Jonas2 Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Jeg har postet ett annet innlegg om at pcen min ikke starter. Men jeg har funnet ut at spuen ikke blir varm. Da funker den vel ikke? Jeg har sjekket at alle pinnene på cpuen er i fin form. Det er de. Men er det CPUen eller HK det er noe galt med da? Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 (endret) Hvis cpu'en ikke blir varm betyr det jo at den ikke reagerer en gang. Starter alt annet da? Endret 5. august 2006 av Vorpal Lenke til kommentar
Jonas2 Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Ja. Alt annet starter. Men ikke vis alt er tilkoblet. NÅ er får kun HK, CPU, skjermkort strøm. Og rammet Lenke til kommentar
Jonas2 Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 (endret) Det er når jeg kobler til Hardiskene ikke pcen starter i det hele tatt. Viftene svinge bare en runde. Jeg prøvde og koble til HDene og ta ut skjermkortet. Det startet ikke alikavel. Endret 5. august 2006 av Jonas2 Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 har du for liten strømforsyning da? hadde et slikt problem på en anne pc, da var det den som var ødelagt... men det virker nesten som om den er for liten, siden når du kobler til flere ting bruker det mer strøm, derfor den ikke starter kanskje :S Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Hei, tror du er kommet til et punkt der manualen må leses før kort og CPU returneres. Blir fort litt stresset og glemmer detaljer, men konsentrer deg om en enkel oppkobling først rundt PSU og HK tilkoblingene. Lenke til kommentar
Jonas2 Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Jeg er ikke flink til å konsentrere meg om detaljene. Men skal se om jeg ikke klarer det denne gangen. Forresten så har jeg: Strømforsyning:Thermaltake strømforsyning 520 w Skjermkort: Gainward GeForce 7950GX2 1GB Hovedkort:Asus M2N32-SLI Deluxe, nForce 590 SLI, Socket-AM2, DDR2,2xGbLAN,ATX, 2xPCI-Ex16 Prosessor: AMD X2 4600+ Boxed Sockel AM2 Minne: 2 gb crossair Lydkort: Fatality Lenke til kommentar
Jonas2 Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Hei, tror du er kommet til et punkt der manualen må leses før kort og CPU returneres. Blir fort litt stresset og glemmer detaljer, men konsentrer deg om en enkel oppkobling først rundt PSU og HK tilkoblingene. 6619909[/snapback] Skjønner ikke det med å konstruere en enkel oppkobling først rundt PSU og HK tilkoblingene. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 (endret) Dette for å forenke feilsøkingen , når PSU kutter er det ofte en jordfeil eller kortslutning, men dette får du nok til ! Endret 5. august 2006 av LA8464 Lenke til kommentar
Jonas2 Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Hmm. Skal prøve å forstå dette først i hvertfall;) Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Hei, tror du er kommet til et punkt der manualen må leses før kort og CPU returneres. Blir fort litt stresset og glemmer detaljer, men konsentrer deg om en enkel oppkobling først rundt PSU og HK tilkoblingene. 6619909[/snapback] Skjønner ikke det med å konstruere en enkel oppkobling først rundt PSU og HK tilkoblingene. 6620001[/snapback] Jeg skriver da konsentrere. Lenke til kommentar
Jonas2 Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Hehe. Min feil! Lenke til kommentar
Jonas2 Skrevet 6. august 2006 Forfatter Del Skrevet 6. august 2006 Nå har jeg fått fikset cpuen. Nå kommer jeg inn i BIOS men når jeg kobler til hardiskene så starter ikke maskinen. Det er SATA disker. Den porten helt til høyre på de står tomme. Skal det Strøm inn her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå