Gå til innhold

Liten skummel opplevelse

fakey

Anbefalte innlegg

Jeg satt her på pcen da, og skulle reise meg opp, så ble jeg sånn svimmel sånn som jeg noen ganger blir, sånn at det blir mørkt foran øynene og sånn, sikkert opplevd det mange ganger før dere og. Eneste forskjellen var at jeg ble helt borte nesten, så begynte jeg å riste, prøvde å holde meg fast i bordet og jeg hørte bare glassene sto å klirra. Etter ca. 10 sekunder ble jeg helt klar igjen.

Det var ekkelt og skummelt helt seriøst. Noen som vet hva det kan ha kommet av?

Har bare spist 9 kjeks i dag så kan det ha noe med det å gjøre?

:dontgetit:

Endret av banansplitt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt mye av det samme før, alt ble svart og jeg svimte av og smallt i bakken.

Fant ut at det var pga jernmangel. Kjøp jerntabletter på butikken, prøv det noen dager.

Hvis det ikke funker så er du broken, og må dra til legen for repair.

Lenke til kommentar

Dette er nok ganske normalt. Det heter blackout og kommer av at kroppen har ligget/suttet i ro lenge og plutselig på "vende seg til" den plutselige fysiske belastningen med å reise seg opp. Om det har noe med matinntaket å gjøre vet jeg ikke. Men det at du nesten ikke har spist gjør det neppe bedre.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Har bare spist 9 kjeks i dag så kan det ha noe med det å gjøre?

:dontgetit:

6620081[/snapback]

Hvis du har smurt kjeksene med nugatti, så kan ikke det være problemet. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Det med svimmelhet har noe med blod i huet osv.. Fikk forklart det, men husker det ikke nå..

6620260[/snapback]

Du er nok inne på noe. Jeg mener å huske at om man blir svimmel når man reiser seg, har det noe med at blodet lettere strømmer ned i bena, og forsvinner fra hodet. Øynene er tydeligvis en av de kroppsdelene som kutter først ut. Lurer litt på om det har noe med blodtrykk å gjøre, min far har også det samme problemet.

Og selv har jeg bare opplevd å bli borte noen sekunder, men ikke noe risting eller noe slikt.

Endret av kjehaako
Lenke til kommentar

Kalles vel oftest greyout eller brownout. Fra vår kjære wikipedia:

"It is commonly experienced when suddenly standing up, especially if sick, hungover, or suffering from low blood pressure or shock. Usually recovery is rapid and a brownout can be readily reversed by lying down."

Har selv opplevd dette flere ganger enn jeg kan telle, men stort sett holder det å sette seg/legge seg så er det over på 2 sec. Har besvimt helt en gang, og da rista jeg som en tulling (husker ikke dette selv tho), når jeg våkna kaldsvetta jeg og rista fortsatt litt. Det å miste muskelkontroll er en normal del av det hele, så ingenting å bekymre seg for. Neste gang, sett deg ned med en gang du merker at periferien begynner å bli litt blurrete :p

Lenke til kommentar

Hadde en nesten lik opplevelse her for en stund siden jeg også.

Jeg hadde blitt med en kompis til Jotunheimen, og vi skulle kjøre bil opp dit.

Fra der vi bor, tar det omtrent fire timer, noe som egentlig gikk greit.

Vi kom opp på setra, pakke ut og så litt rundt. Så, fant vi noen hyggelige kuer.

Og disse kuene, de var så hyggelige, at vi bestemte oss for å jage de litt ...

Så vi jaget kuer, i en god stund, rundt en eller to timer.

Men, når jeg kom inn i hytta, ble alt tåkete, jeg ble svimmel, og jeg kunne se veldig lite. Det kom ett vennepar av de jeg var med, men jeg klarte ikke en gang å se ansiktet dems. Alt var skikkelig tåkete, og jeg hadde hodepine.

Dette var skikkelig ekkelt, og det gikk på i over 20 minutter. Hva kan det være?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...