Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Hvis vi virkelig skal begynne så bør jo 2001 fra -68 nevnes. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 (endret) Hva var nyskapende med Forrest Gump innen teknisk filmproduksjon? Bare lurer.. 6650630[/snapback] Den hadde flere brilliante CGI-øyeblikk og var foran sin tid på dette punktet. Det er grunnen til at den vant Oscar for beste effekter. Se behind the scenes. 6653034[/snapback] Scenene med Forrest og flere forskjellige kjente fjes i samme bilde var jo helt utrolig. Ikke før jeg så bakom-kamera dokumentarene skjønte jeg hvordan de gjorde det (og så så vidt at det ikke var ekte). Helt utrolig bra laget. EDIT: Nightkeeper: Vi snakket om film som var teknisk fremfor sin tid på 90-tallet. Endret 11. august 2006 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 90-tallet ja. Da kan jo jeg nevne T2 og JFK fra 91. Hvorfor hyller dere Forest Gump for å ha snakket med JFK etc. da dette ble gjort tre år før i Oliver Stones film. Tenker da spes. på Gary Oldmans rolle. Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Scenene med Forrest og flere forskjellige kjente fjes i samme bilde var jo helt utrolig. Ikke før jeg så bakom-kamera dokumentarene skjønte jeg hvordan de gjorde det (og så så vidt at det ikke var ekte). Helt utrolig bra laget. Det ble vel gjort i Zelig (1983) også? Er dog enkelte ting jeg aldri skjønte hvordan de fikset med Forrest Gump, f.eks hvordan de fikk Gary Senise sine føtter til å se amputert ut. S, Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Det var ganske enkelt, det de gjorde for å få vekk føttene hans i Forrest Gump. Du brukte røde strømper, så la de flere klipp oppå hverandre. Har du 2-disc versjonen av filmen, får du se hvordan de gjorde omtrent alle spesialeffektene. Har forøvrig aldri sagt at det ikke er noen som har gjort det før, det kan jeg ikke uttale meg om, men siden Wh1te nevnte Forrest Gump sine effekter, så måtte jeg nesten bekrefte at de absolutt er godt laget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå