FuzzFuet Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 (endret) Hallo Mamma og Pappa skaffet seg en Acer Aspire 3020 for noen uker siden. Og som forventet klarte ikke Mamma og bruke touchpaden Så da skaffet jeg en Logitech® V270 Bluetooth mus. Men jeg sliter litt med å få den til å samardbeie med PCen. Har lastet ned siste version av Logitechs SetPoint programmvare. PCen har en bluetooth knapp ved siden av nettverksknappen. Får en melding om at jeg må aktivere bluetooth knappen, men hvordan? Hvilken driver må jeg laste ned til den? Endret 5. august 2006 av LockNess Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Jeg har aldri installert en bluetooth-mus, men skriver dette på grunnlag av annet bluetoothtilbehør jeg har tilkoblet. Først av alt må du sørge for at den innebygde bluetooth-en i PCen er skrudd på/aktivert. Deretter må du gjøre musen "synlig" for andre bluetoothenheter. Dette står sikkert beskrevet i bruksanvisningen til musen. Deretter må du søke etter etter andre bluetoothenheter fra PCen. Regner da med at musen vil komme opp. Du får antakeligvis beskjed om å taste en kode, som jeg regner med står i bruksanvisningen. "0000" eller noe lignende. Du må nok også installere noen drivere, hvis de ikke allerede ligger i Windows XP. Men jeg skulle tro at dette stod bra forklart i bruksanvisningen til musa. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Takker for svar Tror det er den innebygde bluetooth enheten som er problemet. Finner den ikke i enhetsbehandling. Når jeg trykker på knappen kommer det opp med grønn skrift på skjermen "No Device". Hvordan aktiverer jeg den? Eventuelt hvilken driver skal jeg laste ned? Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Er du sikker på at PCen er levert med bluetooth da? Står det i spesifikasjonene som fulgte med PCen at det er innebygd bluetooth i den? Dersom du ikke har gjort noe med det orginale operativsystemet som fulgte med PCen, så burde alle drivere ligge inne. Hvilket også betyr at bluetoothen burde være synlig i enhetsbehandling. Dersom den ikke er synlig i enhetsbehandling kan det rett og slett være at denne modellen leveres uten bluetooth. Har selv sett Acer PCer som har denne bluetooth-knappen i front uten å være utstyrt med bluetooth. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 (endret) Hva? Forbanna dritt, den utstyres med alt som sier at den skulle ha bluetooth, men så leverer de den uten?! Nå ble jeg litt skuffet Det står ikke noe om at den har bluetooth, men når det ser ut som at den skulle hatt det synest jeg at de skulle skrevet at at den ikke har det. Hvertfall når det er så opplagt at den skulle hatt det. F**n steike altså, da var noen flere 100 lapper kastet bort på ingenting. Endret 5. august 2006 av LockNess Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 F**n steike altså, da var noen flere 100 lapper kastet bort på ingenting.Fortvil ikke. Redningen er nær. Blåtannadaptere fåes til et par hundrelapper Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Hehe, ja vet det Men uannsett litt surt da Men vil denne funke bra tror du? Den billigste og minste Rekkevidden på 10 m holder lenge til en mus. Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Søstera mi bruker den til å koble mobilen til PCen. Fungerer utmerket den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå