Gå til innhold

'Værste tillfelle" med en annen sjåfør

sirtommen

Anbefalte innlegg

Tenkte å spørre andre om hva de ikke liker med andre sjåfører...

Tenkte liksom, hvis du sitter på med en kompis, han gjør en feil i trafikken. Hva er den værste feilen dere har opplevd bak en annen sjåfør? Eller hva liker dere ikke når andre kjører? Som feks kjører for fort, "kutter" farlig svinger, ligger midt i veien, ligger for langt til siden osv..

Har hørt mange historier fra fettern min... Vet ikke om alle er sanne, men det er morsomt å høre hvordan folk takler ting på forsjellige måter i trafikken :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en lærer som hadde en råtten gammel Honda Civic. Han hadde stort sett noen nye riper elelr bulker i bilen hver uke. Jeg satt på med han noen ganger, og jeg kan ikke akkurat si at han var flink til å kjøre. Alltid når han skulle kjøre i gang gav han full gass og kjørte ut hele førstegiret. Ikke "en gang i mellom" sånn som alle gjør, han gjorde det ALLTID. Bremsene ble helst ikke brukt før det var helt nødvendig, og de kunne tydelig vis bare være "av" eller "på". Han skrøt fælt av at han klarte å gire uten å tråkke på clutchen (som går an, hvis turtallet og farten er HELT riktig i forhold til hverandre). Det var bare det at han konsentrerte seg så mye om å få det rette turtallet når han holdt på med dette, at han glemte resten av trafikken. Han var også glad i å trykke på knappene på radioen, snakke i mobiltelefonen og røyke mens han kjørte - helst mest mulig på en gang.

Lenke til kommentar

Skulle på fotball-turnering. Treneren har vel sikkert kjørt mer leigebil enn sin egen bil, for å sei det slik.

Det var vinter, Det regna og det var snø i veien(Ikkje brøyta) Han skulle ringe og finne ut når ferja gjikk, skrive ned når den gjikk, bytte cd, rydde i bilen, gire, ete ei pølse, snakke med oss i baksetet og plukke opp pennen som datt nedd på golvet SAMTIDIG! Og eg skal love deg at det var fart på bilen.

Trur aldri eg har vert så redd som da.

Endret av blaster88
Lenke til kommentar

skulle sitte på ei venninde av min mor engang, det var viter ute. ho er omtrent 38år

eg satt meg inn i bilen, ho startet opp, og det tok omtrent 11 sekund, så låg bilen i grøfta :D eg lo faen meg så masse at det finst ikkje ord som beskriver det :p

var ikkje serlig glatt heller ;)

vi motte tilkalle masse folk for å dra den opp igjen :p:lol:

Endret av vegis
Lenke til kommentar

Jeg satt på med en gammel bekjent til skolen en gang... Vi hadde mistet bussen, og tilfeldigvis kjørte han forbi. Han jobba noen 100 meter unna, så det var bedre en ingenting..

Det er 20 minutters kjøring til skolen, på de 20minuttene hadde vi kjørt forbi 3 biler på veldig smale og svingete veier. Vi var langt ute i grøfta en gang, bilen fikk sladd, og det var ikke langt fra å treffe en telefonstolpe..

Værste turen noen gang.. Men sant skal sies, vi nådde skolen :D

Lenke til kommentar
Vi hadde en gammel lærer på 65 som alltid trykket gassen i bånn og brukte clutchen til å regulere farten med. Han skiftet clutch hvert halvår. :lol:

6625219[/snapback]

Han slenger den ikke i revers, gir bånn gass og bruker clutchen til å bremse med og?

Lenke til kommentar

Satt på med en som kjørte uten fungerende vindusviskere mens det snødde som et h**e. Han klarte allikevel å se nok til å kjøre når han rullet ned vinduet og kostet med hånden. Galskap !

Samme person traff en handelvogn til en fyr på en parkeringsplass og kjørte videre uten å stoppe eller si noe. Vi andre i bilen lurte på om han i det hele tatt hadde registrert hendelsen (bl.a. et smell).

Senere klarte denne fyren å kjørte ut i grøfta på motsatt side (med meg som passasjer) når det var glatt og farten lå tett inntil 100. Etter berging, frakt på lasteplan og sjekk av understellet gjenopptok vi kjøreturen 2 timer senere. Han klarte da det kunststykke å passere ulykkesstedet med samme fart uten å tenke på hva som hadde skjedd for kort tid siden.

Noen ganger glemmer han å ta på seg kontaktlinsene uten at det stopper kjøringen (rimelig nærsynt fyr).

Siden han kjørte i tillegg gjørte uten kasko ble bilholdet hans ganske dyrt etterhvert.

Forøvrig hater jeg bilførere som holder "en hastighet" uansett hvor. Satt på med f.eks. en kar som holdt 80 km/t uansett. Skal si at det gikk fort unna på ring 1 da :ohmy:

En gang jeg parkerte og kom for å hente bilen min sto det en gammal bulka Saab skrått parkert inn i støtfangeren min ! Fyren som eide bilen dukket opp 10 min senere og vi to hadde en hyggelig samtale etterpå (han var en disse forvirrete pensjonistene).

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Værste er vel en gang jeg skulle inn til Oslo fra Moss for å se på Dimmu i høst 03(eller var det 04?). Kom til Ås og skulle passere to lastebiler i felt nr 2. Da jeg er kommet opp i litt over 110 kommer det plutselig en inn på veien fra flettefeltet, som holdt ca 80 (likt som trailerne) som fortsatte videre rett ut i mitt felt. Var ikke for langt unna med tanke på at jeg fortsatt akselrete, men fikk dog bråbremset, til latter fra kameratene mine som vel mente jeg undervurderte bilens fart litt.

Men den sitter friskt i minnet ennå, og tror jeg hadde truffet stumpen til den audien meget godt med fronten på bilen, hadde jeg ikke bremset.

Lenke til kommentar
Satt på med en som kjørte uten fungerende vindusviskere mens det snødde som et h**e. Han klarte allikevel å se nok til å kjøre når han rullet ned vinduet og kostet med hånden. Galskap !

Samme person traff en handelvogn til en fyr på en parkeringsplass og kjørte videre uten å stoppe eller si noe. Vi andre i bilen lurte på om han i det hele tatt hadde registrert hendelsen (bl.a. et smell).

Senere klarte denne fyren å kjørte ut i grøfta på motsatt side (med meg som passasjer) når det var glatt og farten lå tett inntil 100. Etter berging, frakt på lasteplan og sjekk av understellet gjenopptok vi kjøreturen 2 timer senere. Han klarte da det kunststykke å passere ulykkesstedet med samme fart uten å tenke på hva som hadde skjedd for kort tid siden.

Noen ganger glemmer han å ta på seg kontaktlinsene uten at det stopper kjøringen (rimelig nærsynt fyr).

6628021[/snapback]

og du tørr å sitte på?

Lenke til kommentar

Verste tilfelle? Har to kandidater (to forskjellige sjåfører)

1: Halv tre en vanlig ukedag. Trafikken begynte å ta seg opp. Sjåføren dundrer gjennom et av Trondheims mest traffikerte lyskryss på helrødt, uten selv å være klar over at det var rødt.

2: 120km/t gjennom Østerdalen på vei mot Oslo. Vinter og piggfridekk. Snurra 360grader, slo i autovern og rakk å komme oss bort fra veibanen før en samling vogntog passerte i full fart der bilen rett før sto klemt inn i autovernet.

Lenke til kommentar

1: Halv tre en vanlig ukedag. Trafikken begynte å ta seg opp. Sjåføren dundrer gjennom et av Trondheims mest traffikerte lyskryss på helrødt, uten selv å være klar over at det var rødt.

6639433[/snapback]

Jeg har faktisk vært borti det samme... Satt på med en dude, vi lå vel i 80-90 i 50 sona :no: vi var sent ute til en kamp.. så ser vi det er grønnt lys, trør til for å klare det.. 50 meter før så skifter det til gult, og til rødt.. har ikke sjangs å stoppe.. Heldigvis er det forsinkelse på lyskryssene, som går at alle lysene er røde i kanskje 1 sekund etter på.. Slik at bilene akuratt hadde fått grønt lys når vi var forbi :w00t:

Vet ikke hvor fort det gikk jeg.. Men 100 - 110km/t kanskje..

Lenke til kommentar

6639433[/snapback]

Jeg har faktisk vært borti det samme... Satt på med en dude, vi lå vel i 80-90 i 50 sona :no: vi var sent ute til en kamp.. så ser vi det er grønnt lys, trør til for å klare det.. 50 meter før så skifter det til gult, og til rødt.. har ikke sjangs å stoppe.. Heldigvis er det forsinkelse på lyskryssene, som går at alle lysene er røde i kanskje 1 sekund etter på.. Slik at bilene akuratt hadde fått grønt lys når vi var forbi :w00t:

6639622[/snapback]

Her blir det gult samtidlig i kryssene.

Så når det blir rødt på det ene, så blir det grønt på det andre og motsatt.

Lenke til kommentar

6639433[/snapback]

6639622[/snapback]

Her blir det gult samtidlig i kryssene.

Så når det blir rødt på det ene, så blir det grønt på det andre og motsatt.

6639847[/snapback]

Så kanskje vi var heldige? :p

Lenke til kommentar

hehe..

jeg og mormi lå på e6 på vei mot grong, og vi haar puttrett bak en kolonne med semitrailere. på ei langstrekke er ikke motgående trafikk.. (trodde vi) da mamma så etter biler så hun bare en kar som svingte av veien, akselererer og kjører forbi i ca 140 km/t og så når vi ligger på sia av første trailern svinger plutselig en bil inn fra motgående kjørefelt( svinget ut for å kjøre forbi duden som svinga av. .. endte med at vi bråbremsa og tvang oss mellom 2 trailere :ohmy:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noe jeg synes er ille er sjåfører som ikke klarer å holde nogenlunde gjenvt tempo, gassen justeres forsiktig inn og ut hele tiden...

Ellers har jeg endel guffene opplevelser med en kammerat, litt ukontrolert snurring ol. på smal vinterveg med kanarigul Ford Sierra stasjonsvogn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...