Gunfreak Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 hvis man ser på imdb sin beste 250 filmer ligger godfather på første med 9.1 mens Shawshank ligger på andre med 9.0. men hvis man klikker på shawshank står det 9.1 der også. og shawshank har mange flere stemmer en godfather. hva mener dere. både med tanke på poeng tullet og personlig. jeg mener Shawshank lett overgår godfather Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 (endret) Shawshank er det nærmeste du kommer en perfekt film, en kjempeflott og fengende historie, typisk publikumvinner. Men Gudfaren er bare helt fantastisk den også, så jeg vet sannelig ikke jeg. En delt 1. plass hadde vel vært noe Edit: dessuten følger IMDB en gjennomsnittstandard som kalles "weighted average", der noen av stemmene teller mer enn andre. F.eks de som jobber i IMDB har mer tellende stemmer enn den gjennomsnittlige bruker... Latterlig spør du meg, men de har sikkert gjort det på den riktige måten, siden det er den største og mest brukte filmdatabasen på inet. Endret 5. august 2006 av apollox Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Ang. poengene skal jeg ikke uttale meg, men det er vanskelig å si hvilken film som er best. Shawshank har det meste, men det har også Gudfaren. Jeg klarer riktig nok ikke bestemme meg hvem som er best. På en delt førsteplass Lenke til kommentar
GBD Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Jeg foretrekker Shawshank. Fantastisk film. Når det gjelder poengene har IMDB en egen måte til å regne ut snittpoeng for 250-listen. Jeg vet ikke detaljene, men såvidt jeg vet har de har et slikt system. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Ga 10 poeng til Shawshank på imdb og det er nok den beste filmen jeg noensinne har sett, den er flere hestehoder foran Gudfaren Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Jeg synes nå Shawshank er veldig oppskrytt. Veldig typisk Hollywooddarama. Flott film men den nest beste filmen ever?! PLZ! Gudfaren er flere hestehoder (i en seng) foran Shawshank. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Toppfilmar begge to, men Godfather er vel kanskje favoritten min. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Shawshank er en flott film, men jeg ser ikke helt hvorfor den ligger som nr. 2 på IMDB Top 250. Gudfaren har ikke bare utrolig bra skuespill, en flott handling og et genialt portrett av en gangsterfamilie - den er også teknisk sett genial. Den revolusjonerte måten film ble laget på da den kom i sin tid, slik Citizen Kane gjorde "back in the old days". Derfor mener jeg at Gudfaren fortjener å ligge på toppen mer enn Shawshank. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Jeg synes nå Shawshank er veldig oppskrytt. Veldig typisk Hollywooddarama. Flott film men den nest beste filmen ever?! PLZ! Gudfaren er flere hestehoder (i en seng) foran Shawshank. 6620027[/snapback] Enig, Shawshank er en veldig bra film - men ikke så bra. Lenke til kommentar
Never_Ever Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Synes shawshank er bedre enn gudfaren, sikkert mange som er uenige, men jeg synes ærlig talt ikke gudfaren er "den beste filmen jeg har sett". Shawskank stiller imidlertidlig veldig høyt på den lista. Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Har aldri sett Gudfaren, og hvis jeg ser den tviler jeg på at den er "mind-blowing" i 2006. Men Shawshank liker jeg godt! Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Er det ikke noe sånt at den ene poengsummen er basert på de stemmene fra de "kvalifiserte" brukerne, mens den andre poengsummen er basert på hva alle har stemt? Selv mener jeg Shawshank er mye bedre enn Gudfaren Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Tvilen mellom to goder tror jeg kommer gudfaren til gode. Som Jenssen påpeker så har Gudfaren revolusjonert, satt standarder, er mye eldre og er enda rangert som verdens beste film. Rent personlig greier jeg ikke å bedømme. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 the shank.... så klart Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 jeg mener Shawshank lett overgår godfather 6619721[/snapback] Og jeg mener det motsatte. The Shawshank Redemption har en 10/10 i min bok, fantastisk film. Men, The Godfather er mange ganger bedre. Den spenger poengskalaen. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Har hatt Shawshank Redemption som min favorittfilm siden første gang jeg så den. Så den sist gang for en uke siden. Gudfaren når ikke helt til topps på min liste... Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 The Shawshank Redemption > The Godfather Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. august 2006 Forfatter Del Skrevet 6. august 2006 ser nesten ut som det er 50/50 blant folket her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Shawshank er bra den, men Gudfaren er fantastisk. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Jeg ser ikke hva som er så fantastisk i "The Godfather". God film? Kanskje, men ikke den beste som er laget noen gang! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå