klare det ja.. Alle kan lære slikt! Tar bare litt tid, og du må researche en del før du skjønner ting og slik... Jeg har sikkert spurt om ting angående overklokking i mange tråder som jeg har startet selv. Klokking er veldig enkelt hvis du velger et hovedkort som er godt beregnet til det! Da er det bare å knotte litt i BIOS, og swosh! Så har du fått en gunstig klokk. Bakdelen ved å klokke i BIOS er at du ikke kan teste om systemet er stabilt. Noe man kan gjøre med et program man kan laste ned (prime95). Men jeg anbefaler deg å starte en ny tråd om klokking i et mer passende topic, der overklokkerne vanker... Så får du nok svar på dine spm! Lenke til kommentar
lasse91 Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 må jeg ha et dyrere hk ved klokking? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 "Men jeg anbefaler helt klart å legge ut usle 200kr for å få en sterk og bra PSU" Hva definerer du som en sterk og bra PSU? Sterk må vel bety watt og ampere..? Her er 550 > 450. 2x19 > 26 på 12V.. Antec er heller ikke et nybegynnermerke. Antec PSU'er har lenge vært kjent for veldig bra kvalitet. Tidligere kostet de opp mot 1k klassen for rundt 450W. Jeg ga vel 800kr for en 430W for et par år siden (3 tror jeg). Virker nå som at de har satset på å sette ned prisene noe...Anbefaler deg å lese et par reviews av et merke før man påstår at det ikke er kvalitet osv... jeg er ikke forbanna men prøver å opplyse Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 må jeg ha et dyrere hk ved klokking? 6628970[/snapback] La meg ikke forvirre deg her.. Det kortet du har valgt nå (DFI kortet ikkesant?) er jo selvsagt bra, og mange klokkere bruker DFI. Jeg veit ikke åssen BIOSen i det kortet er, om det er lett å skru opp spenninger og hertz. Det er det sikkert. Og jeg er nermest sikker på at det fins en slik meny du bare øker hele systemets ytelse via prosent. Eks: "10% Overclock. Da maskinen automatisk klokker opp tingen selv.. Da er det lett å klokke, men du er sikkert litt redd når du starter opp systemet rett etter at du har satt på klokken. Enten så starter pcn, eller så starter den ikke. Starter den ikke er det bare å ta ut batteriet på hovedkortet og putte det i igjen etter 5 sekunder. (enkleste metode) Det er så mye å forklare med klokking... Selv er jeg en nybegynner... Så jeg anbefaler at en mer proff klokker forteller deg litt om dette. Du trenger altså ikke et dyrere hk ved å klokke. De fleste hovedkort (hvis ikke alle) har mulighet for overklokking. Men det er andre kort som er egnet til klokking og er enklere å benytte. Lenke til kommentar
lasse91 Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 (endret) men jeg må ha et annet hk med flere pci porter kan noen anbefale? jeg skal ha et firewirekort ,et 7900gt og et trådløst nettverkskort Endret 7. august 2006 av lasse91 Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 "Men jeg anbefaler helt klart å legge ut usle 200kr for å få en sterk og bra PSU" Hva definerer du som en sterk og bra PSU? Sterk må vel bety watt og ampere..? Her er 550 > 450. 2x19 > 26 på 12V.. Antec er heller ikke et nybegynnermerke. Antec PSU'er har lenge vært kjent for veldig bra kvalitet. Tidligere kostet de opp mot 1k klassen for rundt 450W. Jeg ga vel 800kr for en 430W for et par år siden (3 tror jeg). Virker nå som at de har satset på å sette ned prisene noe...Anbefaler deg å lese et par reviews av et merke før man påstår at det ikke er kvalitet osv... jeg er ikke forbanna men prøver å opplyse 6629023[/snapback] Nå veit vel sikkert du at MIST PSUen er blant de beste man kan få tak i. Og å legge ut 200kr til så får du den. Det er anbefalt. Istedet for å prøve å spare småpenger så er det bedre å kjøpe ting som har fått bra i tester osv. Jeg påstod ikke at det ikke var kvalitet da... Jeg bare prøvde å anbefale det jeg veit er saker! Men jeg har sagt beklager og jeg sier det igjen! Og jeg skal legge Antec blant go' psuene på lista mi! Lenke til kommentar
fflex Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Ok jeg har hele tiden snakket om OCZ 450W, MIST er det ingenting å si på Lenke til kommentar
lasse91 Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 nå vart det litt OT her hehe... noen som har et hk og anbefale( med nok pci porter til trådløst nettverk,firewire og skjermkort) skjermkortet e pci express... er det noe annet enn vanlig pci eller går de to i hverandre?? Lenke til kommentar
lasse91 Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 (endret) da tror jeg at jeg har det endelige oppsettet: Ant. Beskrivelse Slett Asus M2N-E S-AM2 nForce 570 Ultra 825,00 Videoseven 19" LCD L19GM sølv/sort 1 795,00 OCZ DDR2 2048MB Value Pro Series 1 695,00 bZerk Miditower m/vindu, "Scorpio" Sort 295,00 Antec TrueControl 550 PEC 495,00 Western Digital 250GB S-ATA II 7200 RPM 695,00 NEC DVD-brenner ND-3550 bulk, intern 295,- Club3D Geforce 7900 GT 256MB PCIe 2 395,00 AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0 Ghz BOXED 1 350,00 Tot: 10 135,00 (inkl. mva.) DVD- brenneren funker vel fint til å kjøre cder også den vel jeg må vel ikke ha en ekstra for det? Endret 7. august 2006 av lasse91 Lenke til kommentar
lasse91 Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 hva synes dere om oppsettet mitt jeg har ikke fått noen reaksjoner ennå .... og jeg spør dere om en ting... må jeg kjøpe noen kabler eller noe ekstra for at netshop skal få mntert denne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå