Gå til innhold

Anbefalte innlegg

HEI

1. Jeg er en newbee og lurer på hva som skjer når en installerer rpms. Hva er det som egentlig skjer?

2. Det er en ting til jeg lurer på. Hvordan finner man ut hva slags programvare man har på maskinen? hva som er installert?

3. Hvordan vet man at en enhet som man har installert fungerer som den skal?

4. jeg har prøvd og installerte sm56 modem, men jeg vet ikke hvor jeg kan finne modemet mitt i OSet. I kontrolpanel finner jeg ingenting.

Jeg bruker RH 7.3

Det er sikkert mange glupe mennesker her og jeg håper at noen kan gidde og svare på disse "enkle" spørsmålene. Kanskje delvis???

Takk skal dere ha.

Hilsen Filius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

---> jeg har prøvd og installerte sm56 modem, men jeg vet ikke hvor jeg kan finne modemet mitt i OSet. I kontrolpanel finner jeg ingenting. <----

Modemet ligger vel enten på TTSy0 eller TTSy1, det må angis. For når du kobler opp med Modem bruker du vel PPP, og jeg setter opp PPP på rutern min (ja jeg ruter modemlinjen min med linuxbox) så skriver jeg 'ppp-setup' og følger instruksjonene. kobler til med ppp-go. Det er i slackware da...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-21 12:24, skrev Filius_two:

1. Jeg er en newbee og lurer på hva som skjer når en installerer rpms. Hva er det som egentlig skjer?

Du installere program eller andre nødvendige filer.

Quote:

2. Det er en ting til jeg lurer på. Hvordan finner man ut hva slags programvare man har på maskinen? hva som er installert?

prøv med

Code:
rpm -qa | less

Quote:

3. Hvordan vet man at en enhet som man har installert fungerer som den skal?

tja... om du kan bruke dem er du vel ganske sikker :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...