ZeLEkT Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Heisann. Sitter å prøver å mekke et lite php script for en kompiss av meg så han skal slippe å laste ned sia hans osv vær gang han skal endre på noe. Problemet er at jeg ikke vet hva som er galt. Her har dere koden: <?php $filename = $_GET['file']; $content = $_POST['editbar']; if(isset($content)) { if (is_writable($filename)) { if (!$handle = fopen($filename, 'a')) { echo "Kan ikke åpne $filename"; exit; } if (fwrite($handle, $content) === FALSE) { echo "Kan ikke skrive til $filename"; exit; } echo "Sånn, da var <strong>$content</strong> til: $filename"; fclose($handle); } else { echo "Kan ikke skrive til $filename pga at du ikke har lov til å skrive til den."; } } if(!isset($content)) { echo " <form action='?editbar=' method='post'> <textarea rows='30' cols='70' name='editbar'>"; include("$filename"); echo "</textarea> <input type='submit' value='Submit' > </form>"; } ?> Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 (endret) Nå er det litt vanskelig å gi noe godt svar når man ikke veit hva som er problemet. Hva er det som skjer som ikke skal skje, eller ikke skjer som skulle skjedd? Sånn ut fra scriptet kan jeg gjøre et vilt tipp og anta at innholdet som skal printes ut i textarea ikke er korrekt. Dette kommer av at du vil ha innholdet av fila og ikke inkluderer fila. Med andre ord file_get_contents og ikke include. Endret 5. august 2006 av Ernie Lenke til kommentar
ZeLEkT Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Problemet er at uansett hva jeg prøver å skrive til den så får jeg opp feil meldinga: "Kan ikke skrive til pga at du ikke har lov til å skrive til den." Det morsome er at dette er på en lokal windows box (der chmods ikke har noe å si?) Prøvde med file_get_contents også. Hjalp ikke. Lenke til kommentar
ZeLEkT Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 Bump, jeg finner ikke ut av det;\ Lenke til kommentar
nree Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Du har ikke vurdert mySQL? Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Kline alle filer inn i mySQL, for så å endre dem der? Er nok ikke det han ønsker. Og du "GET'er" aldri "file". Du get'er editbar. Enten "$filename = $_GET['editbar'];", eller "<form action='?file=' method='post'>". Gjerne sistnevnte. Likt navn på post og get kan bli forvirrende. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 (endret) Kline alle filer inn i mySQL, for så å endre dem der? Er nok ikke det han ønsker. Og du "GET'er" aldri "file". Du get'er editbar. Enten "$filename = $_GET['editbar'];", eller "<form action='?file=' method='post'>". Gjerne sistnevnte. Likt navn på post og get kan bli forvirrende. 6659772[/snapback] Som om det gjør det så fantatisk mye verre å manipulere det hele? Bare å lage seg en egen form det. Get er helt okey så lenge den ikke endrer noe og grunnen til det er ikke at andre kan endre det, det har med at noen bruker programmer som cacher linkene på siden man viser akkurat nå. Har man en link som sletter noe, så blir jo også det cachet som vanlig. ZeLEkT: Safe_mode står ikke tilfeldigvis på? Endret 12. august 2006 av Ernie Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Hvordan skal han kunne bruke $_GET['file'], da det aldri blir sendt noen vei? Om det var det du påpekte. Han har enten feil "method" i formen, eller feil navn på $_GET[]. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 (endret) Hvordan skal han kunne bruke $_GET['file'], da det aldri blir sendt noen vei? Om det var det du påpekte. Han har enten feil "method" i formen, eller feil navn på $_GET[]. 6659876[/snapback] Okey, nå fattet jeg fint lite her. Ut fra koden kan det se ut som $_GET['file'] inneholder filnavnet og $_POST['editbar'] er innholdet i fila etter det er redigert, og nå ser jeg plutselig problemet med koden her. Trådstarter: if(isset($content)) { Det der funker ikke $content vil alltid være satt. Enten skriver du if(!empty($content)) { eller if(isset($_POST['editbar'])) { Endret 12. august 2006 av Ernie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå