Grievdus Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 satt bak på en motor sykkel som dro opp for hjulet på motorveien Lenke til kommentar
Brian Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 (endret) blir så lei av å se på de folka som absolutt skal kjøre forbi på tofils når den krymper. Står skilt 5mil før, og likevel kommer de seg ikke inn i tide, fordi de bare må kjøre forbi en bil eller to ekstra. Dette skjedde i trondheim, da var det laaaang kø, og plutselig kom en jævel som nesten kjørte oppå graset ved siden av veien bare for å komme inn. Stod jo skilt for lenge siden at veien ble til ei fil igjen, men likevel presterer han å legge inn for sent, og prøver å presse seg inn. Endret 19. august 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
Avskum Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Satt på med en fyr som lå i jevnt 100 i tett snødrev. Gikk bra, men det var et par steder vi holdt på å fly rett av veien. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 (endret) dette blir kanskje litt utenfor, men prøver 1. bussjåfører; Fredag denne uken: bussen forsinket 15 min, ergo er jeg forsen til jobb. Etter 10 minutter henter jeg bilen. På vei ned der jeg bor så går det litt fort en kort periode, og jeg ligger i 60-70 i 50 sonen. Jeg bremser fort ned etter å ha sjekket at det er ok å gjøre, men bussen har i mellomtiden kjørt fra meg, mens jeg var over grensen. DA vet du at bussen er sen. Ikke nok med det, men han lar bakdelen av bussen stå ute i veibanen, noe som skapte problemer for meg. 2. et problem her jeg bor er taxisjåfører og bussjåfører som IKKE vet at 50 sonen betyr 50 km, at fotgjengerfelt er ment for de som går, og ikke en skyteskive. 3. noe annet jeg observerte på tirsdag, tror jeg. Kjørte langs R161, underveis kjører jeg av E16 ved vøyenenga, der er det avkjørsel for e16 fra Oslo, denne treffer veien min, men jeg har forskjørsrett, de har vikeskilt. 2! ganger har biler glemt det skiltet og det har vært skremmende nære mellom min bil og deres. På et tidspunkt har også en taxi fortsatt å kjøre ut i rundkjøringen, mens jeg er i den. Han så seg ikke særlig godt for. Endret 26. august 2006 av Christian86 Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 (endret) I dag var det to biler som brøyt vikeplikta si og to som vika når det er jeg som har vikeplikt. Hvor har folk lært seg trafikkreglene? For å ikke nevne bussjåføren. Han brøyt vikeplikta si fem ganger på de ti minuttene fra der jeg bor til skolen. Han bare kjørte på når han var på ikke-forkjørsvei og det kom biler fra høyre og han kjørte rett inn i rundkjøringa når det kom biler fra venstre... Endret 26. august 2006 av chrml Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Kan vel nevne et par heslige situasjoner som har hent meg: 1. Jeg var på en skoletur til Skotland , og vi skulle overnatte på et vertshus i en liten landsby som het Largs. For det første var minibussen vår type ekstrem gammel, og det føltes som den hadde strikkmotor og tøybremser for den gikk fort sakte fort sakte og hadde laaaaaang bremselengde. Denne bussen ble kjørt av en helgal skotte som var mer fokusert på å le av oss enn å se på en tynn svingete vei med bratt grøftekant på begge sider (langt ned). Trodde jeg skulle svelge hjerte mitt da. 2. Min far raste avgårde i litt for fort fart i Kiruna og var mer interesert i å krangle meg meg angående karte enn å følge med på fart og biler. I et lyskryss raste han gjennom i full fart (på rødt) uten å skjønne hvorfor hele gjengen i bilen var likblek og redd. 3. En kise som jeg kjenner liker veldig godt tekniske dubeditter i bilen, og liker og å ligge mitt på veien hele tiden (med en liten dæsj av høy fart). Kombiner alt på en gang og du har en 20 mins helvettestur jeg måtte gjennomgå... 4. Sist men ikke minst, en annen jeg kjente presterte å kjøre 26 km på kronglete og tynn lofotenvei på 15 minutter. Tror dette er den eneste gangen jeg virkelig har bed til Gud om å spare livet mitt. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 4. Sist men ikke minst, en annen jeg kjente presterte å kjøre 26 km på kronglete og tynn lofotenvei på 15 minutter. Tror dette er den eneste gangen jeg virkelig har bed til Gud om å spare livet mitt. 6750761[/snapback] Snittfart på 106 km/t. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 hva skjer med sjåfører som skal kjøre ut på veien når de har 3-4 meters klaring på deg, og det er 50km sone. Måtte svinge unna for en med henger som bare kjørte rett ut i veien. Lenke til kommentar
Kverkulf Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Satt en gang på med en elektriker (er lærling selv) da vi kom til rundkjøringa ga han full pinne og kjørte motsatt vei i rundkjøringa. Skjedde liksom plutselig, fikk litt noia ja :!: Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Har en kompis som liker å ligge alt for nær midtstripa, og en gang da jeg satt på så gikk det som det måtte gå. Vi var på vei over en bakke topp og han ligger nesten over midtstripa med venstre hjulsett og samtidig prøver å fyre opp en røyk.Plutselig kommer en bil dundrene over bakketoppen og det resulterer i at han vi møter får max panikk og kaster bilen inn mot høyre,treffer autovernet for så å skrense ut på et jorde på andre siden av veien bak oss. Etter den episoden har jeg aldri sittet på med han noe mer.Jeg fikk mer eller mindre sjokk. Og heldigvis så gikk det bra med han som kjørte av veien. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 bilen i blå satt en eg kjenner på med. han hadde rundt 150 forbi bilene i 80 sone. det er vel ingen stor ting å skryte, snakke om, men se på bildet. (kjøreruten til den blå bilen (som en eg kjenner satt på med) Lenke til kommentar
RIP Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Det værste var vel når jeg satt på med en kompis i russetia, jeg var dritings og han var full. Jeje, whine. Og vi kjøre på E18 men da vi skulle svinge av, så fikk han skrens på bilen og vi snurra på avkjørselen og smalt fra det ene autovernet til det andre. Endte opp med en kondemnert bil og en lapplaus kompis hehe Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Det værste var vel når jeg satt på med en kompis i russetia, jeg var dritings og han var full. Jeje, whine. Og vi kjøre på E18 men da vi skulle svinge av, så fikk han skrens på bilen og vi snurra på avkjørselen og smalt fra det ene autovernet til det andre. Endte opp med en kondemnert bil og en lapplaus kompis hehe 6790723[/snapback] Fyllekjørere . Noen som trenger en moralpreik her. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 han har fått høre det et par ganger ja, fikk mer enn nok straff og. Siden purken kom :\ Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Man kan vel risikere å miste lappen selv også hvis man sitter på hos noen som man vet er beruset? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Man kan vel risikere å miste lappen selv også hvis man sitter på hos noen som man vet er beruset? 6791586[/snapback] riktig. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 jeg visste jo selvfølgelig ikke at han var beruset, man er jo ikke riktig klok om man inrømmer det Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Man kan vel risikere å miste lappen selv også hvis man sitter på hos noen som man vet er beruset? 6791586[/snapback] riktig. 6791999[/snapback] Etter det leste i "Vegen til førerkortet" så mister man ikke lappen om man sitter på en person som fører motorvogn i beruset tilstand. Skulle det skje noe, kjøre utfor, krasje ogl. og man som passasjer blir skadd, kan man risikere å ikke få evt. erstatning for skader man har pådratt seg. Jeg har lest litt i vegtrafikkloven nå, men kan ikke finne noe om hva som kan skje for en som er passasjer. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Endte opp med en kondemnert bil og en lapplaus kompis hehe 6790723[/snapback] "Haha". Sikkelig morsomt når det går sånn. Håper du nøt straffen din Ser ut som du fortjente den. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Endte opp med en kondemnert bil og en lapplaus kompis hehe 6790723[/snapback] "Haha". Sikkelig morsomt når det går sånn. Håper du nøt straffen din Ser ut som du fortjente den. 6800164[/snapback] Skjedde jo ikke noe med meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå